רק בישראל: הכדורגלן היחיד בהיסטוריה שסחט עבירה מגמל

play
קלף של פרנץ מיכלברגר | צילום מסך, צילום מסך
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט 26.12 05:58

אחרי תאונת הסקי של נוייר, בגרמניה חזרו למחנה האימונים של באיירן מינכן בישראל. אז מפגש עם גמל עלה לשחקן הקבוצה בפציעת ברך חמורה

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בצעירותו פרנץ מיכלברגר היה חלק מהסגל של באיירן מינכן שזכה פעמיים בגביע אירופה לאלופות (היום ליגת האלופות). בהמשך הוא שיחק בריימס הצרפתית וכיכב בקיקרס אופנבך בליגת המשנה בגרמניה, אבל כשבמולדתו נזכרים בו, זה קורה מסיבות רחוקות מכר הדשא.

מיכלברגר עולה לכותרות בגרמניה מדי כמה שנים ובימים האחרונים זה קרה שוב. הסיבה: הפציעה של שוער באיירן מינכן, מנואל נוייר, במהלך חופשת סקי.

מיכלברגר הוא אחד מאותם כדורגלנים שמככבים במצעדי פציעות כדורגלנים מוזרות, אבל בניגוד לכל האחרים, שלו קרתה דווקא כאן, ישראל.

השנה הייתה 1975 ומיכלברגר בן ה-19 עשה את צעדיו הראשונים בבאיירן מינכן הגדולה של בקנבאואר, מולר, רומניגה, מאייר ושות'. הוא הספיק לצבור כמה דקות לפני שהקבוצה המריאה למחנה אימונים בישראל החמימה.

באחד מהימים החופשיים, שחקני באיירן נסעו באוטובוס לדרום הארץ, נסיעה שבעקבותיה "מיכלברגר זכה לפרסום בכל רחבי גרמניה" – כפי שנכתב השבוע. הטיול כלל גם מפגש עם גמלים ולקראת סופו, השחקנים חזרו לאוטובוס. כשמיכלברגר התכונן לעלות לרכב, אחד הגמלים פגע בו ("בעט בי" לדבריו) והוא נפל בעוצמה על מדרגות האוטובוס ונפצע בברך.

לפני כמה שנים סיפר: "מפעם לפעם, כשכדורגלנים עוברים פציעות מוזרות, עיתונאים חוזרים לפציעות ישנות ומתקשרים אליי. כבר אמרו לי לא פעם שאני כנראה הכדורגלן היחיד שסחט עבירה מגמל".

קלף של פרנץ מיכלברגר
"זכה לפרסום בכל רחבי גרמניה". מיכלברגר | צילום מסך, צילום מסך

מיכלברגר מיעט לשחק בבאיירן בהמשך, אבל למען ההגינות יש לציין שזה לא היה בגלל הפציעה, אלא פשוט בגלל שהרוטציות באותם ימים היו קצרות מאוד והוא לא היה מספיק טוב. הוא נדד בין כמה קבוצות, העביר את מרבית הקריירה בליגת המשנה, חזר לבונדסליגה עם קיקרס אופנבך (1983/84) וכבש בליגה הבכירה שישה שערים, כולל אחד נגד באיירן מינכן. ב-1986 תלה את נעליו ולמרות קריירה מכובדת, לכותרות הוא חוזר תמיד בגלל אותו גמל בישראל.