דורטמונד עשתה היסטוריה, פאברה: "ניצחון 0:4 זה בסדר"

שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים
שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים | Martin Meissner/Pool via Getty Images

הצהובים-שחורים השיגו את הניצחון הגבוה ביותר שלהם בדרבי מאז 1966. ב"קיקר" נכתב: "הופעה מחשמלת גם בלי קהל". מאז הבכורה של הולאנד הוא כבש כמעט כפול מלבנדובסקי

(גודל טקסט)

 אפילו בחלומות הוורודים ביותר שלהם לא חלמו אוהדי בורוסיה דורטמונד על כזו חזרה לשגרה. אמנם האוהדים לא יכלו למלא את המגרש כמיטב המסורת ונאלצו לעודד מהבית (לכך נחזור בהמשך), אך גם בלי הקיר בצהוב-שחור הקבוצה של לוסיאן פאברה נהנתה מכל רגע והביסה 0:4 את שאלקה בדרבי הערב (שבת). זה הניצחון הגבוה ביותר שלהם בדרבי מאז 1966, כזה שקטע רצף לא מחמיא של ניצחון בודד בשמונת המשחקים האחרונים. לפחות זמנית, דורטמונד צימקה את הפער מבאיירן מינכן לנקודה אחת בלבד. "במקום 80 אלף צופים כמו ביום רגיל, 22 השחקנים היו כמעט לבד, אבל גם בלי הקהל זו הייתה הופעה מחשמלת, ניצחון מוחץ. כמובן שהולאנד היה זה שכבש את השער הראשון", נכתב ב"קיקר".

 
השוער רומן בורקי שמר על שער נקי בקלי קלות בהופעתו ה-200. בכך, בפעם הראשונה בהיסטוריה, דורטמונד לא ספגה בשני משחקיה נגד שאלקה בדרבי  אבל עם כל הכבוד להגנה, הסיפור הוא ההתקפה המחשמלת. מרקו רויס נעדר בשל פציעה, ג'יידון סאנצ'ו שולב רק בדקות האחרונות.  ארלינג הולאנד הגיע לעשרה שערים בבונדסליגה. מאז הופעת הבכורה שלו, הוא הבקיע כמעט כפול מלבנדובסקי (שישה שערים). העונה יש לו כבר 41 שערים. רפאל גריירו כבש צמד ראשון במדי הקבוצה. 
 
 
לאחר המשחק דורטמונד כתבה בטוויטר הרשמי שלה הודעת תודה לכל מי שאפשר את קיום המשחק בצורה חלקה. על רקע תמונה של המגרש הריק נכתב: "לא משנה כמה אתם רחוקים – אתם תמיד בלב ובנשמה שלנו". חלוץ העבר ופרשן בהווה גארי לינקר החמיא להולאנד: "הוא פשוט גניבה של דורטמונד. הגולים שלו הולכים לעשות עוד הרבה רעש גם אם כרגע הם יתקבלו בשתיקה". מה שהעיב על המשחק היה תקרית מכוערת כאשר ז'אן קלר טודיבו התעמת עם החלוץ. הבלם הצרפתי ספג מכה מהחלוץ ככל הנראה וקילל את סבתו. הנורבגי צחק וחייך ולאחר כמה דקות הבקיע

שחקני דורטמונד חוגגים (Martin Meissner/Pool via Getty Images)
 

 
ברנדט אמר: "זה היה ספונטני" בהתייחס לכך שחבריו הלכו להודות לאוהדים על אף שהמגרש היה ריק, והוסיף: "כמובן שעם הגוש שלנו כאן זו חוויה אחרת לגמרי, משהו מעולם אחר, אבל אין טוב יותר מלחזור עם ניצחון כזה". "נגמר לנו הכוח בישורת האחרונה, זו תוצאה טבעית של החודשיים האחרונים", הודה בסיום. "אנחנו מנסים לדבוק בחוקים עד כמה שאפשר".
 
 
פאברה: "0:4 נגד שאלקה זה בסדר. המפתח היה שהקבוצה שיחקה טוב הגנתית. זה היה מיוחד ומוזר. אין רעש כדורגל, אתה כובש ושום דבר לא משתנה. אנחנו ממש מתגעגעים לקהל שלנו. קשה לשפוט עד כמה המשחק היה טוב אבל השחקנים התמקדו היטב במשימות שלהם".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי