ריינה עשה היסטוריה, רויס: "הולאנד פנומן, קטלני מול השער"

הקשר (17) הפך לשחקן הצעיר בתולדות הבונדסליגה שמבשל שלושה שערים. החלוץ הנורבגי כבש צמד או יותר בפעם השישית ב-18 משחקי ליגה. הקפטן פרגן: "הוא משחק כפי שהוא מתאמן. אנו זקוקים לו". פאברה: "ניצחון משכנע"

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד התאוששה משבוע לא פשוט שעבר עליה במהלכו רשמה הפסד בכורה בבונדסליגה (2:0 לאאוגסבורג) ונכנעה לבאיירן מינכן בסופר קאפ הגרמני (3:2). אתמול (שבת) הקבוצה של לוסיאן פאברה רשמה את ניצחונה ה-12 ב-13 משחקי הבית האחרונים נגד פרייבורג עם 0:4 משכנע. בכל אחד ממשחקיה ב-2020 בהם דורטמונד ירדה להפסקה ביתרון – היא הצליחה לנצח. אמנם עדיין לא מדובר בהר הגעש המדהים בצהוב-שחור, בגלל הקורונה, אך 11,500 אוהדים יכלו לצפות במשחק ושמרו על ההנחיות באופן מופתי.

זה היה עוד ערב ענק של החלוץ הנורבגי הבלתי ניתן לעצירה ארלינג הולאנד. החלוץ כבש צמד קליל וזו הפעם השישית שהוא כובש לפחות פעמיים בבונדסליגה. עד עתה ב-18 הופעות בליגה הגרמנית יש לו 17 שערים. סמוך לסיום החלוץ הפגין קבוצתיות נפלאה כאשר היה יכול להשלים שלושער כהגיע למצב של אחד על אחד אך העדיף למסור הצידה לפליקס פאסלק שכבש את שער הבכורה שלו במועדון במסגרת הליגה (ב-18 הופעות). פאסלק, אגב, כבר הבקיע במדי הצהובים-שחורים בליגת האלופות בעונת 2016/17 כשהיה בן 18, כאשר דורטמונד הביסה 4:8 את ראפיד וינה.

גם ג'ובאני ריינה בן ה-17 הצטיין. הקשר רשם היסטוריה כשהיה לשחקן הצעיר ביותר שמבשל שלוש פעמים במשחק אחד (מאז תחילת איסוף הנתונים ב-1992), והראשון שעושה זאת במדי הצהובים-שחורים מאז הקפטן מרקו רויס בדצמבר 2016. הקשר שהצטיין לא הסתפק בכך ואיים על השער חמש פעמים.

ארלינג הולאנד חוגג. אי אפשר לעצור אותו | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

פאברה סיכם: "זה היה משחק קשה בהתחלה, הם הפעילו אגרסיביות ולחצו עלינו, לא שלטנו טוב בכדור, אבל אחרי 25 דקות דברים השתפרו. הצלחנו לשחק טוב יותר והיו לנו הזדמנויות רבות לפני ההפסקה. העיתוי בו כבשנו את השער השני היה מושלם – זה נתן לקבוצה עוד ביטחון ובסופו של דבר זה היה ניצחון ברור שהגיע לנו".

מרקו רויס שמח לפתוח בהרכב אך היה נראה מעט חלוד ולא הצליח לכבוש. הקפטן אמר: "נתקלנו בבעיות בהתחלה אך זה לא פשוט לשחק שוב לאחר שהתאמצנו מאוד ברביעי, זה לוקח זמן עד שהאינטנסיביות חוזרת. הכי חשוב שהיינו דבקים במשימה והגברנו לחץ לאחר ההפסקה. ארלינג הולאנד מדהים, הוא קטלני מול השער, הוא משחק כפי שהוא מתאמן. הוא תמיד במצב רוח טוב ואנחנו זקוקים לו על המגרש. שמחתי לחזור לקצב המשחק ואני מקווה שבקרוב אהיה במאה אחוז".

אמרה צ'אן, שלא כבש שער בנגיחה בבונדסליגה מאז 2013, היה מרוצה לאחר המשחק: "אחרי שני הפסדים היינו חייבים להציג משחק טוב. זה חשוב שנשארנו סבלניים. לקבוצה הזו יש הרבה מאוד איכות והוכחנו זאת גם היום. עד היום לא כבשתי שער לאחר כדור קרן, שמחתי לעזור לקבוצה".

"דורטמונד הייתה זקוקה לזמן ואז התחילה את המחצית השנייה באופן מבריק. הבישולים של ריינה היו המפתח", נכתב ב"קיקר". "צמד להולאנד, ריינה כפול שלוש וניצחון לדורטמונד", נכתב ב"בילד". דורטמונד קפצה בינתיים למקום השני בטבלה ולאחר פגרת הנבחרות היא תפגוש את הופנהיים ובהמשך את לאציו באולימפיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי