עם 60 צופים ו-45 שוטרים: מכבי ברלין חזרה לפעילות בצל המלחמה

play
הקפטן דורון ברוק מוביל את הקבוצה | רויטרס
מכבי ברלין עשתה היסטוריה, וולפסבורג מחצה אותה 0:6 בדרך לשלב הבא בגביע 02:49

המועדון שמזוהה עם הקהילה היהודית, הושבת אחרי מתקפת הטרור. משחק נגד יריבה "טורקית" התקיים תחת אבטחה חסרת תקדים

(גודל טקסט)

סצנה חריגה התרחשה אתמול (ראשון) ברובע קרויצברג בברלין: 45 שוטרים, לא פחות, הגיעו לאבטח משחק באחת מליגות החובבים בכדורגל. המתמודדות: אנאדולוספור ברלין וקבוצת המילואים של מכבי ברלין, הסיבה לאבטחה הכבדה: המלחמה בעזה כמובן.

בשבוע שעבר נדחו כל המשחקים של קבוצות הכדורגל השונות של המועדון "של" הקהילה היהודית בבירת גרמניה, בוגרים, נערים, ילדים וכו'. במכבי ברלין רצו להזדהות עם אזרחי ישראל אחרי המתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס, אבל היו גם סיבות של ביטחון. בסוף השבוע האחרון חזרה הפעילות.

סדר המשחקים קבע שדווקא כשהמלחמה בשיאה והמתח באירופה מתרחב בעקבות ההפגנות האנטי-ישראליות, קבוצת המילואים תפגוש יריבה שמייצגת את הקהילה הטורקית (אחת מהקבוצות). במשטרת ברלין לא לקחו סיכונים ושלחו למגרש בקרויצברג 45 שוטרים.

בכלי התקשורת המקומיים סיפרו: "חלק מהשוטרים עמדו ממש על הקווים, אחרים התמקמו ליד היציעים והיו בדיקות מאוד קפדניות בכניסה". אם מישהו תהה, למשחק שהתקיים אתמול בצהריים הגיעו כ-60 צופים.

המשחק עבר בשלום וקבוצת המילואים של מכבי ברלין ניצחה 0:10. נשיא אנאדולוספור, צ'מיל טוראן, אמר: "אני לא מופתע שלא היו אירועים חגירים היום. המוטו שלנו הוא: לפוליטיקה, דת ומין אין קשר למה שקורה על המגרש. 45 שוטרים? אני חושב שזה מוגזם לגמרי".

מכבי ברלין, תמונה קבוצתית
רגע מיוחד. מכבי ברלין | רויטרס

מאוחר יותר התקיים גם משחק של הקבוצה הראשונה של מכבי ברלין, נגד ברלוינה סטרלאו במסגרת מפעל הגביע המקומי. גם כאן הייתה נוכחות משטרתית מוגברת, אבל לא כמו במשחק של קבוצת המילואים. לפני המשחק עמדו השחקנים וכ-300 הצופים דקת דומייה.

מכבי ברלין הוקמה ב-1970 כמועדון שכמובן מזוהה עם הקהילה היהודית ועם ישראל. קבוצת הכדורגל משחקת מאז הקמתה בליגות הנמוכות החובבניות והסגל כולל שחקנים מדתות רבות, גם מוסלמים כמובן.

בשנה שעברה מכבי ברלין היא זכתה בגביע ברלין לקבוצות מהליגות הנמוכות – מה שזיכה אותה בכרטיס לגביע הגרמני לראשונה בתולדותיה. באוגוסט האחרון היא פגשה את וולפסבורג מהבונדסליגה בסיבוב הראשון והובסה 6:0.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי