בתום דרמת ענק: באיירן מינכן זכתה באליפות, דורטמונד אכזבה

play
תומאס מולר ושחקני באיירן מינכן חוגגים זכייה באליפות גרמניה 2022/23 | רויטרס
שער האליפות של באיירן מינכן, ג'מאל מוסיאלה, עונת 2022/23 01:53

הצהובים-שחורים היו בדרך להנפת הצלחת כשליוביצ'יץ' (81) השווה לקלן מהנקודה הלבנה, אבל שער ניצחון של מוסיאלה (89) השאיר את התואר עם 1:2 דרמטי ואליפות 11 ברציפות. מיינץ גנבה 2:2 על השוורצגלבן בשברון לב של מוליכת הטבלה ערב המחזור

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

מחזור הסיום בבונדסליגה שנערך היום (שבת) הבטיח וקיים הרבה יותר ממה שאפשר לדמיין עם קרב אליפות שהוכרע בדקה ה-89 ותואר 11 ברציפות לבאיירן מינכן, בעיטה ענקית בדלי של בורוסיה דורטמונד, אוניון ברלין עם העפלה דרמטית לליגת האלופות וקרבות ירידה עד השניות האחרונות עם ירידה של שאלקה.

כזכור, דורטמונד הגיעה למחזור האחרון מהמקום הראשון, בידיעה שניצחון ביתי יבטיח לה אליפות ראשונה מאז 2012, אחרי שבמחזור הקודם ניצלה הפסד של באיירן מינכן ועלתה לפסגה עם מהפך דרמטי. אבל דורטמונד, עם התווית של הלוזרית הנצחית בשנים האחרונות, ספגה שני שערים מוקדמים ואף החמיצה פנדל. היא אומנם הצליחה להשוות בתוספת הזמן, אבל זה הספיק לה רק ל-2:2 מול מיינץ.

במקביל, באיירן שיחקה מול פ.צ. קלן ושמעה שיריבתה למירוץ מפגרת 2:0. היא הובילה רוב המשחק, אבל בדקה ה-81 ספגה שער שוויון (!), שמשמעותו היה שהאליפות הולכת לדורטמונד. במשך כ-10 דקות, דורטמונד כבר הייתה אלופה, הדרמה הייתה בשיאה, אבל אז המחליף מוסיאלה כבש שער ניצחון בדקה ה-89, והעניק לבאיירן את האליפות.

יום משוגע בגרמניה
עוד לפני הזכייה באליפות: קאן וסליהמידז'יץ' פוטרו מבאיירן מינכן
אוליבר קאן הודיע: "רציתי להגיע לחגוג, אבל אסרו עליי"
לא ייאמן: דורטמונד "עשתה לברקוזן" והפסידה אליפות שהייתה בכיס

בעקבות המחזור האחרון:
אלופה: באיירן מינכן.

העפילו לליגת האלופות: באיירן מינכן, בורוסיה דורטמונד, ר.ב. לייפציג, אוניון ברלין.

העפילה לליגה האירופית: פרייבורג.

העפילה לקונפרנס ליג: באייר לברקוזן.

פלייאוף ירידה: שטוטגרט.

ירדו לבונדסליגה השנייה: שאלקה והרטה ברלין.

שחקני בורוסיה דורטמונד מאוכזבים
הסתבכו בפתיחה. שחקני דורטמונד | רויטרס

בורוסיה דורטמונד – מיינץ 2:2

11 שנים המתינו בדורטמונד לצלחת, וכנראה שלפחות עוד שנה אחת יאלצו להמתין עם פספוס עצום בדקות הסיום. התיקו הדרמטי שהעניק ניקלאס זולה בתוספת הזמן לא הספיק לצהובים-שחורים שראו את ג'מאל מוסיאלה מעניק אליפות בדקות האחרונות לבאיירן מינכן.

עם קהל אדיר שדחף אותם עוד שעות לפני שריקת הפתיחה, זה היה דווקא אנדראס האנצ'ה-אולסן שנגח פנימה מכדור קרן (15) והימם את הסיגנל אידונה פארק. כעבור 9 דקות קארים אוניסיוו (24) נגח כדור חזק שגרגור קובל לא הצליח להדוף בדרך ל-0:2 מדהים. למרות לחץ אדיר על ההגנה של מיינץ, הצהובים-שחורים לא הצליחו למצוא את הרשת, עד הדקה ה-69. ג'יו ריינה שעלה מהספסל החליף מסירות עם רפאל גריירו שבעט לעמוד ופנימה והפיח חיים באצטדיון. בתוספת הזמן זולה בעט מקרוב את השוויון, אבל זה כבר לא הספיק לשחקני דורטמונד שהתרסקו בסיום על הדשא ובכו יחד עם הקהל.

סבסטיאן האלר בורוסיה דורטמונד החמצת פנדל
הסיפור המדהים יסתיים באליפות? האלר עם החמצת הפנדל | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 4: וולף העביר למאלן את הכדור על סף הרחבה, ההולנדי בעט בסיבוב וההזדמנות שלו חלפה רק ליד העמוד של דאהמן.

דקה 7: כדור קרן של בראנדט מצא את זולה שבעט מהאוויר, דאהמן היה במקום.

דקה 15: גול! הלם בזיגנל אידונה פארק כשאנדראס האנצ'ה-אולסן נגח פנימה את היתרון של האורחת וסיבך את הצהובים-שחורים שהתרחקו מרחק נקודה מבאיירן!

דקה 19: האלר החמיץ מהנקודה הלבנה! קוהר הכשיל את גריירו ברחבה, החלוץ הצרפתי ניגש לבעוט את הפנדל, אבל בעט כדור חלש שדאהמן הדף והתוצאה נותרה 0:1 למיינץ!

דקה 24: גול! מיינץ עם עוד גול שהימם את הקהל הביתי – לי מצא את אוניסיוו שנגח כדור חזק שקובל לא הצליח להדוף והכפיל את היתרון!

דקה 43: התקפה יפה של דורטמונד עברה דרך ג'אן שהעביר לגריירו, אבל הפורטוגלי בעט מקצה הרחבה גבוה מדי מעל המסגרת של מיינץ.

דקה 45+4: הגבהה של ריירסון מצאה את מאלן שמזווית קשה נגח לרשת החיצונית של דאהמן.

קארים אוניסיוו מיינץ
יתרון כפול מדהים. אוניסיוו | אימג'בנק GettyImages

דקה 48: לי הגיע למצב של אחד על אחד מול קובל, אבל השוער השוויצרי הצליח לעצור אותו ולהשאיר את דורטמונד במשחק.

דקה 57: מתפרצת של מיינץ הסתיימה בבעיטה אדירה של אונסיוו לקורה של קובל והחוצה, לחץ אדיר בסיגנל אידונה פארק.

דקה 59: מוקוקו שעלה מהספסל מצא את האלר בפינה הרחוקה, הצרפתי גלש ולא הצליח לכבוש מקרוב כשבעט לרשת החיצונית.

דקה 67: פעולת הכנה מדהימה של ריינה הסתיימה בבעיטה רעה של מוקוקו לפינה הימנית והחוצה.

דקה 69: גול! הקאמבק הענק בדרך? חילופי מסירות בין ריינה שעלה נהדר מהספסל לגריירו הסתיימו בבעיטה של הפורטוגלי לרשת של דאהמן – דורטמונד צימקה ל-2:1!

רפאל גריירו בורוסיה דורטמונד
חייבים נס. גריירו מצמק | אימג'בנק GettyImages
קינגסלי קומאן לצד לירוי סאנה באיירן מינכן
ישיגו הכל בדרמה ענקית? קומאן וסאנה | רויטרס

פ.צ. קלן – באיירן מינכן 2:1

עשור של אליפויות היה קרוב להסתיים באחת העונות ההפכפכות ביותר שידעו בבוואריה. זה התחיל מחלון העברות שהרים את רף הציפיות גבוה, המשיך דרך פיטורים מפתיעים של יוליאן נאגלסמן באמצע העונה והסתיים בהדחות מליגת האלופות, הגביע הגרמני, אבל רק דקה לתחילת תוספת הזמן הספיקה לג'מאל מוסיאלה להעניק את התואר ה-11 ברצף לבווארים שחגגו את התואר בצורה הכי דרמטית שאפשר לדמיין.

זה התחיל טוב עבור האלופה היוצאת כשקינגסלי קומאן בעט מהקצה השמאלי של רחבת קלן לחיבורים והעלה את באיירן (8) ליתרון מוקדם. התישים הצליחו לאזן את הכוחות עם לחץ על השער של יאן זומר, ובדקה ה-81 זה השתלם כשסרג' גנאברי נגע בידו ברחבה, דיאן ליוביצ'יץ' ניגש לנקודה הלבנה וכבש לזכות קלן, ובעיקר לזכות דורטמונד. מוסיאלה שעלה מהספסל כבש (89) בפעולה נהדרת עם בעיטה לפינה הרחוקה על סף הרחבה ושמר על הצלחת אדומה.

קינגסלי קומאן באיירן מינכן
ביצוע נהדר. קומאן | אימג'בנק GettyImages

מהלך המשחק

דקה 8: גול! קומאן השתחרר למצב בעיטה מהצד השמאלי של רחבת קלן ובעט כדור אדיר לפינה הימנית של שוואב. 0:1 לבאיירן שעלתה למקום הראשון במצב הנוכחי!

דקה 19: מולר היה קרוב להשוות אחרי הגבהה טובה של סאנה, אבל הגרמני הותיק נגח רק לעמוד.

דקה 45: סאנה כבר חגג את השני של באיירן, אבל נגיעת יד שלו בתחילת המהלך פסלה את היתרון הכפול של הבווארים.

דקה 81: גול! נגיעת יד של גנאברי ברחבה של באיירן העניקה פנדל לקלן! ליוביצ'יץ' ניגש לבעוט מהנקודה הלבנה והשווה את התוצאה – כרגע, דורטמונד בדרך לאליפות!

דקה 89: גול! אולי שער האליפות! מוסיאלה שעלה מהספסל עם פעולה אישית נהדרת בעט כדור מסובב מקצה הרחבה בדרך ל-1:2 וכיבוש הפסגה מחדש! באיירן מינכן בדרך לאליפות 11 ברציפות!

דיאן ליוביצ'יץ' פ.צ. קלן
בדרך לגנוב את האליפות מבאיירן. ליוביצ'יץ' | אימג'בנק GettyImages
ג'מאל מוסיאלה באיירן מינכן
הכי דרמטי שיש. מוסיאלה | רויטרס

עוד בונדסליגה

הסרטן מאחוריו, האליפות לפניו: הסיפור המופלא של סבסטיאן האלר בדורטמונד
"גאל את הופנהיים": מונס דאבור גרם ל"התפוצצות של הקלה"
למרות עונת השיא: הדילמה של הופנהיים בנוגע לעתידו של דאבור

יונאס הופמן בורוסיה מנשנגלדבאך
סיימו בטעם טוב. הופמן חוגג את השני | אימג'בנק GettyImages

בורוסיה מנשנגלדבאך – אוגסבורג 0:2

ערב המחזור אוגסבורג הייתה בסכנה לסיים במקום המוביל למבחנים בקרבות הירידה, אך על אף ההפסד לגלדבאך, היא סיימה במקום ה-15 ותבלה עוד עונה בליגה הבכירה בגרמניה, זאת בעקבות הניצחון של בוכום והתיקו של שטוטגרט. לוקה נץ (4) ויונאס הופמן (40) הכריעו עבור הסייחים שסיימו את העונה במקום העשירי והמאכזב עבורם, אבל עם טעם מתוק.

שחקני שטוטגרט מאוכזבים
בקרב על הישארות במבחנים. שחקני שטוטגרט בסיום | אימג'בנק GettyImages

שטוטגרט – הופנהיים 1:1

אלופת הבונדסליגה לשעבר כבר ראתה את הדרך להישאר בליגה הבכירה, אבל תיקו דרמטי שם אותה במקום ה-16 המוביל למבחנים על הישארות. איהלאס בבו (75) כבש ראשון לזכות הקבוצה של מונס דאבור שלא שותף, טיאגו תומאס (80) השווה בשער של הספיק לשטוטגרט.

שחקני בוכום חוגגים
נשארו עם ניצחון משכנע. בוכום | אימג'בנק GettyImages

בוכום – באייר לברקוזן 0:2

ערב המחזור בוכום דורגה במקום שמוביל למבחנים, כך שהיא הייתה חייבת שלוש נקודות מול החבורה של צ'אבי אלונסו. כבר בדקה השמינית אמין אדלי ראה כרטיס אדום ישיר על עבירה חריפה. פיליפ פורסטר (19) ניצל זאת וכבש את הראשון עם בעיטה אדירה מתוך הרחבה, קווין סטוגר (34) מצא את טאקומה אסאנו והיפני הכפיל את היתרון שנשמר עד הסיום בדרך להישארות דרמטית בליגה הבכירה בגרמניה. האורחת המאוכזבת הסתפקה בכרטיס לקונפרנס ליג בעונה הבאה.

שחקני שאלקה אחרי ירידת הליגה
שוב בבונדסליגה השנייה. שאלקה | אימג'בנק GettyImages

ר.ב. לייפציג – שאלקה 2:4

הרויאל בלוז היו זקוקים לנס מול מחזיקת הגביע הגרמני ופיינליסטית השנה שעוד רוצה לסיים את העונה עם תואר. בידיעה כי רק ניצחון היה משאיר את אותה בתמונה למקום ה-16 והמבחנים על הישארות, שאלקה ראתה את קונאר ליימר (10) וכריסטופר אנקונקו (19) כובשים בפרידה שלהם מהקבוצה בליגה,כשמרצ'ין קאמינסקי (28) הספיק להשוות ולהשאיר תקווה למחצית השנייה. ווילי אוברן (49) בשער עצמי הקפיץ את קהל החוץ של הבלוז, אבל יוסוף פולסן (82) ואנקונקו (90+4) חתמו את ירידת הליגה של שאלקה.

פיליפ טראו פרייבורג
פספסו את ליגת האלופות. טראו | אימג'בנק GettyImages

איינטרכט פרנקפורט – פרייבורג 1:2

זה כבר היה בידיים של פרייבורג הכרטיס לליגת האלופות עם ירתון על סף הירידה למחצית משער של וינצ'נזו גריפו (45), אבל רנדל קולו מואני (83) וג'וניור דינה אבימבה (90+1) הפכו ושברו את הלב לאוהדי האורחת שתשחק בעונה הבאה רק בליגה האירופית.

שחקני אוניון ברלין חוגגים
עשו היסטוריה. אוניון ברלין | אימג'בנק GettyImages

אוניון ברלין – ורדר ברמן 0:1

למרות ההפסד בתוספת הזמן של פרייבורג, אצל אוניון עשו היסטוריה של עצמם עוד בדקה ה-81 כשרני חדירה העניק את הכרטיס לקבוצה מבירת גרמניה בפעם הראשונה אי פעם בתום קרב דרמטי על המקום הרביעי. ורדר ברמן שרדה ונותרה במקום ה-13 בתום העונה.

תוצאה נוספת:

וולפסבורג – הרטה ברלין 2:1
לוולפסבורג: יאקוב קאמינסקי (2). להרטה: איברהים מאצה (55), מרקו ריכטר (68)

באיירן מינכן עלתה לפסגה וזכתה כך באליפות במחזור האחרון של העונה בשני מקרים בעבר: ב-1986 על חשבונה של ורדר ברמן, ובשנת 2000 עקפה את לברקוזן.