שוב מרגישה בבית: 0:2 לדורטמונד על וולפסבורג, סאנצ'ו כיכב

הצהובים-שחורים לא הרשימו אך עלו למקום הרביעי בזכות הניצחון על הזאבים. הקשר האנגלי כבש את שערו הראשון העונה בליגה בתוספת הזמן ועוד קודם לכן (66) בישל לקאנג'י. בהמשך: באיירן מינכן נגד מיינץ

(גודל טקסט)

שני משחקים אחרונים נותרו עד תום המחזור ה-14 בבונדסליגה, והערב (ראשון) בורוסיה דורטמונד חזרה למסלול וגברה 0:2 על וולפסבורג ב"זיגנל אידונה פארק". בשבועות האחרונים בורוסיה דורטמונד איבדה כיוון לחלוטין וגם הזעזוע על הקווים לא ממש עזר. הערב (ראשון) היא הצליחה לנצח במשחק בית לראשונה מאז ה-24 באוקטובר (שלושה הפסדים רצופים) כשגברה 0:2 על וולפסבורג והעפילה למקום הרביעי, מרחק שש נקודות מהפסגה.

המאמן הזמני אדין טרזיק בהחלט יכול להיות מרוצה משום שלא מעט משחקים כאלה ברחו לקבוצה מהידיים בשנה האחרונה ובכלל. דורטמונד, בדרך כלל – או דורסת או מאכזבת. הצהובים-שחורים גברו על יריבה חזקה שעד למשחק הזה נכנעה רק פעם אחת העונה. אחד ממצטייני המשחק היה מנואל אקנג'י. הבלם לא רק כבש בנגיחה בדקה ה-66 אלא גם מנע שער של היריבה כשהצליח לחסום את ואוט וחהורסט במחצית השנייה. הסקורר של הזאבים רשם ערב מתסכל מאוד.

בדורטמונד מקווים שהערב הם הרוויחו מחדש את ג'יידון סאנצ'ו. מי שהיה אחד השחקנים המלהיבים אשתקד לא רק בבונדסליגה אלא גם באירופה, חיכה עד למחזור ה-14 (12 משחקי ליגה) עם שער הבכורה שלו כשבתוספת הזמן העלים את המגן אוטביו בשער אופייני. הוא היה זה שהרים את כדור הקרן. כשלסאנצ'ו יש את הניצוץ – דורטמונד נראית הרבה יותר טוב. רוב העונה הוא היה נראה די מנותק – איטי, צפוי, לא מעז, כאילו אבד הקסם.

ג'יידון סאנצ'ו | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
This image has an empty alt attribute; its file name is 1025336

ארלינג הולאנד שב להרכב לאחר שבעה משחקים בשל פציעה ולא הצליח לכבוש. החלוץ היה פעלתן מאוד, איים ללא הפסקה על השער אך הוחלף כמה דקות לסיום. כמובן שהוא ירד מאוכזב מכר הדשא. התנועה לעומק והעוצמות זהות אך החדות עדיין לא שם, סביר שזה יקרה. עבור דורטמונד כדאי שזה יקרה כבר בשבת כאשר תפגוש את לייפציג המוליכה.

הזאבים, מנגד, רשמו הפסד שני העונה. הם נראו לא רע אך חסרו רגל מסיימת כאשר וחהורסט לא היה חד כבדרך כלל. בעיקר בזכות הגנה חזקה, הקבוצה תמשיך להיאבק על ליגת האלופות. ביום שבת היא תארח תפגוש את אוניון ברלין המדורגת חמישית בטבלה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1025330

הרכבים

בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, תומא מונייה, מאטס הומלס, מנואל אקנג'י, רפאל גריירו, תומאס דלייני, אקסל ויטסל, ג'ובאני ריינה (דן-אקסל זגדו, 90+2), ג'יידון סאנצ'ו, מרקו רויס (אמרה צ'אן, 86), ארלינג הולאנד (סטפן טיגס, 82).

וולפסבורג: קואן קסטילס, רידל באקו, ג'ון ברוקס, מרין פונגראצ'יץ', אוטביו, יאניק גרהארדט (אדמיר מחמדי, 71), מקסימיליאן ארנולד, שאבר שלאגר, רנאטו שטפן, יוסיפ ברקאלו (ויקטור, 71), ואוט וחהורסט.

מהלך המשחק:

דווקא האורחת פתחה את המשחק הרבה יותר טוב עם מספר התקפות מסוכנות. שאבר שלאגר היה יכול להבקיע שער מהיר אחרי חמש דקות כשהגיע חופשי אחרי הרחקה רעה בהגנת בורוסיה דורטמונד, אך בעט ברשלנות החוצה. כעבור דקה שוב מזל גדול לדורטמונד כאשר מאטס הומלס הציל שער עם העקב. דורטמונד נכנסה למשחק בדקה העשירית. הקפטן מרקו רויס החמיץ מול השוער אחרי מסירה טובה של ג'ובאני ריינה.

שחקני וולפסבורג | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
אדין טרזיק | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
המצב הנפלא של וולפסבורג בתחילת המשחק | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
מרקוס רויס, מקסימיליאן ארנולד | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
רויס מאוכזב | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
ג'יידון סאנצ'ו | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-21 וולפסבורג הייתה זכאית אולי לפנדל כשאחרי כדור חופשי רנאטו שטפן נגח היטב ותומאס דלייני הדף את הכדור עם היד. כעבור שבע דקות ארלינג הולאנד ניסה את כוחו בפעם הראשונה בבעיטה שטוחה אבל עדיין לא איפס את הכוונת. בדקה ה-33 החלוץ קיבל כדור ארוך, הטעה את ג'ון ברוקס אך הבעיטה שלו נבלמה מעל השער. בכל מקרה השופט טען לנבדל שגוי.

ארלינג הולאנד | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images

ואוט וחהורסט היה די שקט גם הוא במחצית הראשונה. בדקה ה-41 הוא הגיע למצב ראשון אך לא היה חד כשנגח לידיו של השוער רומן בורקי ממצב די נוח.

שתי דקות לסיום המחצית דורטמונד יכלה לעלות ליתרון. דאבל פס מצוין בין רויס והולאנד הסתיים בניסיון לא טוב של הקפטן לפרגן לחברו ואוטביו הגיע בדיוק בזמן. בתוספת הזמן סאנצ'ו רשם החמצה מזעזעת מול שער ריק והמחצית הסתיימה ב-0:0.

בדקה ה-52 הולאנד עשה תנועה נהדרת לעומק ובעט חזק מזווית קשה, קואן קסטילס הדף לקרן. כעבור שלוש דקות ואוט וחהורסט הקדים את רומן בורקי ונגח כדור מסוכן שחלף גבוה.

ארלינג הולאנד | Lars Baron/Getty Images

בדקה ה-66 הגיע השער המיוחל של דורטמונד, דווקא הבלם מנואל אקנג'י ניתר בצורה נפלאה ונגח לרשת אחרי כדור קרן של סאנצ'ו, 0:1. אקנג'י לא רק כבש שער אלא כעבור שש דקות הציל את קבוצתו מספיגה כאשר התערב נפלא ומנע מהחלוץ וחהורסט לכבוש אחרי שגיאה איומה של מאטס הומלס.

מנואל אקנג'י | Lars Baron/Getty Images
מנואל אקנג'י | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
סמואל אקנג'י, ארלינג הולאנד | Lars Baron/Getty Images
שחקני בורוסיה דורטמונד | LEON KUEGELER/AFP via Getty Images
שחקני בורוסיה דורטמונד | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
ארלינג הולאנד | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
ואוט וחהורסט | Swen Pförtner/picture alliance via Getty Images

שמונה דקות לסיום הוחלף הולאנד בסטפן טיגס שכמעט כבש אחרי שניות ספורות על המגרש אך הכדור שלו חולץ מקו השער. חמש דקות לסיום גם הקפטן מרקו רויס הוחלף ובמקומו נכנס אמרה צ'אן, ורויס זעם על החילוף וירד בכעס. בתוספת הזמן המשחק הוכרע. דורטמונד טסה למתפרצת אחרי כדור קרן של וולפסבורג, סאנצ'ו הזכיר נשכחות כשעבר בקלילות את אוטביו ובעט לרשת, 0:2.

ג'יידון סאנצ'ו | by Lars Baron/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי