המשטרה תקפה אוהדים: "שתנהג כך במפגינים ששורפים דגלי ישראל"

play
המשטרה בהמבורג מתעמתת עם אוהדי האנובר | GettyImages, Stuart Franklin
צפו: הארי קיין הפציץ שוב, באיירן מינכן ניצחה 2:4 את היידנהיים 02:47

הבדרן המפורסם אוליבר פוכר הזדעזע מאלימות המשטרה ביציע בהמבורג: "שהשוטרים יראו מחויבות כזו גם בהפגנות נגד ישראל"

(גודל טקסט)

הבדרן הגרמני הידוע, אוליבר פוכר, הזדעזע בסוף השבוע פעמיים ונזעק להשוות בין התנהלות המשטרה במשחקי כדורגל, לזו בהפגנות שנאה אנטי-ישראליות. פוכר, יליד האנובר, הגיע בסוף השבוע למשחק החוץ של האנובר נגד סנט פאולי בהמבורג בבונדסליגה2, והיה עד למהומות קשות ביציעים, שגם הובילו לעצירת ההתמודדות בשלב מסוים.

את האגרסיביות של לובשי המדים, פוכר דרש להוציא מהיציע ולקחת למקום בו היא נדרשת: הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי גרמניה.

פוכר, לו 1.7 מיליון עוקבים באינסטגרם, כתב בסטורי: "באותו זמן אנשים ברחובות גרמניה מתפרעים בהפגנות, קוראים 'תשוחרר פלסטין' ושורפים דגלי ישראל. הייתי רוצה לראות 'מחויבות' דומה של המשטרה גם בהפגנות האנטישמיות. זו הייתה חתיכת הצהרה של המשטרה – לרוץ לתוך מאות אנשים תוך שימוש בגז פלפל, תוך שלאוהדים אין מה לעשות".

אוליבר פוכר עם אוהדי האנובר
פוכר (מלפנים) עם אוהדי האנובר | אימג'בנק GettyImages, Thomas Lohnes

במהלך העימותים החמורים, המשטרה עשתה שימוש בגז פלפל ובסיום הרשויות הודיעו על פציעתם של 17 שוטרים ו-15 אוהדים. על מה המהומה? כמה אוהדים של האנובר התווכחו ביניהם והחלו להחליף דחיפות. המשטרה מיהרה להיכנס ליציע והציתה את האירוע.

התמיכה של פוכר בישראל היא המשך ישיר לזו שהראו לא מעט גורמים בגרמניה בכלל ובכדורגל המקומי בפרט בשבועות האחרונים. במשחקי הבית של ורדר ברמן מפורסמות דרך קבע תמונות של חטופים ישראלים והאוהדים מניפים שלטים עליהם נכתב: "החזירו אותם הביתה עכשיו". קבוצות נוספות בליגה הביעו תמיכה בצעדים נוספים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי