הבונדסליגה חוזרת: סאנה יערוך בכורה בבאיירן, במועדון ביקרו את אלאבה

הטרבליסטית הגאה תארח בשישי (21:30, ספורט1) את שאלקה לעיני 7,500 אוהדים. הקשר שהצטרף מסיטי יפתח, ומנגד טיאגו נפרד. סליהמיצ'יץ' על האוסטרי: "הוא מעל חבריו לקבוצה?" ובמי בחרו האוהדים לשחקן העונה?

(גודל טקסט)

כמעט חודש אחרי שזכתה בליגת האלופות עם 0:1 על פריז סן ז'רמן והשלימה טרבל היסטורי ובלתי נשכח, באיירן מינכן חוזרת לשחק כדורגל ותפתח את עונת 2020/21 במשחק בית נגד שאלקה מחר (שישי, 21:30, ספורט1). האירוע יהיה חגיגי במיוחד כאשר בכדורגל האירופי מנסים לחזור לשגרה ותותר כניסתם של 7,500 אוהדים למגרש.

האלופה הנצחית מכוונת באופן ברור לזכייה תשיעית ברציפות בבונדסליגה, כשהיא מחוזקת בלירוי סאנה שיערוך הופעת בכורה במועדון, דווקא נגד האקסית שאלקה (גם השוער החדש אלכסנדר נובל ייכלל בסגל). הוא יפתח על חשבון קינגסלי קומאן שסבל מחולשה (אם כי גם הבדיקה השנייטה שלו לקורונה הייתה שלילית). ג'רום בואנג התאמן ועשוי לחזור לסגל בזמן שדויד אלאבה בספק.

המגן האוסטרי שמסרב להאריך את חוזהו, מרגיז את המועדון. חסן סליהמי'ציץ', המנהל המקצועי של באיירן, הבהיר: "דויד הוא שחקן גדול, כולם מעריכים אותו במועדון. כולם רוצים שהוא יישאר. אולי (הנס) אמר כבר מה שפיני זהבי (סוכו של האוסטרי) יודע – לבאיירן יש מגבלות מקסימליות ספורטיביות וכלכליות, אלה רוברט לבנדובסקי ומנואל נוייר (המשתכרים הגבוהים ביותר). אני לא חושב שאלאבה חושב שהוא מעל שני חבריו לקבוצה".

כמובן שגם טיאגו אלקנטרה לא ישחק. קרל היינץ רומניגה אישר את הפרסומים הרבים בתקשורת שהקשר הספרדי עוזב לליברפול. ההערכות מדברות על סכום העברה של 30 מיליון יורו. הקשר הספרדי בן ה-29 הצטרף לבוואריה בקיץ 2013 בזכות פפ גווארדיולה שאימן אותו בברצלונה בתמורה ל-25 מיליון יורו ורשם 235 הופעות במהלכן כבש 31 שערים. הקשר זכה עם באיירן ב-16 תארים.

פליק אמר על טיאגו: "הוא שחקן יוצא דופן שהיה חשוב מאוד עבורנו. היה תענוג לכבוד איתו. זה היה אמוציונלי מאוד כשנפרדנו. אני רק יכול לברך את לבירפול על כך שקיבלה שחקן ענק ובעיקר בן אדם נהדר".

לקראת המשחק: "עלינו להיות מרוכזים עם אינטנסיביות גבוהה כפי שאנחנו רגילים. באיירן מכבדת כל יריב. שאלקה תעשה הכל כדי שהעונה תהיה טובה יותר מהעונה שעברה". והאם סאנה יפתח: "לירוי שיחק במדי הנבחרת אז למה שלא ישחק מהדקה הראשונה? הוא בכושר מצוין, בקרוב יהיה במאה אחוז. אבל כמובן שלא אגלה שום דבר על ה-11 שלי".

טיאגו אלקנטרה עם פליק
טיאגו אלקנטרה עם האנזי פליק | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

תומאס מולר יוכל לרשום ציון דרך ענק כאשר השער הבא שלו יהיה ה-200 במסגרת המועדון – הישג בו מחזיקים רק ארבעה, אחד מהם הוא רוברט לבנדובסקי שמגיע רעב אחרי עונת חייו. החלוץ הפולני שכבש 55 שערים אשתקד נבחר על ידי האוהדים לשחקן המצטיין של באיירן ל-19/20. הוא זכה ל-51% מהקולות ואחריו אלפונסו דייוויס עם 16% ומולר עם 13%.

נובל אמר: "באיירן היא המועדון הגדול בעולם וראינו את זה שוב בקיץ. אני יכול ללמוד הרבה ממנואל נוייר. אני זקוק לזמן אבל זה צעד גדול. סבלנות היא חלק חשוב מהעבודה של שוער, יותר משחקן שדה. אני מנסה להיות סבלני, איש לא יודע איך הדברים יתנהלו, עד כה הכל היה טוב מאוד. סאנה? הוא התפתח מאוד כשחקן, רואים את זה עליו. הוא אדם מאוד רגוע ונינוח".

שאלקה סיימה עונה קשה אשתקד במקום ה-12 בטבלה, ממש סיוט מתמשך כאשר לא הצליחה לנצח מאז המחזור ה-18. לאחר חידוש הליגה, שאלקה הפסידה בלא פחות משבעה מתשעת משחקיה. למרות זאת דויד ואגנר נשאר בתפקידו. הבלמים סאליף סאנה ומתאיה נאסטסיץ' ייעדרו בשל פציעות. מנגד, הקפטן עומר מסקראל צפוי לשוב אחרי פציעה קשה. ודאד איבאסביץ' שהצטרף מהרטה ברלין יפתח בחוד.

רוברט לבנדובסקי חוגג | M. Donato/FC Bayern via Getty Images

הבווארים ניצחו בכל שמונת משחקי הליגה האחרונים נגד שאלקה, ואשתקד במשחק הבית אף הביסו את היריבה 0:5. הקבוצה מחבל הרוהר לא ניצחה את הבווארים מאז מרץ 2011, כשניצחה 0:1 באליאנץ' ארנה בחצי גמר הגביע. המשחק יהיה גם הכנה עבור באיירן לקראת התואר הראשון שמונח על הכף – הסופר קאפ האירופי נגד סביליה בעוד שבוע. נזכיר כי הקבוצה של האנזי פליק ניצחה בכל 13 משחקי הליגה האחרונים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי