בגלל תמיכתה בישראל: התפרק ארגון האוהדים הבינ"ל של סט. פאולי

play
אוהדי סט. פאולי | GettyImages, Joern Pollex
תיעוד מפעילות היחידה הרב מימדית בצפון רצועת עזה 13.01.24 00:53

מועדון האוהדים הודיע על סיום פעילותו על רקע "פערים בנושאים הומניטריים" עם הקבוצה, שגינתה את טרור החמאס ואת התומכים בו

(גודל טקסט)

אוהדי סלטיק מחו בתקיפות נגד ישראל מאז תחילת המלחמה, אבל הם לא היחידים בכדורגל הסקוטי שתפסו את הצד של חמאס ועזה. ארגון האוהדים הבינלאומי של סט. פאולי מהליגה השנייה בגרמניה, שיושב בגלזגו, הודיע שלשום (חמישי) על התפרקות בגלל התנגדותו לעמדות שלה בנוגע לסכסוך במזרח התיכון. לאחרונה פורק גם מועדון האוהדים של סט. פאולי בקטלוניה.

האוהדים בסקוטלנד פירטו בהודעת הפירוק את "הפערים בנושאים הומניטריים" בינם למועדון הגרמני האהוד עליהם. לדבריהם, הם ציפו שסט. פאולי תגנה בבירור את התקפות צה"ל ברצועת עזה, אלא שכבר ב-10 באוקטובר, הקבוצה הגרמנית מסרה בהודעה רשמית: "מתן הלגיטימציה לטרור של חמאס והפיכתו לטריוויאלי לא יושבים בקו אחד עם עמדותינו, ואינם מתקבלים על הדעת. הצהרות חלק מהארגונים חצו את הגבול ואנו קוראים להם לבחון את עצמם. טרוריסטים הם לא קורבנות וטרור הוא לא דרך לגיטימית 'להתגונן' או למחות".

כידוע, בין אוהדי סט. פאולי בגרמניה לאוהדי הפועל תל אביב ישנה מערכת יחסים חזקה וארוכת שנים. שבועיים לאחר פרוץ המלחמה אף נתלו ביציע של קבוצת הבונדסליגה השנייה שלטי תמיכה בקהל האדום, שלא מעט מחבריו נרצחו בטבח ה-7 באוקטובר או נפלו בלחימה בעזה.

מועדון האוהדים בסקוטלנד ציין את ההנאה שהייתה לו לשתף פעולה עם סט. פאולי במשך השנים, אבל הכריז כי החל מיום חמישי האחרון, חבריו אינם רואים בעצמם חלק מארגון אוהדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי