לבנדובסקי מציג: 259 שערים ב-300 משחקים. קימיך ייעדר זמן רב?

החלוץ שכבש ובישל נגד בורוסיה דורטמונד הגיע לציון דרך וזכה לשבחים: "קר כקרח, תמיד אפשר לסמוך עליו". חשש שהקשר הגרמני הנפלא שירד ממרר בבכי מכר הדשא- סובל מקרע ברצועה. אלאבה סירב לדבר עם התקשורת

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

מי ישים את כספו שבסיום העונה באיירן מינכן לא תזכה שוב באליפות? הבווארים בשלהם. אתמול (שבת) אלופת אירופה ניצחה 2:3 את בורוסיה דורטמונד בזיגנל אידונה פארק ורשמה ניצחון שמיני ברציפות בכל המסגרות. "באיירן להטה בקרב הצמרת ועל רוברט לבנדובסקי תמיד אפשר לסמוך", נכתב בתקשורת הגרמנית. רק פציעתו של ג'ושוע קימיך העיבה על שמחת הניצחון. בשורות אלופת אירופה חוששים מפציעה קשה בברך.

הגרמני מירר בבכי ולא היה מסוגל לרדת לבד מכר הדשא כאשר שני אנשים מהצוות הרפואי סייעו לו. העונה הוא שיחק בכל ששת משחקי הליגה עד המשחק אמש עתה והשלים 270 דקות בליגת האלופות. "נצטרך לחכות ולראות. הוא אחד משחקני המפתח שלנו בעמדה הזאת, זה יהיה מאוד קשה עבורנו אם ייעדר", אמר האנזי פליק לאחר המשחק. הגרמני צפוי לעבור בדיקות היום. מאטס הומלס התייחס לחברו לשעבר ואמר: "מקווה שהכל בסדר".

המאמן חגג שנה כמאמן באיירן עם ניצחון חשוב ויוקרתי, כאשר משחק הבכורה שלו היה בדיוק נגד אותה היריבה והסתיים בניצחון 0:4 ענק אשתקד. הסטטיסטיקה שלו בלתי נתפס – 44 ניצחונות, תיקו ושלושה הפסדים ב-48 משחקים. לאחר המשחק אמר: "היה משחק טוב להפליא, עם המון איכות בכל חלקי המגרש מצד שתי הקבוצות. לשתיהן היו מצבים רבים. היינו קצת יותר נחושים ויעילים מול השער אבל עלינו לשחק בסבלנות ולא להישאר חשופים מאחור. דורטמונד הייתה מסוכנת מאוד אחרי הטעויות שלנו אבל הניצחון ראוי. השער של דויד אלאבה היה חשוב מאוד כדי לא לרדת למחצית בפיגור.

קימיך יורד בוכה מכר הדשא. בבוואריה דואגים | Lars Baron/Bundesliga/Bundesliga Collection via Getty Images

לבנדובסקי ראה את השופט פוסל לו שני שערים אך בכל זאת סיים כמנצח הגדול עם שער ובישול. הוא רשם ציון דרך ענק עם הופעתו ה-300 במדי באיירן כשיש לו 259 שערים. "קלאסיקר אמיתי, ניצחון גדול, אנחנו בפסגה", כתב אחרי המשחק בחשבון האינסטגרם שלו. "לבנדובסקי קר כקרח. גם הומלס ידע שהוא לא יוכל לעצור אותו", נכתב ב"בילד".

לאחר המשחק דויד אלאבה סירב לדבר עם התקשורת. בינתיים הוא חגג את ניצחונו ה-200 בבונדסליגה עם באיירן ב-277 משחקים בלבד והוא השחקן שהגיע לציון הדרך הזה במספר המשחקים המועט ביותר. "אחרי כותרות אחרות בימים האחרונים, שוב מדברים על אלאבה רק בהקשר של כדורגל", נכתב ב"קיקר". "שפטו אותו לעתים קרובות אך הוא הוכיח כמה הוא חשוב".

העונות הגדולות של לבנדובסקי בבאיירן:

עונת 2015-16: 42 שערים ב-51 משחקים

עונת 2016-17: 43 שערים ב-47 משחקים

עונת 2019-20: 55 שערים ב-47 משחקים

העונה הנוכחית: 13 שערים ב-11 משחקים

הקפטן מנואל נוייר: "זה היה ניצחון ראוי בעיקר לאור המחצית השנייה בה היינו הקבוצה הטובה יותר. לטעמי שלטנו במשחק והיו לנו יותר הזדמנויות. השער של אלאבה לפני המחצית הרגיע אותנו".

לאון גורצקה: "דורטמונד התרכזה בעיקר בציפייה לטעויות שלנו, הבעייה שהן הגיעו יותר מהרגיל. בסופו של דבר היינו מהירים וחסרי רחמים מול השער ועבדנו קשה במשך 90 דקות. המשחקים האלה חשובים פי שניים מאשר השאר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי