אלופת הדרמה: באיירן כבשה בדקה ה-93 וניצחה 1:2 את לברקוזן

לבנדובסקי, מי אם לא, כבש בתוספת הזמן אחרי שגיאה איומה בהגנה, השלים צמד ושלח את הטרבליסטית הגאה לפסגת הטבלה על חשבון הקבוצה של בוס ששיחקה מצוין. שיק כבש ראשון בוולה ענק, הפולני השווה בדקה ה-43

(גודל טקסט)

הבונדסליגה מתקרבת לקו מחצית הדרך והערב (שבת) במחזור ה-13 נערך עוד אחד ממשחקי העונה. כרגיל, הבונדסליגה סיפקה עוד דרמה אדירה ובכדורגל הגרמני יודעים: משחקים 90 דקות ובסוף באיירן מינכן מנצחת. על אף יום לא גדול, אלופת אירופה ניצלה שגיאה אחת בהגנה של המארחת, השיגה את ה-1:2 היקר מפז וטיפסה למקום הראשון בתזמון מצוין – לפני פגרת החורף. זה היה הפסד בכורה של לברקוזן העונה בליגה.

צפו בשער הענק של פטריק שיק

לברקוזן כיבדה את מנואל נוייר ורוברט לבנדובסקי שזכו בפרסים אישיים השבוע – שוער השנה של פיפ"א ושחקן השנה והעניקה להם זרי פרחים, אך על כר הדשא, כמובן – הם לא התכוונו לחלק מתנות. המארחת פתחה נהדר: נדיר אמירי הרים בדקה ה-14 אחרי קרן קצרה שתפסה את הגנת באיירן לא נכונה וופטריק שיק שלח בעיטה אדירה מהאוויר והימם את מנואל נוייר.

בדקה ה-28 המארחת חשבה שהכפילה את היתרון אלא שהפעם שער של שיק נפסל בשל נבדל לאחר בדיקה של ה-VAR. כעבור ארבע דקות נחתה צרה על באיירן: האנזי פליק נאלץ לבצע חילוף מוקדם כאשר קינגסלי קומאן נפצע ובמקומו עלה לשחק לירוחי סאנה. מנגד, שתי דקות לסיום ההפסקה באיירן הצליחה להשוות. תומאס מולר הרים מצד ימין, לוקאס הרדצקי יצא רע ולבנדובסקי אמר תודה ונגח לשער החשוף, 1:1.

רוברט לבנדובסקי ומנואל נוייר זוכים לכבוד | Jörg Schüler-Bayer Leverkusen/Handout via Getty Images
פטריק שיק | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

באיירן לא היטיבה לשחק ובדקה ה-68 ביצע האנזי פליק חילוף כפול. סאנה שעלה בעצמו מהספסל – הוחלף, וג'ושוע קימיך שולב אחרי חודש וחצי. הרדצקי תיקן את עצמו כשבדקה ה-70 יצא נפלא מול לבנדובסקי והקדים אותו.

שתי הקבוצות חיפשו הכרעה. בוס אמנם העלה את קרם דמירביי לחיזוק הקישור במקום לאון ביליי כוכב השבוע שעבר, אך לברקוזן המשיכה לנסות להפעיל לחץ גבוה. עשר דקות לסיום ג'מאל מוסיאלה הגיח מאחור ושלח בעיטה חדה אך לרוע מזלו הכדור פגע בקורה. בתוספת הזמן מוסא דיאבי ביצע דריבל נהדר בכנף אבל הרים חזק מדי ולוקאס אלאריו המחליף לא יכל להגיע לכדור.

ג'ושוע קימיך | Lars Baron/Getty Images

בתוספת הזמן, כמו אלופה אמיתית, באיירן השיגה את שער הניצחון. יונתן טה ביצע שגיאה איומה כשאיבד כדור בחוסר אחריות, קימיך הסיט קטנה ללבנדובסקי שסיים כמו שרק הוא יודע עם שערו ה-17 בליגה וה-20 בכל המסגרות. באיירן חזרה למקום שהיא כה רגילה אליו. אלופת אירופה תנוח עתה ובשלושה בינואר תפתח את השנה החדשה במשחק בית נגד מיינץ. הקבוצה של בוס, שנעצרה אחרי חמישה ניצחונות רצופים, תתארח אצל איינטרכט פרנקפורט יממה קודם לכן.

רוברט לבנדובסקי חוגג עם שחקני באיירן מינכן | Lars Baron/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי