יוליאן נאגלסמן מונה למאמן נבחרת גרמניה, יעזוב אחרי היורו?

play
יטוס עם לבנדובסקי לפריז. נאגלסמן | GettyImages, Sebastian Widmann
צפו: גרמניה ניצחה 1:2 את צרפת אחרי פיטורי פליק. כוכב הנבחרת נפצע ובכה 02:13

המאמן בן ה-36 מחליף את האנזי פליק ויעמוד על הקווים באליפות אירופה בקיץ 2024 שאותה תארח גרמניה, אבל בשלב זה לא ברור אם יישאר מעבר לכך לאור העובדה שחתם לשנה אחת בלבד

(גודל טקסט)

האנזי פליק פוטר מנבחרת גרמניה אחרי הכישלון במונדיאל בקטאר והעובדה שמארחת יורו 2024 רשמה תחתיו חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון והאחרון שבהם היה מביך במיוחד והסתיים בהפסד 4:1 ליפן, אבל עידן חדש יוצא לדרך היום (שישי) עם ההכרזה על מינויו של יוליאן נאגלסמן למאמן המנשאפט.

כבר באמצע השבוע פורסם בכלי התקשורת בגרמניה על הבחירה בנאגלסמן, שפוטר מבאיירן מינכן בעונה שעברה ומאז ישב בביתו והמתין להצעה הנכונה – ולא במקרה הוא חתם כמאמן המנשאפט רק עד הקיץ הקרוב, עד תום יורו 2024.

נאגלסמן, למעשה, יכול היה להמשיך לשבת בבית עד קיץ 2026 מכיוון שהיה תחת חוזה בבאיירן מינכן שהמשיכה לשלם את שכרו, אולם על פי ההערכות ויתר כעת על כ-20 מיליון יורו בכך שחוזהו אצל הבווארים הותר רשמית בתמורה למינויו למאמן נבחרת גרמניה. אצל המנשאפט ירוויח נאגלסמן כ-4 מיליון יורו לעונה, אבל ישנן הערכות שיבחר לעזוב את הנבחרת כבר בתום אליפות אירופה שאותה גרמניה תארח בעוד פחות משנה וזו גם הסיבה לכך שהחוזה בשלב זה הוא רק עד הקיץ.

יוליאן נאגלסמן מאמן באיירן מינכן
מרוצה יותר הפעם. יוליאן נאגלסמן | אימג'בנק GettyImages, Alexander Hassenstein

זו משרת האימון הרביעית בקריירה הצעירה של נאגלסמן, שבעברו הדריך את הופנהיים, ר.ב. לייפציג וכאמור באיירן מינכן, ממנה פוטר במרץ שעבר אחרי כשנה וחצי בתפקיד בעקבות האכזבה מהמעידות הרבות בבונדסליגה והחשש שהקבוצה לא תזכה באליפות – כזכור, באיירן מינכן זכתה בצלחת תחת תומאס טוכל, אבל זה קרה במחזור הסיום ורק הודות ליריבה בורוסיה דורטמונד שלא הצליחה לנצח במשחק האחרון של העונה, אחרת היא זו שהייתה זוכה באליפות.

כזכור, רודי פלר הדריך את גרמניה במשחק ההכנה האחרון שקיימה אחרי ההפסד הצורם ליפן וניצחה 1:2 את צרפת. בחודש הבא כבר יהיה זה נאגלסמן שיעמוד על הקווים ומשחקו הראשון יהיה בארצות הברית מול הנבחרת המקומית. בחלוף ארבעה ימים, ב-18 באוקטובר, תפגוש גרמניה את מקסיקו במשחק הכנה נוסף על אדמת ארצות הברית.

"היו שיחות טובות ולא היה שום צורך לשכנע אותי להסכים לתפקיד", אמר נאגלסמן היום בהצגתו במסיבת עיתונאים, "המטרה שלנו היא לשחק כדורגל טוב ואיכותי ביורו 2024, כדורגל שיש מאחורי רעיון, שיהיה התקפי וישמח את האוהדים לא רק בכל הנוגע להשגת התוצאות. מאז באיירן מינכן הייתי במספר חופשות וביליתי את הזמן עם המשפחה, אבל אני בן אדם שרוצה לעבוד וניצלתי היטב את הזמן הפנוי שהיה לי. מה לא עבד בבאיירן? ניתחתי את הדברים שקרו ואני רוצה להשתפר ובעתיד לעשות את הדברים בצורה טובה יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי