צפו בתקציר: הופנהיים גברה 1:3 על פ.צ. קלן, 57 דקות לדאבור

מואנס דאבור, שחקני הופנהיים
מואנס דאבור, שחקני הופנהיים | RONALD WITTEK/POOL/AFP via Getty Images

החלוץ הישראלי פתח בהרכב אך לא הצליח לכבוש שער בכורה בבונדסליגה. באומגרטנר כיכב עם צמד ובישול, המארחת עלתה למקום השביעי הודות להפסד של שאלקה לדיסלדורף

קבוצות: קלן הופנהיים
(גודל טקסט)

המחזור ה-28 בבונדסליגה הגיע לסיומו הערב (רביעי) עם חמישה משחקים ואחרי התיקו הביתי של לייפציג מול הרטה ברלין, הופנהיים ניצחה לראשונה אחרי שבעה מחזורים. מואנס דאבור וחבריו גברו בביתם 1:3 על פ.צ. קלן ובזכות ההפסד המפתיע של שאלקה לדיסלדורף, עלו למקום השביעי וצימקו את הפער מוולפסבורג לשלוש נקודות – מה שמשאיר את חלום ההעפלה למפעלים האירופיים בחיים מבחינת הקבוצה של אלפרד שרודר.

דאבור, שחזר לשחק בשבת האחרונה אחרי שהתאושש מפציעה, פתח בהרכב של הופנהיים וקיבל 57 דקות בהן היה מעורב לא מעט במשחק ההתקפה של קבוצתו, אך לא הצליח לכבוש שער ליגה ראשון. עם כל הכבוד לחלוץ הישראלי, זה היה הערב של כריסטוף באומגרטנר. האוסטרי בן ה-20 הוכיח שוב שמצפה לו עתיד מזהיר, עם צמד ובישול נפלא בעקב. באומגרטנר אחראי לשמונה שערים ב-12 המשחקים בהם פתח בהרכב העונה. הופנהיים תקווה להמשיך במומנטום במשחק הביתי נגד מיינץ בשבת הקרובה (16:25, שידור ישיר בספורט4).

מבחינת קלן זה היה מחזור רביעי רצוף ללא ניצחון, אך המאמן מרקוס גיסדול יכול להתנחם בכך ששחקניו לא הרימו ידיים למרות שנותרו ב-10 שחקנים בדקה ה-26 ובהמשך ירדו לפיגור שלושה שערים. פלוריאן קיינץ המחליף עורר תקווה עם שער מצמק ומארק אות' יכול היה לפתוח את המשחק מחדש כרבע שעה לסיום, אך החמיץ הזדמנות לכבוש מהנקודה הלבנה. קלן תחפש לצבור נקודות במשחק ביתי ביום ראשון, אך המשימה לא תהיה פשוטה כלל, שכן מולה תתייצב ר.ב. לייפציג.

הרכבים
הופנהיים: אוליבר באומן, פאבל קאדראבק, סטפן פוש, בנג'מין הובנר, סטיבן זובר, דיאדיה סאמאסקו, פלוריאן גריליטש (סבסטיאן רודי, 46), יאקוב ברון לארסן (הווארד נורדטוויט, 52), כריסטוף באומגרטנר (דניס גייגר, 77), רוברט סקוב, מואנס דאבור (איחלאס בבו, 57).

פ.צ. קלן: טימו הורן, קינגסלי אהיזיבואה (חורחה מרה, 32), סבסטיאן בורנאו, טוני לייסטנר, בנו שמיץ (יונאס הקטור, 82), אלייס שחירי, אלביס רשבצאי, דומיניק דרקסלר (פלוריאן קיינץ, 56), מארק אות' (סימון טרודה, 82), איסמאיל יאקובס, ג'ון קורדובה (אנתוני מודסט, 82).

דאבור פתח בהרכב, אך לא מצא את הרשת (RONALD WITTEK/POOL/AFP via Getty Images)
דאבור פתח בהרכב, אך לא מצא את הרשת (RONALD WITTEK/POOL/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק
החזקת הכדור הייתה כמעט כולה של המארחת בפתיחה ובדקה ה-11 השליטה תורגמה ליתרון: ברון לארסן השתלט על מסירה ארוכה באגף שמאל והעביר רוחב, דאבור משך איתו את ההגנה ואפשר לבאומגרטנר, שהגיח מאחוריו במרכז, לשלוח את זה פנימה – 0:1 הופנהיים. כעבור רבע שעה, קלן נותרה בעשרה שחקנים אחרי תיקול חריף של בורנאו שראה את הכרטיס האדום לאחר שהשופט בדק את המהלך ב-VAR.

האורחת הגיעה למצב ראשון בדקה ה-37: רשבצאי קיבל מסירה מחוץ לרחבה ואיים על השער, הכדור פגע באחד המגנים והוסט לקרן. מיד לאחר מכן אות' העביר כדור רוחב שהגיע ליאקובס, הקשר בעט אך ההגנה הרחיקה מקו השער. שלוש דקות להפסקה, דאבור קיבל כדור ארוך ובישל לבאומגרטנר שכבש, אך השער נפסל כיוון שהישראלי היה בנבדל. חלוץ הנבחרת היה קרוב להבקיע בתוספת הזמן, אבל הורן הדף את הנגיחה שלו עם הרגל.

באומגרטנר ודאבור חוגגים את השער הראשון. (Ronald Wittek/Pool via Getty Images)
באומגרטנר ודאבור חוגגים את השער הראשון. (Ronald Wittek/Pool via Getty Images)

הופנהיים פתחה את המחצית השנייה בדיוק מאותה נקודה בה סיימה את הראשונה: דאבור שלח את סקוב באגף ימין, האחרון הגביה לעבר באומגרטנר והאוסטרי השלים צמד בנגיחה – 0:2 בדקה ה-46. תוך שתי דקות, באומגרטנר קיבל כדור ברחבה ובישל בעקב נפלא לזובר, ששלח את זה פנימה וקבע 0:3 מרשים להופנהיים. בדקה ה-50 גם המארחת נותרה ב-10 שחקנים, אחרי שהובנר ספג כרטיס צהוב שני.

קלן לא אמרה נואש למרות הפיגור הגדול ובדקה ה-60, בעיטת שוער הגיעה לקורדובה שהוריד בנגיחה לקיינץ והקשר שנכנס רק ארבע דקות לפני כן כבש, אחרי שהבעיטה שלו פגעה בנורדטווייט בדרך לרשת – 3:1. אות' יכול היה לסדר לנו רבע שעה מרתק בחלק האחרון של המשחק כאשר נגיעת יד ברחבה העניקה לקלן פנדל בדקה ה-76, אלא שבאומן עצר את הבעיטה של הקשר ושמר על יתרון שני השערים.

חלום אירופה בחיים. שחקני הופנהיים חוגגים (RONALD WITTEK/POOL/AFP via Getty Images)
חלום אירופה בחיים. שחקני הופנהיים חוגגים (RONALD WITTEK/POOL/AFP via Getty Images)

דיסלדורף – שאלקה 1:2 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
משהו רע מאוד עובר על הקבוצה של דויד ואגנר. אחרי שהובסה בשני המשחקים הראשונים מאז החזרה מהפגרה, 4:0 בדרבי נגד דורטמונד ו-3:0 נגד אאוגסבורג, שאלקה הופתעה הערב על ידי היריבה מהתחתית ובסך הכל סופרת תשעה מחזורים רצופים ללא ניצחון. "הכורים", שנאבקו חזק בצמרת בחצי הראשון של העונה, ירדו בעקבות ההפסד למקום התשיעי בטבלה, בעוד האורחת עדיין מתחת לקו האדום. ווסטון מקני העלה את שאלקה ליתרון בדקה ה-53, אולם רובן הנינס וקנן קראמן ביצעו מהפך מהיר עם שערים בדקות 63 ו-68 בהתאמה.

תוצאות נוספות
אאוגסבורג – פאדרבורן 0:0 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
אוניון ברלין – מיינץ 1:1 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי