אחרי התבוסה: לוסיאן פאברה פוטר מדורטמונד

הנהלת הצהובים שחורים החליטה לסיים את דרכו של המאמן השוויצרי בשתי העונות האחרונות, בעקבות ה-5:1 המשפיל מול שטוטגרט. עוזר המאמן אדין טרזיק, עשוי להחליפו. מרקו רוזה יגיע בעונה הבאה?

(גודל טקסט)

כבר בתום העונה האחרונה, עלו לא מעט סימני שאלה בקשר למאמנה של בורוסיה דורטמונד, לוסיאן פאברה, שלא הצליח לקטוע גם הפעם את רצף האליפויות של באיירן מינכן והודח בשמינית גמר ליגת האלופות על ידי פריז סן ז'רמן. בהנהלת המועדון החליטו לבסוף להעניק לשוויצרי הזדמנות נוספות, אך ה-5:1 לשטוטגרט היה קו אדום עבורם והיום (ראשון) הם סיימו את דרכו של המאמן אחרי שנתיים וחמישה חודשים.

עוד נכתב כי עוזרו של פאברה, אדין טרזיק, הגרמני ממוצא קרואטי אשר גם עבד עם סלאבן ביליץ' בווסטהאם, עשוי לקבל את התפקיד עד לסיום העונה. טרזיק בן ה-38 עבד בשלל תפקידים שונים בדורטמונד החל משנת 2010, אך טרם ניהל משחק רשמי בקבוצת בוגרים – לכן יהיה מדובר בהימור גדול עבור ההנהלה, אם המהלך כמובן ייצא לפועל.

על פי דיווחים שונים, הסיבה בה מחליטים במועדון להמתין בנושא מינוי מאמן קבוע, היא הרצון למנות בקיץ 2021 את מרקו רוזה, אשר מוביל בהצלחה את בורוסיה מנשנגלדבאך בצמרת הבונדסליגה ובאירופה ואף הדיח אותם בשלב שמינית גמר הליגה האירופית כאשר אימן את רד בול זלצבורג.

פאברה כאמור הגיע לדורטמונד ביולי 2018 אחרי עונת שפל בעשור האחרון, כאשר סיימה במקום הרביעי ובמרחק של 29 נקודות מהאלופה באיירן מינכן. מאז הגיע המאמן השוויצרי, הקבוצה הגרמנית הציגה שיפור גדול ביכולת ואף זכתה בסופרקאפ הגרמני בשנת 2019, אך כאמור לעיל – הפתיחה הרעה וההפסד לעולה החדשה היו אלו שגרמו לזעזוע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי