הלך לעולמו אנדי ברמה, כובש שער הניצחון בגמר מונדיאל 1990

play
אנדראס ברמה מניף את הגביע העולמי ב-1990, אחרי הניצחון של מערב גרמניה על ארגנטינה | רויטרס
צפו בכל השערים: באיירן מינבן שוב הובכה, לברקוזן ניצחה והגדילה את הפער 03:24

המגן השמאלי בעט את הפנדל ב-0:1 על ארגנטינה. רשם 86 הופעות בנבחרת והיה חלק מאינטר "הגרמנית" של סוף שנות ה-80 ותחילת ה-90

(גודל טקסט)

כדורגלן העבר הגרמני, אנדראס ברמה, מת הלילה (בין שני לשלישי) בגיל 63. ברמה כבש את שער הניצחון של נבחרת מערב גרמניה נגד ארגנטינה (0:1) בגמר מונדיאל 1990. ברמה עבר התקף לב, הובהל לבית החולים באזור מגוריו במינכן, אבל הרופאים לא הצליחו להציל את חייו.

ברמה היה המגן השמאלי המוביל בגרמניה לאורך מרבית שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 ואחד הטובים בעולם בעמדה הזו. הוא פרץ בקייזרסלאוטרן, עבר ממנה לבאיירן מינכן ובשנים 1988-1992 היה חלק משלישיית הגרמנים של אינטר, שכללה גם את לותר מתיאוס ויורגן קלינסמן. באותה תקופה של טרום חוק בוסמן, עדיין הייתה הגבלת זרים ובצד השני של הכביש הייתה כמובן "מילאן ההולנדית", עם מרקו ואן באסטן, רוד חוליט ופרנק רייקארד.

בתקופה של ברמה במילאנו, הנראזורי זכו באליפות ובגביע אופ"א, ובעונת הסקודטו ב-1988/89 הוא נבחר לשחקן העונה בסרייה A. אחרי שסיים את דרכו באינטר, הוא שיחק עונה אחת בסראגוסה הספרדית ולאחר מכן חזר לקייזרסלאוטרן. בעונה האחרונה שלו כשחקן פעיל, 1997/98, הקבוצה זכתה באליפות.

ברמה נודע כפנדליסט מדופלם והתמחה גם בבעיטות חופשיות. הסיפור המוכר מגמר 1990 הוא שלותר מתיאוס היה אמור לבעוט את הפנדל שנפסק לזכות גרמניה בדקה ה-85, אבל התלונן שהנעליים לוחצות עליו ולכן ביקש להסיר מעצמו את האחריות. ברמה לא חשש והכניע את סרחיו גויקוצ'אה, שבמונדיאל 90' הילך אימים על בועטי הפנדלים שמולו עם הצגות בשלבי ההכרעה.

שחקני אינטר לשעבר, יורגן קלינסמן, אנדראס ברמה, לותר מתיאוס
בצד אחד הייתה מילאן "ההולנדית", בצד השני אינטר "הגרמנית". ברמה מימין, עם קלינסמן ומתיאוס | אימג'בנק GettyImages, Alessandro Sabattini
אנדראס ברמה מכניע את סרחיו גויקוצ'אה בגמר מונדיאל 1990, במשחק בין מערב גרמניה לארגנטינה
ברמה כובש בגמר מונדיאל 90' | אימג'בנק GettyImages, Bongarts

ברמה שאימן תקופות קצרות בקייזרסלאוטרן ואונטרהאכינג בתחילת המילניום, רשם 86 הופעות בנבחרת גרמניה (ומערב גרמניה). מלבד הזכייה במונדיאל 1990, הוא הגיע איתה לגמר מונדיאל 1986 וגמר יורו 1992. מלבד האליפות עם קייזרסלאוטרן בעונת הפרישה, הוא זכה איתה גם בגביע הגרמני ועם באיירן הניף צלחץ אליפות ב-1987.

ברמה היה קרוב מאוד לפרנץ בקנבאואר המנוח שהלך לעולמו בתחילת ינואר. כדורגלן העבר האגדי אימן את מערב גרמניה באותו מונדיאל 1990 וברמה ספד לו אחרי מותו: "אני מאמין שהוא נמצא בגן עדן ומרכיב שם משולש קסם עם פלה ומראדונה. פרנץ היה אחד האנשים הכי אדיבים וחמים שהכרתי. כשהייתי ילד היה לי פוסטר שלו בחדר, מאוחר יותר הוא הפך לבוס שלי והייתה לי הזכות לעבוד תחתיו. הפכנו לחברים קרובים, יש לי המון על מה להודות לו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי