צפו בתקציר: 0:4 אדיר להרטה על אוניון בדרבי של ברלין

מתיאוס קוניה
מתיאוס קוניה | Stuart Franklin/Getty Images

הדרבי השני של העיר בתולדות הבונדסליגה הסתיים בבליץ אדיר של המארחת, שנהנתה מיכולת שיא של איבישביץ' וקוניה. ברונו לבאדיה עם מאזן מושלם מאז החליף את קלינסמן

(גודל טקסט)

המחזור ה-27 בבונדסליגה יצא הערב (שישי) לדרך עם הדרבי הגדול של ברלין, שבהחלט סיפק את הסחורה. נכון שזה אמור היה להיות אחד המשחקים הכי חמים של העונה, בכל זאת דרבי שני בברלין בהיסטוריית הבונדסליגה (הראשון הסתיים בניצחון דרמטי של אוניון), אבל על אף היציעים הריקים והתוצאה מאופסת בתום 45 הדקות הראשונות, בליץ' שנמשך עשר דקות בפתיחת המחצית השנייה הסתיים ב-0:4 אדיר לזכות הרטה, שנהנתה מיכולת פנטסטית של ודאד איבישביץ' ומתיאוס קוניה, הברזילאי בן ה-20 שחולל מהפכה מאז הגיע.

אוניון ברלין כלל לא הצליחה לבעוט למסגרת השער של הרטה במשך 90 דקות ואחרי שסיכלה את ניסיונות היריבה העירונית ב-45 הדקות הראשונות, הסכר נפרץ בדקה ה-51 כאשר הגבהה נהדרת משמאל הסתיימה בנגיחה של איבישביץ' לרשת. לא עברה אפילו דקה והיתרון הוכפל, אחרי שחידוש המשחק מצד אוניון הפך לאיבוד כדור רשלני ולמתפרצת שדודי לוקבקיו הבלגי סיים עם עקיפת השוער וגלגול לרשת.

בדקה ה-61 ראינו את אחד המהלכים והשערים היפים של העונה – איבישביץ' שוב היה מעורב וסיפק את הבישול, אבל את תוצאת המשחק קבע מתיאוס קוניה שנרכש על ידי הרטה מלייפציג רק בינואר האחרון תמורת 15 מיליון יורו ובמהלך סולו מופלא הראה לכל העולם כיצד כבש ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים שלו, בנוסף לבישול בבכורה שלו בהרטה ברלין. למעשה, מאז הגיע ושיחק לראשונה באמצע פברואר, הוא בישל או כבש בכל משחק למעט בהפסד היחיד שלו עם הרטה – אז היה זה 5:0 צורב לקלן. ביום רביעי הקרוב הוא גם יפגוש את האקסית במחזור אמצע השבוע בגרמניה.


איבישביץ'. לא עוצר גם בגיל 35 (STUART FRANKLIN/POOL/AFP via Getty Images)

את המסמר האחרון נעץ בדקה ה-77 הבלם דריק בויאטה, שפשוט הסתנן בין שחקני אוניון והגיע ראשון לכדור הקרן משמאל של מרווין פלטנהארדט, שגם הוא עם שני בישולים במשחק. כידוע, את הרטה ברלין מאמן ברונו לבאדיה שרק מונה לתפקיד לפני קצת יותר מחודש, בעיצומה של "פגרת הקורונה" בעקבות התפטרותו של יורגן קלינסמן, ובינתיים הוא עם מאה אחוזי הצלחה ויחס שערים 0:7, אחרי שבשבוע שעבר הרטה הביסה 0:3 את הופנהיים נטולת מואנס דאבור.

בזכות הניצחון המוחץ הערב בדרבי, הרטה טיפסה למקום העשירי ופתחה פער של 11 נקודות מפורטונה דיסלדורף המדורגת במקום ה-16, המוביל למשחקי המבחן, וכבר במרחק 16 נקודות מוורדר ברמן שמתחת לקו האדום. אוניון נותרה במקום ה-12 בטבלה הודות ל-30 נקודות שצברה בעונת הבכורה שלה בבונדסליגה, אך היא במרחק שבע נקודות בלבד מדיסלדורף, שתתארח ביום ראשון בקלן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי