תוראם: "כשמרקוס ירק הייתי בהלם ותהיתי אם זה הבן שלי"

בלם העבר של צרפת שתמיד נלחם בגזענות והיווה דוגמא על המגרש ומחוצה לו, לא חסך בביקורת מבנו: "קיבלתי ממנו הסבר שהוא לא התכוון, אך הוא יודע שאין מקום לדברים כאלה במגרשי הכדורגל". וגם: השיחה עם האח הצעיר

(גודל טקסט)

מרקוס תוראם הוא אחד השמות העולים בכדורגל העולמי. שחקן ההתקפה הצרפתי, בנו של ליליאן, שיאן ההופעות במדי הטריקולור, המשיך העונה את הפריצה שלו מאשתקד. הוא עזר לבורוסיה מנשנגלדבאך להעפיל לשמינית גמר ליגת האלופות, ערך הופעת בכורה במדי הנבחרת הצרפתית ויש לו כבר שמונה שערים בכל המסגרות (מעבר לארבעה שערים). אלא שכעת הכל נעצר. תוראם הורחק במהלך ההפסד 2:1 להופנהיים אחרי שירק על סטפן פוש, ספג קנס כבד והושעה לחמישה משחקים. כעת גם אביו ליליאן מתייחס לסוגיה ולא חסך בביקורת.

תוראם האב, הרי, תמיד נלחם בגזענות ושימש דוגמא ומופת על המגרש. ליליאן אמר: "בזמן שראיתי את המשחק הייתי בהלם, תהיתי אם זה באמת הבן שלי שירק". לאחר מכן הוא התמתן: "ואז נתנו לי את ההסבר – הוא הרגיש כעס באותו רגע והיה לו רוק בפה, הוא לא התכוון. למרקוס חשוב שאנשים ידעו שזה לא קרה בכוונה. בכל מקרה הוא יודע שאין מקום לדברים כאלה במגרשי הכדורגל".

על ההד התקשורתי: "התגובה של התקשורת למה שקרה היא נורמלית לחלוטין, אבל הוא הסביר לי שהוא זעם על יריבו שהעליבו אותו, הוא אמר לי: 'אבא, אני לא רוצה שיחשבו שאני מסוגל לירוק על מישהו בכוונה כי זה לא הגיוני'.

מרקוס תוראם
מרקוס תוראם | MARIUS BECKER / Contributor

האב הוסיף: "יתרה מזאת, לאחר שהורחק, האדם הראשון אליו הוא התקשר כבר בחדר ההלבשה היה אחיו הקטן ואמר לו: 'קפרן, אל תעשה את זה, טעיתי, לא התכוונתי'.

לא רק המנהל המקצועי של גלדבאך הגיב בזעם אלא גם מאמנו מרקו רוזה שאמר: "הקווים נחצו, זה לעולם לא אמור לקרות, אני מתנצל בשם כל המועדון". תוראם עצמו כבר התנצל כמובן והוא יחכה בשקט ובסבלנות לחזור למגרשים ולעזור לקבוצתו שבליגה המקומית חווה עונה לא מוצלחת – מדורגת במקום השמיני בטבלה במרחק שש נקודות ממקום המוליך לליגת האלופות. בשלב שמינית גמר הצ'מפיונס, אגב, תחכה לה מנצ'סטר סיטי.

ליליאן תוראם, מרקוס תוראם | Christian Verheyen/Borussia Moenchengladbach via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי