אירופה חוששת מבאיירן מינכן: "ישלטו במשך זמן רב"

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Harold Cunningham - UEFA/UEFA via Getty Images

האימפריה הבווארית זכתה גם בסופרקאפ האירופי אחרי ה-1:2 על סביליה ובספרד ניתחו: "הקריירות של רוב השחקנים רק בתחילתן". עתיד אלאבה עדיין לא ברור, וגם: מתנת הפרידה של חאבי מרטינס וההתלוצצות של מולר

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

אחרי הרבה זמן, באיירן מינכן התקשתה. האימפריה הגרמנית התרגלה לדרוס כל מה שזז, ואתמול (חמישי) אמנם זה הלך לה יותר קשה, אבל היא שוב ניצחה, כאשר גברה 1:2 על סביליה בתום הארכה וזכתה בסופר קאפ האירופי.

זה היה התואר הרביעי של באיירן ב-2020, אחרי שזכתה באליפות, בגביע הגרמני ובליגת האלופות. בכלל, מה שהקבוצה הזו עושה בחודשים האחרונים פשוט בלתי נתפס. היא לא הפסידה כבר 32 משחקים ברציפות. היא באה למשחק אתמול ברצף של 22 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, והיא בעצם נעצרה, שכן אחרי 90 דקות היא סיימה בתיקו, אבל בסוף יצאה כשידה על העליונה אחרי ההארכה.

נראה שבאירופה מתחילים לחשוש מהמכונה שבנה האנזי פליק. בספרד ניתחו: "גם ב-2013 באיירן הצליחה לזכות בארבעה תארים, אבל זה היה הדובדבן שבקפצת לקריירות של פיליפ לאם ובסטיאן שוויינשטייגר. ג'ושוע קימיך, לאון גורצקה וסרג' גנאברי הם בני 25, הקריירות שלהן רק החלו. בהתחשב ברמה שהם כבר הגיעו אליה, נראה שהשלטון שלהם יימשך זמן רב. הם כאן כדי להישאר".

האנזי פליק | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

לשמות שהתקשורת הספרדית ציינה ניתן לצרף עוד מספר שחקנים שגילם לא עולה על 25 וכבר עכשיו מהבולטים בעמדות שלהם באירופה: אלפונסו דייויס (19), לירוי סאנה (24), קינגסלי קומאן (24) ניקלס זולה (25) ולוקאס הרננדס (24).

ובחזרה למשחק אתמול. סביליה עלתה ל-0:1 בדרך ה-13 מפנדל של לוקאס אוקמפוס, ובדקה ה-34 גורצקה קבע שוויון. המשחק הלך להארכה, ובדקה ה-104 חאבי מרטינס הכריע בנגיחה עם כל הלב מתוך הרחבה והעניק את התואר לבאיירן, חמש דקות בלבד אחרי שנכנס כמחליף.

זו בעצם הייתה מתנת הפרידה של הספרדי בן ה-32 מאלופת גרמניה ואלופת אירופה, שכן הוא צפוי בימים הקרובים לחתום באתלטיק בילבאו, ממנה הגיע לבווארים לפני שמונה שנים. גם בסופר קאפ של 2013 מרטינס כבש שער עבור באיירן, אז זה היה מול צ'לסי, ונראה שהוא אוהב את המפעל הזה. "כל עוד אני כאן, אתן את הכל עבור המועדון", אמר מרטינס. "אני תמיד מנסה לתת את כל כולי, גם אם אני משחק רק 10 או 15 דקות".

חאבי מרטינס | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images

מי שהחמיא לספרדי הוא תומאס מולר, שהתלוצץ ואמר: " הוא 'מר סופר קאפ'. הראש שלו זה כלי נשק. גם בעוד 30 שנה יהיה לו משחק ראש טוב. חאבי נתן הרבה עבור המועדון הזה וכל פעם שהוא שיחק נתן את כל כולו, בדיוק כמו שהוא עשה במשחק הזה".

ומה לגבי דויד אלאבה? עתידו של השחקן בבאיירן עדיין לא ברור. לאחרונה דווח כי הוא דורש סכומי עתק מהמועדון לטובת חוזה חדש, והוא עוד עשוי להיות ביעד חדש עד לסיום חלון ההעברות. חסן סליהמיצ'יץ', שחקן העבר והמנהל המקצועי של באיירן כיום, אמר בנושא: "הכל על השולחן".

דויד אלאבה | M. Donato/FC Bayern via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי