מותו של "הקייזר": פרנץ בקנבאואר הלך לעולמו בגיל 78

play
פרנץ בקנבאואר | GettyImages
מחוץ לקווים, 7.1 16:19

אבל בכדורגל העולמי: גדול הבלמים בכל הזמנים מת ביום ראשון. זכה במונדיאל עם נבחרת גרמניה המערבית גם כשחקן וגם כמאמן והיה אחד מהמהפכנים של העמדה ההגנתית

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בגיל 78 ואחרי קריירות משחק ואימון שהעניקו לו את התואר "גדול הבלמים בכל הזמנים", פרנץ בקנבאואר הלך לעולמו. הגרמני שזכה לכינוי "הקייזר", הוביל את נבחרת גרמניה, באיירן מינכן, המבורג וניו יורק קוסמוס לתארים רבים, כשהשיא היה הזכיות בליגת האלופות במדי הבווארים ובמונדיאל וביורו במדי המאנשאפט.

בקנבאואר היה נחשב לבלם מהפכן שהוביל כדורגל התקפי ודומיננטי יותר מאי פעם כששינה את העמדה ההגנתית להתקפית יותר במלךה שנות ה-70. הוא נבחר לעמדת הבלם בקבוצת הכדורגל של המאה הקודמת על ידי פיפ"א וזכה פעמיים בכדור הזהב בשנים 1972 ו-1976.

הגרמני זכה בתארים רבים במהלך חייו, גם כשחקן וגם כמאמן. בבאיירן מינכן זכה ב-4 אליפויות גרמניה, 4 פעמים בגביע הגרמני, 3 פעמים בליגת האלופות, פעם אחת בגביע המחזיקות ופעם אחת בגביע הבין-יבשתי. את המבורג הוביל לאליפות מדהימה ב-1982 ובניו יורק קוסמוס היה מהחלוצים שהגיעו לליגה הצפון אמריקאית כשזכה שם ב-3 אליפויות. שיא הקריירה שלו נחשב עד היום הזכייה במונדיאל 1974 עם נבחרת גרמניה המערבית כשעוד שנתיים קודם לכן, הניף את גביע היורו.

פרנץ בקנבאואר נבחרת גרמניה חוגג זכייה במונדיאל 1974
אבל בעולם הכדורגל. בקנבאואר | אימג'בנק GettyImages

גם כמאמן לבקנבאואר היסטוריה מרשימה עם זכייה בגביע העולם ב-1990, זכייה בליגה הצרפתית עם מארסיי וזכיות באליפות גרמניה וגביע אופ"א עם באיירן מינכן.

ממשפחתו של בקנבאואר נמסר: "בצער עמוק אנחנו מודיעים שבעלי ואבינו, פרנץ בקנבאואר, מת בשנתו אתמול, יום ראשון, כשהוא מוקף במשפחתו. אנחנו מבקשים לאפשר לנו להתאבל בשקט ולהימנע מלשאול שאלות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי