"יחד כמשפחה נגד השנאה": הביקור ההיסטורי לרגל יום השואה

הקונגרס היהודי העולמי ושמונה קבוצות כדורגל גרמניות, ביניהן בורוסיה דורטמונד, יזמו משלחת שמטרתה "לוודא שהזוועות לא יישכחו לעולם". וגם: הפעילויות בנושא שייערכו במהלך היורו בגרמניה

(גודל טקסט)

הקונגרס היהודי העולמי ארגן בשיתוף עם הבונדסליגה ביקור היסטורי ומיוחד של נציגי קבוצות כדורגל גרמניות בישראל, לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. גורמים מבורוסיה דורטמונד, ורדר ברמן, שאלקה 04, נירנברג, המבורג, סט. פאולי, פ.צ. קלן והופנהיים, יחד עם נציגים מהנהלות שתי הליגות הראשונות בגרמניה, ביקרו במוזיאון יד ושם ובנוסף ישתתפו שם בסדנה שתלמד אותם על השואה.

מעבר לכך, המשלחת שהגיעה ארצה בשבת תבקר בקיבוץ כפר עזה ותתארח אצל משפחתו של נטע אפשטיין ז"ל, שוער שועלי כפר עזה שנרצח במתקפת ה-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס.

מארגני המשלחת הדגישו את חשיבות המחויבות של קהילת הספורט העולמית למלחמה באנטישמיות, בטיפוח חברה סובלנית וכן בהעלאת המודעות לזיכרון השואה. אנשי הקונגרס היהודי העולמי והכדורגל הגרמני תיארו את הביקור בישראל כמשמעותי למאמציהם המשותפים "לוודא שזוועות השואה לא יישכחו לעולם".

משלחת הכדורגל הגרמני והקונגרס היהודי העולמי לישראל לרגל יום השואה
אנשי המשלחת בכותל | יח"צ – חד פעמי, הקונגרס היהודי העולמי
משלחת הכדורגל הגרמני והקונגרס היהודי העולמי בכיכר החטופים
יוזמה חשובה. בכיכר החטופים | יח"צ – חד פעמי, הקונגרס היהודי העולמי
איש בורוסיה דורטמונד בכיכר החטופים
| אתר רשמי, הקונגרס היהודי העולמי

"כבוד הוא לנו ואנו נרגשים מההזדמנות לציין את יום השואה ביד ושם", אמר טוביאס קאופמן, סמנכ"ל התקשורת של הליגה הגרמנית. "קהילת הכדורגל צריכה לעמוד יחד כמשפחה נגד השנאה – זהו מסר על זמני וחשוב במיוחד בזמנים קשים אלה".

מלבד הגעת אנשי הכדורגל הגרמני לארץ, הודיעו מארגני המשלחת על שתי יוזמות חשובות לא פחות: במהלך יורו 2024, שייצא לדרך בגרמניה בחודש הבא, תפעל תכנית "כדורגל וזיכרון" שתחבר את המבקרים לנושא השואה ותלמד אותם על תולדותיה באמצעות ביקורים באתרי הנצחה.

זאת ועוד, החל מה-23 במאי ועד יולי יארח הקונגרס היהודי העולמי את תערוכת "ספורט. קהלים. כוח", שתוצג במוזיאון ספורט אשר נמצא בסמוך לאצטדיון האולימפי בו התקיימו משחקי ברלין 1936 תחת השלטון הנאצי, ותתאר את תפקיד הספורט בשלטון הנאצי ואת תוצאותיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי