באיירן מינכן בדרך ל"אליפות השיאים", פליק האפיל על גווארדיולה

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי. ריגש | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

עם 86 שערי ליגה לאחר 29 מחזורים, הבווארים קבעו תקדים. לבנדובסקי רשם ציון דרך, המאמן ניצח ב-22 מ-25 משחקיו הראשונים. "התקפית וחסרת רחמים", נכתב בגרמניה. אלאבה על עתידו: "נראה"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בגרמניה כבר מכירים את התסריט הזה היטב: באיירן מינכן נוגעת בכתר האליפות. הקבוצה של האנזקי פליק פתחה, לפחות זמנית, פער של עשר נקודות יתרון על פני בורוסיה דורטמונד לה משחק חסר, אחרי שהביסה 0:5 את פורטונה דיסלדורף אתמול (שבת) ללא שום בעיות. בכל מקרה, היא זקוקה לשמונה נקודות בלבד בחמשת מחזורי הסיום, אחרי שמונה ניצחונות רצופים, בדרך לאליפות שמינית ברציפות, שצפויה להיות גם "אליפות השיאים".

"באיירן חסרת רחמים. היא כל כך התקפית ונפלאה, אפילו שחקני ההגנה (בנג'מין פבאר) כל כך מסוכנים", נכתב ב"בילד". "בדרך הבטוחה לאליפות", "באיירן לא נותנת סיכוי למאבק אמיתי. רוברט לבנדובסקי על דרך המלך".

באיירן כבשה העונה 86 שערי ליגה ב-29 מחזורים (רחוקה שער בודד מממוצע מטורף של שלושה במשחק) – מה שלא קרה מעולם בהיסטוריה של הבונדסליגה. המאמן האנזי פליק הצליח להאפיל על פפ גווארדיולה כשניצח ב-22 מ-25 משחקיו הראשונים, בניגוד ל-21 ניצחונות שהשיג הספרדי, וגם כאן מדובר בתקדים עבור הבווארים, שכבשו חמישייה שמונה פעמים העונה – יותר מכל קבוצה אחרת בחמש הליגות הבכירות.


האנזי פליק. המכונה עובדת (Christof Stache/Pool via Getty Images)

תומאס מולר הגיע ל-18 בישולי ליגה אחרי 29 משחקים וקבע שיא מאז החלו לבדוק את הנתונים האלה ב-2004/05, ורוברט לבנדובסקי השווה את עונת השיא שלו מ-2016/17 והגיע ל-43 שערים בכל המסגרות. אז עשה זאת ב-47 משחקים, והעונה? 37 בלבד. מעבר לכך, החלוץ עקף את צ'ירו אימובילה כשהגיע ל-29 שערי ליגה והוא חולם על נעל הזהב לראשונה בקריירה. אלה היו שעריו הראשונים נגד פורטונה דיסלדורף וכעת הוא כבש נגד כל 17 קבוצות הליגה (העונה). לבנדובסקי הגיע לציון דרך עגול כשהיה מעורב ב-300 שערים בבונדסליגה – 230 כיבושים ועוד 70 בישולים.

פליק כמובן היה מרוצה: "חשוב שתהיה עונה מוצלחת. בבאיירן אתה חייב תמיד לזכות באליפות. יש לנו עוד כמה משחקים. אנחנו בעמדה מעולה. זה היה חשוב עבורנו שלא נקל ראש אחרי הניצחון על דורטמונד, ראינו את זה מהשנייה הראשונה. היינו מאוד אגרסיביים ולא השארנו ליריב סיכוי. השחקנים דוחפים זה את זה קדימה".

דויד אלאבה: "אנחנו מאוד שאפתניים, האווירה בקבוצה מאוד חיובית ואפשר לראות את זה. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק, אנחנו מאוד רעבים. נישאר בפסגה ונזכה באליפות". כשנשאל על עתידו, אמר: "אני מנסה להתמקד במהות, במשחקים. האם אני יכול לדמיין את עצמי נשאר בבאיירן? כן, אבל נראה". אלפונסו דייוויס הצעיר שנראה נפלא, הוסיף: "אני נהנה מכדורגל, אני מנסה לעשות כמיטב יכולתי בכל יום. רצינו להמשיך במנטאליות המנצחת אחרי דורטמונד והשגנו את שלוש הנקודות". מה שהעיב במעט על השמחה – פציעתו של לוקאס הרננדז שנאלץ להתחלף במחצית. המאמן פליק הסביר שלא רצה לקחת סיכון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי