באיירן במסר ללברקוזן ואלונסו: "הכדורגל הכי יפה? זה לא תואר"

play
מאמן לברקוזן צ'אבי אלונסו עם מאמן באיירן מינכן תומאס טוכל | GettyImages, Lars Baron
ממשיכה לרדוף: באיירן מינכן יצאה מפיגור ב-1:3 על מנשנגלדבאך 02:18

אולי הנס התייחס למוליכה לקראת משחק העונה: "היה לה גם מזל". על חילופי המאמנים במינכן: "לא סימן טוב, אבל הדרישות עלו" (שבת, 19:30, ספורט2)

(גודל טקסט)

בגרמניה כבר סופרים את הדקות לקראת משחק העונה בין לברקוזן לבאיירן מינכן מחר (שבת, 19:30, ספורט2). השתיים נפרדו ב-2:2 דרמטי בספטמבר באליאנץ ארנה, כאשר אסקיאל פלאסיוס השווה עבור לברקוזן עם פנדל בדקה ה-94. מחר הארגנטינאי הפצוע ייעדר, והמוליכה תנסה להישאר בלתי מנוצחת בכל המסגרות. באיירן מנגד, שרחוקה שתי נקודות מלברקוזן, תוכל לחזור לפסגה אחרי תקופה ארוכה אם תנצח.

הסיפור הגדול בלברקוזן הוא כמובן צ'אבי אלונסו, שחקנה לשעבר של באיירן מינכן שעושה קסמים כמאמן בבאייר. קשר העבר הספרדי נחשב לאחד המאמנים המבוקשים באירופה ומחר מצפה לו אתגר עצום.

בבאיירן מינכן כבר התחילו לשלוח מסרים ועקיצות קטנות לקראת ההתמודדות, ומי שדיבר היה חבר הנהלת המועדון אולי הנס. "לברקוזן משחקת את הכדורגל הכי יפה בגרמניה? כנראה שכן, אבל לא מקבלים תואר על זה", אמר הנס, "יש לאלונסו שחקנים שמתאימים לו, אבל היה גם קצת מזל עם הרכש. אף אחד לא ראה את ויקטור בוניפייס קודם לכן ולא הכירו את אלכס גרימאלדו. סקאוטינג טוב, אבל צריך גם מזל כדי ששחקן שמגיע למדינה וקבוצה חדשה ישפיע כך".

הנס השווה בין העבודה במועדון בלברקוזן לבין משרת האימון באליאנץ ארנה ואמר: "עם אלונסו אנו רואים מה קורה כשהמאמן יכול לעבוד עם השחקנים שלו בשקט. בבאיירן קשה בגלל שהתקשורת כל הזמן מפרסמת עליך דברים. בלברקוזן מתרכזים במה שחשוב, מדברים רק על כדורגל".

צ'אבי אלונסו מאמן באייר לברקוזן
יחזור לאנפילד כיורש? אלונסו | GettyImages

תומאס טוכל עדיין לא נמצא שנה בתפקיד, אך במהלך התקופה הזו דובר לא פעם על כך שמעמדו בבאיירן אינו יציב. הנס התייחס לקצב הגבוה של חילופי המאמנים במועדון בשנים האחרונות: "זה לא סימן טוב כי אנחנו רוצים עקביות. כשהיו לנו מאמנים לתקופות ארוכות זה היה טוב – פפ גווארדיולה, יופ היינקס, אוטמר היצפלד, אודו לאטק. היום אין לנו את זה".

"עם זאת, הדרישות הפכו לגבוהות הרבה יותר", הדגיש הנס, "אני זוכר שפעם כולם התחבקו כשלקחנו אליפויות. היום כולם אומרים שאם אנחנו לא לוקחים אליפות במרץ-אפריל אז זו עונה שצריך לשכוח. אני חושב שגם מגזימים כשאומרים שאנו תמיד צריכים להגיע לחצי גמר ליגת האלופות. לתואר האירופי ב-2001 חיכינו 25 שנה. כולם מתעלמים מזה שרק לנו אין אוליגרך, פטרון או שייח'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי