ברגל ימין: דאבור והופנהיים ניצחו 2:3 את קלן במחזור הפתיחה

אחרי סיום עונה טוב באופן אישי, חלוץ נבחרת ישראל השלים 60 דקות פושרות במשחק הראשון של העונה. מנגד, שותפו לחוד קראמריץ' השלים שלושער בדקה ה-92 והעניק לכחולים ניצחון דרמטי. אנדרסון ודרקסלר איזנו

קבוצות: הופנהיים קלן
(גודל טקסט)

אחרי שהאלופה באיירן מינכן פתחה אתמול (שישי) את עונת 2020/21 בבונדסליגה עם 0:8 מהדהד נגד שאלקה, משחקי המחזור הראשון נמשכו גם היום. הופנהיים ומואנס דאבור ניצחו 2:3 דרמטי את קלן, בעוד הרטה ברלין הביסה 1:4 את ורדר ברמן. בנוסף, שטוטגרט נוצחה 3:2 נגד פרייבורג. בנוסף, פרנקפורט ובילפלד סיימו ב-1:1, אאוגסבורג ניצחה את אוניון ברלין.

קלן – הופנהיים 3:2

לפני כשלושה חודשים הופנהיים סיימה את עונת 2019/20 בבונדסליגה עם שלושה ניצחונות רצופים, והערב (שבת) היא המשיכה את הרצף עם 2:3 דרמטי אצל קלן במחזור הפתיחה של העונה. מואנס דאבור קיבל את המקום בחוד של המאמן סבסטיאן הנס, שציין הופעת בכורה על הקווים בליגה הגרמנית הבכירה. אנדרה קראמריץ' היה הגיבור של המשחק עם שלושער, כולל שער ניצחון בדקה ה-92.

באופן אישי, חלוץ נבחרת ישראל לא הבריק במהלך ההתמודדות באצטדיון בקלן, ובדקה ה-60 גם הוחלף. עוד לפני החילוף, דאבור ראה את קראמריץ' חברו מעלה את קבוצתם ליתרון כבר בדקה הרביעית של המשחק, לאחר שניצל טעות קשה של השוער טימו הורן וגלגל לרשת בקלות. כזכור, הקרואטי כבש רביעייה במחזור הסיום של העונה הקודמת נגד דורטמונד.

המארחת ניצלה הרבה החמצות של האורחת בכחול והגיבה בדקה ה-22 עם נגיחה נהדרת של סבסטיאן אנדרסון שאיזנה את התוצאה. לקראת הירידה להפסקה קראמריץ' השלים צמד מהנקודה הלבנה והחזיר לקבוצתו את היתרון.

מואנס דאבור חוגג עם אנדריי קראמריץ' | Federico Gambarini/picture alliance via Getty Images

במחצית השנייה הופנהיים הייתה הרבה פחות דומיננטית, אפשרה לקלן לשלוט בכדור במשך דקות רבות, ובדקה ה-86 זה גם תורגם לשער שוויון שני, הפעם מרגלו של דומיניק דרקסלר המחליף והיה נראה שהמשחק מתקרב לחלוקת נקודות בסיום. בדקה ה-92 קראמריץ' הראה שוב כמה קטלני, הסתנן לעומק הרחבה, קיבל את הכדור והצליח לשלוח בעיטה שטוחה לרשת ולהעניק לו ולהופנהיים את כל שלוש הנקודות במחזור הפתיחה.

מהלך המשחק

סבסטיאן הונס | Federico Gambarini/picture alliance via Getty Images

כבר בדקה הרביעית עלתה הופנהיים ליתרון. אלביס המגן השמאלי העביר מסירה נוראית לאחור לעבר השוער, אנדריי קראמריץ' היה נחוש, גנב את הכדור מהשוער טימו הורן שלא היה מספיק אגרסיבי וגלגל לרשת החשופה. 0:1. בדקה ה-14 כמעט הגיע השוויון – סבסטיאן אנדרסון התרומם נהדר לאחר הגבהה מצד שמאל ונגח סמוך למשקוף.

אנדריי קראמריץ' מגלגל לרשת | Frederic Scheidemann/Getty Images
מואנס דאבור חוגג עם שחקני הופנהיים | Frederic Scheidemann/Getty Images

דאבור עצמו משחק לא מעט בכנף שמאל ומפעיל לחץ בלתי פוסק על הגנת המארחת. בדקה ה-16 קראמריץ' היה חייב להשלים צמד אחרי התקפה נהדרת – דניס גייגר שלח כדור עומק נפלא לחלוץ שנעצר על ידי הורן. כמאמר הקלישאה, כשלא כובשים – סופגים. על אף שליטה מוחלטת של הופנהיים, היא לא הצליחה להבקיע יותר משער אחד, ובדקה ה-22 נענשה כשאנדרסון נגח לרשת, 1:1

אנדרסון חוגג עם שחקני קלן | Frederic Scheidemann/Getty Images

למרות השער שספגה, הופנהיים המשיכה להיות דומיננטית יותר במשחק ויזמה התקפות רבות לעבר שערה של קלן. לקראת הירידה להפסקה כריסטוף באומגרטנר חדר לרחבת קלן, הוכשל ולאחר בדיקת VAR קצרה השופט דניאל סיברט הצביע על הנקודה הלבנה. קראמריץ' לא התקשה להשלים צמד וקבע 1:2 להופנהיים בהפסקה.

אנדרה קראמריץ' | Frederic Scheidemann/Getty Images
שחקני הופנהיים חוגגים | Frederic Scheidemann/Getty Images

מחצית שנייה

קלן הייתה חדה יותר בפתיחת המחצית השנייה ותוך שתי דקות בלבד יצרה שני מצבים מאיימים – תחילה זה אנדרסון שניסה למצוא את הרשת, ולאחר מכן החלוץ סיפק כדור רוחב נהדר לעבור של יאן טילמן, אך האחרון לא הצליח להתחבר טוב למסירה ופספס את המסגרת. בדקה ה-60 איחלאס בבו עלה מהספסל והחליף את דאבור.

קלן נגד הופנהיים | Frederic Scheidemann/Getty Images

לאחר יציאתו של החלוץ הישראלי מהמגרש, הופנהיים איבדה הרבה מאוד מהאיכויות בהתפקה, ולמעשה אפשרה לקלן לחזור למשחק ממהלך למהלך. בדקה ה-86 זה תורגם גם לשער שוויון שני אחרי תרגיל בכדור חופשי, אותו סיים דומיניק דרקסלר ברשת לאחר בעיטה ראשונה של אנדרסון. בדקה ה-92 הופנהיים דאגה לחוזר הביתה עם ניצחון לאחר שקראמריץ' פרץ לרחבה ובעט כדור שטוח ישירות לרשת של הורן. 2:3 להופנהיים בסיום.

ורדר ברמן – הרטה ברלין 4:1

המארחת אמנם הצליחה לשרוד בליגה הבכירה בעונה הקודמת לאחר שצלחה את משחקי המבחן, אך גם את העונה הזו היא פתחה ברגל שמאל. עד לדקה ה-42 התוצאה הייתה מאופסת, אלא שאז הגיע בליץ של הקבוצה מבירת גרמניה. המגן הימני פטר פקאריק כבש את הראשון הודות לבישול של המגן השמאלי, מקסימיליאן מיטלדשאט. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, דודי לוקבאקיו הכפיל. מתאוס קוניה הוסיף את השלישי בדקה ה-62, דייבי סלקה הצליח רק לצמק, כשהבקיע לזכות ברמן שבע דקות לאחר מכן, אבל ג'ון קורדובה הקולומביאני חתם את הניצחון המוחץ של הרטה עם שער בדקה ה-90.

שטוטגרט – פרייבורג 3:2

העולה החדשה חזרה לבונדסליגה לאחר היעדרות של שנתיים, אך התקשתה להתמודד עם הקבוצה של כריסטיאן סטרייך. נילס פטרסן העניק את היתרון לפרייבורג כבר בדקה השמינית ובדקה ה-26, רולנד סאלאי ההונגרי הבקיע את השני. וינצ'נזו גריפו הוסיף את השלישי של האורחים בדקה ה-48. סשה קלאידזיץ' עלה מהספסל של שטוטגארט ותוך שש דקות, בדקה ה-71, צימק את התוצאה. סילאס וומאנגיטוקה הקונגולזי קירב את המארחת עם שער בדקה ה-81, אך זה לא הספיק בכדי למנוע הפסד.

תוצאות נוספות

פרנקפורט – בילפלד 1:1

אוניון ברלין – אאוגסבורג 3:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי