אחרי ההפסד בקלאסיקר: פאברה צפוי לעזוב את דורטמונד

לוסיאן פאברה
לוסיאן פאברה | Federico Gambarini/Pool via Getty Images

בעקבות ה-1:0 לבאיירן מינכן ועונה נוספת שתסתיים ללא תואר, מסתמן שהמאמן השווייצרי יעזוב לאחר שנתיים בתפקיד: "סומך על עצמי, אדבר בעוד כמה שבועות". וגם: החשש מפציעתו של הולאנד ונגיעת היד שלא נשרקה

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד אמנם הפסידה בפעם הראשונה העונה משחק בית, אבל בעקבות ה-1:0 למוליכה נקלעה לפיגור של שבע נקודות מהמקום הראשון כאשר נותרו בסך הכל שישה מחזורים לסיום ונראה שגם בתום העונה הנוכחית היא תראה את היריבה המושבעת באיירן מינכן זוכה באליפות – ושוב תעבור זעזוע.

לפי פרסום הבוקר (רביעי) בעיתון "בילד", דורטמונד צפויה לסיים את ההתקשרות עם המאמן לוסיאן פאברה אחרי שנתיים בתפקיד. מיד בסיום המשחק, כאשר נשאל פאברה מה הוא יכול לומר לאותם אוהדים שיושבים בבית ומבינים שגם הקבוצה לא תזכה בתואר, הוא השיב: "אני יודע מה צריך לעשות (כדי לזכות בתואר), אבל אדבר על כך רק בעוד מספר שבועות. אני רגוע וסומך על עצמי".

פאברה, כך מעריכים בגרמניה, לא במקרה אמר שבעוד מספר שבועות ידבר על כך, מתוך הבנה שגם הוא יודע שדרכו תסתיים לקראת העונה הבאה. ב"בילד" גם פורסם שכבר לפני מספר חודשים שוחחו ראשי המועדון עם מועמד פוטנציאלי להחליף את פאברה וב"קיקר" בחרו בכותרת "האם פאברה סיים את דרכו בדורטמונד?".


דורטמונד צפויה לסיים עונה נוספת ללא תואר. בראדנט (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)

"שבע נקודות הפרש בשישה משחקים זה קשה במיוחד", הוסיף פאברה וכלל לא ניסה להסתיר את המצב אליו נקלעו הצהובים-שחורים. השווייצרי מסיים את חוזהו רק בקיץ הבא, אולם נזכיר כי במהלך העונה הוא פעמיים היה על סף פיטורים – בנובמבר לאחר שחטף 4:0 מבאיירן מינכן באליאנץ ארנה ו-3:1 מברצלונה ובפברואר האחרון בעקבות ההדחה מהגביע הגרמני וה-4:3 בלברקוזן".

פאברה, כמו כל אנשי דורטמונד ובכלל בגרמניה, גם התקשה להבין כיצד לא נפסק פנדל לזכות קבוצתו בעקבות נגיעת היד של בואטנג, שלמעשה מנע שער מארלינג הולאנד, אבל בחר שלא להתבטא ברחיפות: "ראיתי את המקרה הזה שוב ואני חושב שהגיע לנו פנדל. בואטנג נגע בכדור עם המרפק ואם לא היה נוגע, זה יכול היה להיכנס. זו החלטה לא קלה, אבל הוא נגע בכדור עם היד בצורה מכוונת".


לגבי הולאנד, בדורטמונד לא התייחסו באופן רשמי לפציעתו של החלוץ הנורבגי, שנפגע בברכו הימנית והוחלף בדקה ה-72. פאברה רק אמר בחשש על החלוץ שכבש 10 שערי ליגה מאז הגיע בינואר: "אני לא חושב שהוא ייעדר תקופה ארוכה, אבל הוא נפגע בברך ואנחנו לא יכולים להעריך דבר בשלב זה".


הולאנד. עדיין לא ברור כמה זמן ייעדר (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)

בצד המקצועי, פאברה נשאל פעם נוספת מדוע ג'ייסון סאנצ'ו משחק שלישי ברציפות נותר מחוץ להרכב והבהיר: "אני מכיר אותו. עלינו להיות זהירים איתו ולדאוג שהוא לא יפצע את עצמו שוב. הוא יכול היה לשחק יותר מ-45 דקות, אבל הוא לא היה מצליח להשלים 90 דקות".

הקשר אמרה ג'אן, שבפברואר האחרון השלים את מעברו מיובנטוס ממנה הושאל תחילה, היה חד בדבריו: "עלינו להיות מציאותיים, לבאיירן מינכן יתרון של שבע נקודות בפסגה ואם לא יקרה משהו חריג היא לצערי תזכה באליפות".

מאטס הומלס, אקס באיירן מינכן כידוע, סיכם: "אני לא חושב שהיה לנו משחק רע, זה קודם כל, אבל בסוף – כמה שזה נשמע רע – קימיך הכריע את המפגש. היו לנו את המצבים שלנו, אבל הם לא היו מספיק מסוכנים כנראה. הם לא שיחקו כדורגל כל כך יפה כמו שהם אומרים, אני אפילו לא זוכר מצבים של מאה אחוז שהם הגיעו אליהם. לפעמים משחקים מוכרעים ברגע אחד של גאונות וזה מה שקרה היום. אליפות? כל עוד יהיה לנו סיכוי, נרצה להיות שם ולהיאבק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי