הופנהיים נכנעה 2:1 לפרנקפורט, רביעיות ללייפציג ולדורטמונד

דאבור פתח בחוד וראה את קראמריץ' כובש גולאסו אך המארחת ביצעה מהפך והנחילה לקבוצתו הפסד בכורה העונה, בדרך לפסגה. הצהובים-שחורים נראו נהדר עם 0:4 על פרייבורג, לייפציג השיגה גם היא 0:4 על שאלקה

(גודל טקסט)

המחזור השלישי בבונדסליגה מגיע לשיאו היום (שבת) עם לא פחות משישה משחקים. בורוסיה דורטמונד הביסה 0:4 את פרייבורג בביתה ושכחה משני ההפסדים הרצופים ביום גדול של ג'ובאני ריינה וארלינג הולאנד. הופנהיים של מואנס דאבור, שהביסה את באיירן מינכן ביום ראשון, הובילה אך רשמה הפסד מתסכל לאיינטרכט פרנקפורט 2:1 ואיבדה את המאזן המושלם. פרנקפורט היא זו שבפסגה. בורוסיה מנשנגלדבאך שזכתה להגרלה קשה בליגת האלופות, השיגה ניצחון בכורה העונה עם 1:3 על קלן. באייר לברקוזן סיימה בתיקו 1:1 עם שטוטגארט. את הערב נעלה לייפציג שהשיגה 0:4 על שאלקה ועל מאמנה החדש מנואל באום.

איינטרכט פרנקפורט – הופנהיים 1:2

הופנהיים הגיעה למשחק עם רוח גבית נפלאה אחרי הניצחון הענק על אלופת אירופה, שגרר כותרות בכל רחבי היבשת, וחלמה להשיג ניצחון שלישי ברציפות ולשמור על המאזן המושלם. היא פתחה טוב עם שער נפלא של אנדריי קראמריץ' בבעיטה מסובבת לחיבורים אך דעכה בהמשך. מואנס דאבור רשם 90 דקות אך רשם החמצה גדולה.

מהלך המשחק:

המארחת פתחה את המשחק עם הרבה התלהבות והפעילה לחץ על הגנת הופנהיים. אנדרה סילבה היה הראשון לאיים על השער בדקה ה-12 ובעט ליד הקורה. כעבור שש דקות דווקא האורחת כבשה כשאנדריי קראמריץ' הוכיח מדוע אלופת אירופה גילתה בו עניין. הקרואטי קיבל כדור ברחבה, העביר לרגל שמאל וסובב נהדר לחיבורים, 0:1.

אנדריי קראמריץ' חוגג עם חבריו שער ענק | Matthias Hangst/Getty Images

בדקה ה-34 מואנס דאבור הוריד כדור לאחור, קראמריץ' דהר קדימה אך לא הצליחה להכניע את השוער מזווית קשה. בדקה ה-37 הגיע המצב הראשון של דאבור שהגיע לכדור רוחב אך הכדור הורחק לקרן.

מואנס דאבור | Matthias Hangst/Getty Images
השער הנפלא של אנדריי קראמריץ' | Matthias Hangst/Getty Images

בדקה ה-55 הגיע שער השוויון. הגנת האורחת הייתה לא מוכנה. באס דוסט קיבל כדור מעולה ברחבה והיה יכול להבקיע בעצמו אך מסר בגאוניות עם החיצון לקמאדה החופשי שדחק לרשת את שער הבכורה שלו העונה בליגה, 1:1. המארחת קיבלה ביטחון בדקות אלה וחיפשה לבצע מהפך את אנדרה סילבה בעט למרכז השער.

קמאדה דוחק לרשת | Matthias Hangst/Getty Images

הקצב המצוין במשחק נמשך ושתי הקבוצות חיפשו הכרעה. דוסט בעט נפלא מהאוויר ואילץ את אוליבר באומן למתוח איברים ומיד לאחר מכן מואנס דאבור כמעט בישל את שער היתרון של קבוצתו אך שחקן הגנה התערב בזמן והרחיק. בדקה ה-70 דאבור איחר לכדור רוחב מצוין מצד שמאל אחרי פעולה יפה של סקוב.

בדקה ה-71 המהפך של המארחת הושלם. קמאדה נכנס בצורה נהדרת לרחבה ומסר לאנדרה סילבה שנבלם על קו השער. החלוץ היה נחוש והצליח להעביר את הכדור ימינה ודוסט דחק לרשת את ה-1:2. קמאדה כמעט השלים צמד כשניסה להבקיע מזווית קשה אבל אוליבר באומן הדף לקרן בדקה ה-78. בתוספת הזמן קראמריץ' קיבל מסירה טובה והיה פנוי לבעיטה מעמדה נוחה מחוץ לרחבה אך לא הצליח להשלים צמד ובעט רע מעל השער.

באס דוסט חוגג עם קמאדה | DANIEL ROLAND/AFP via Getty Images

בורוסיה דורטמונד – פרייבורג 0:4

הצהובים-שחורים הגיעו למשחק במצב לא פשוט: ג'יידון סאנצ'ו שוב נותר מחוץ לסגל על רקע השמועות על מעברו האפשרי למנצ'סטר יונייטד, ובנוסף הקבוצה של לוסיאן פאברה נכנעה 2:0 לאאוגסבורג במחזור הקודם והפסידה גם בסופר קאפ הגרמני נגד באיירן מינכן באמצע שבוע (3:2) על אף מחצית שנייה גדולה. המארחת שמה את השבוע הקשה מאחור ונראתה מצוין.

אמנם סאנצ'ו לא שיחק אבל ארלינג הולאנד המשיך במופע שלו עם צמד, כולל פרגון נפלא בתוספת הזמן. הוא כבש עד עתה 17 שערים ב-18 משחקי בונדסליגה. גם ג'ובאני ריינה הצעיר יזכור את המשחק הזה הרבה זמן כשבישל שלוש פעמים.

מהלך המשחק:

מרקו רויס | Guido Kirchner/picture alliance via Getty Images

דורטמונד שלטה הרבה יותר בכדור והכתיבה את הקצב אך התקשתה לייצר מצבים בדומה ליריבתה. בתום עשרים הדקות הראשונות לא היו איומים על השער. בדקה ה-30 הגיע שער היתרון מרגלי ארלינג הולאנד, מי אם לא הוא. הצהובים-שחורים חילצו כדור במרכז המגרש, ג'ובאני ריינה הכניס כדור עומק והחלוץ כבש, 0:1.

ריינה, שיהיה כוכב המשחק, היה קרוב לכבוש בעצמו אחרי מהלך נהדר אך בעט ליד הקורה. הלחץ של המארחת הלך וגבר והולאנד היה קרוב לכבוש צמד.

ארלינג הולאנד חוגג עם חבריו | Lars Baron/Getty Images
ארלינג הולאנד כובש | Lars Baron/Getty Images

כבר בשלב מוקדם של המחצית השנייה המארחת הכפילה את היתרון. ג'ובאני ריינה הרים כדור קרן ואמרה צ'אן עלה גבוה מעל כולם ונגח נפלא, שום סיכוי לשוער, 0:2 לבורוסיה דורטמונד. המארחת לא הסתפקה בכך ורדפה אחרי שער נוסף. בדקה ה-64 מרקו רויס החמיץ ממצב נוח בתוך רחבת החמש כשנגח מעל השער.

מה שהקפטן לא הצליח לעשות – עשה גם עשה הולאנד שהשלים צמד בדקה ה-66, בישול שלישי של ג'ובאני ריינה! שכדרר נהדר ומסר כדור עומק יפה לחלוץ. הולאנד עם שער ליגה 17 ב-18 משחקי בונדסליגה. דורטמונד הספיקה לכבוש שער נוסף לפני הסיום כשטסה למתפרצת והולאנד שהיה יכול להשלים שלושער, בישל לפליקס פאסלק המחליף שדחק מול הרשת החשופה.

אמרה צ'אן כובש בנגיחה | Lars Baron/Getty Images
ארלינג הולאנד חוגג עם ג'ובאני ריינה שבישל שלוש פעמים | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images
אוהדי בורוסיה דורטמונד | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

לייפציג – שאלקה 0:4

שאלקה שלא ניצחה כבר 18 משחקי ליגה רצופים, פיטרה את המאמן דויד ואגנר ומינתה על חשבונו את מנואל באום – מאמן נבחרת גרמניה עד גיל 18 עד המינוי של הרויאל בלוז. אמנם השינוי על הקווים בינתיים לא הוכיח את עצמו – שאלקה שוב הפסידה וגם הפעם לא מצאה את הרשת.

המארחת עלתה ליתרון בדקה ה-30 לאחר ניסיון הרחקה לא מוצלח של קאן בוזדוגאן שכבש שער עצמי. כעבור חמש דקות זה היה הספרדי אנחליניו שהכפיל ובתוספת הזמן של המחצית הראשונה, ווילי אורבן הבקיע את השלישי של לייפציג בנגיחה, לאחר בישול של מרסל הלסטנברג. אחרי שקצב הכיבושים נרגע באופן משמעותי, מבשל השער השלישי ניגש לנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-80.

מרסל הלסטנברג | ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images

שטוטגארט – לברקוזן 1:1

אחרי שתי תוצאות תיקו בפתיחת העונה, לברקוזן של פטר בוס המשיכה לצערה את הקצף גם אצל העולה החדשה שטוטגארט. פתיחת המשחק הייתה חיובית מאוד עבור האורחת, כאשר פטריק שיק מצא את הרשת בדקה השביעית את שער הבכורה שלו העונה בבונדסליגה. שער היתרון של הצ'כי החזיק מעמד עד הדקה ה-76, כאשר סשה קלאידז'יץ' האוסטרי כבש מחזור שלישי ברציפות וקבע חלוקת נקודות במשחק.

שחקני באייר לברקוזן חוגגים את השוויון | Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images

קלן – מנשנגלדבאך 3:1

שתי הקבוצות הגיעו להתמודדות עם פתיחת עונה שלילית מאוד – קלן הפסידה בשני המחזורים הקודמים, גלדבאך מנגד הצליחה לצבור נקודה אחת בלבד. הערב, החניכים של מרקו רוסה הצליחו לרשום ניצחון בכורה לעונת 2020/21, ובמשחק בו היכולת של הקבוצה סוף סוף הזכירה קצת את העונה שעברה. עבור האורחת, המשחק נפתח עם בליץ כאשר בדקה ה-14 אלסאן פלאה הכניע את טימו הורן, שהוציא כדור נוסף מהרשת שתי דקות לאחר מכן מנגיחה של סטפן לאיימר. בדקה ה-56 לארס שטינדל כבר נעץ כדור שלישי ברשת של קלן עם פנדל מדויק. לקראת הסיום אלביס רקסבצ'אי צימק עבור המארחת, אבל זה היה מאוחר מדי.

במשחק נוסף: ורדר ברמן – ארמניה בילפלד 0:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי