פאברה: "משוכנע שהיינו מצליחים". זורק: "הרגשנו חובה לפעול"

אחרי שפוטר מדורטמונד, השווייצרי לא הסתיר את אכזבתו. המנהל הספורטיבי הסביר: "המטרות העונתיות שלנו היו בסכנה". בתקשורת נפרדו: "הטיפול המוצלח בצעירים ייזכר לטובה". רוזה ימונה בקיץ?

(גודל טקסט)

אחרי שפוטר מאימון בורוסיה דורטמונד בעקבות 5:1 משפיל לשטוטגרט, המאמן לוסיאן פאברה לא הסתיר את אכזבתו הגדולה. "חבל מאוד שאנחנו נפרדים. היו לנו שנתיים מוצלחות ביחד וגם השנה יש פה קבוצה שהייתה יכולה להצליח, אני ממש משוכנע בכך", אמר השווייצרי בן ה-63 לתקשורת המקומית לאחר סיום דרכו בתום כשנתיים וחצי בתפקיד.

צפו במפלה שהובילה לפיטורים

מיכאל זורק, המנהל הספורטיבי של דורטמונד, הסביר את המהלך והודה כי ראשי הקבוצה חששו ממפלה גדולה יותר: "ראשית, היה קשה לנו לעשות את הצעד הזה. עם זאת, אנו סבורים כי השגת מטרותינו העונתיות נמצאות בסכנה גדולה עקב ההתפתחות השלילית האחרונה בקבוצת ועל כן היה עלינו לפעול מיד".

"הפרק של פאברה בבורוסיה דורטמונד זה היה רחוק מלהיות רע", נכתב ב"בילד" על הקדנציה של המאמן השווייצרי. בעיתון הנחשב ציינו כי "מעל הכל, הטיפול המוצלח שלו בשחקנים הצעירים ייזכר לטובה" בכתבה נתנו לשווייצרי קרדיט גדול: "הוא עזר לכוכבים כמו ג'יידון סאנצ'ו וג'ובאני ריינה לפרוץ דרך, זה לא מובן מאליו".

פאברה, שהחזיק בחוזה עד תום העונה הזו, הוביל את הצהובים שחורים פעמיים למקום השני בבונדסליגה ומאזנו במועדון עומד על 68 ניצחונות, 17 תוצאות תיקו ו-25 הפסדים ב-110 משחקים בכל המסגרות. תחת המאמן השווייצרי, הצהובים שחורים העפילו שלוש פעמים לשלב הנוק-אאוט בליגת האלופות וזכו פעם אחת בבסופר-קאפ הגרמני.

על פי הדיווחים, מי שצפוי להחליף את פאברה בתפקיד הוא מרקו רוזה, מאמן בורוסיה מנשנגלדבאך, שצפוי להתמנות רק בסיום העונה הנוכחית ולכן מי שידריך את הצהובים שחורים עד תום העונה הזו הוא עוזר המאמן לשעבר, אדין טרזיק, אשר עבד בשלל תפקידים שונים במועדון החל משנת 2010, אך טרם ניהל משחק רשמי בקבוצת בוגרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי