כמו ב-2020: באיירן מינכן פיגרה 2:0 אך הביסה 2:5 את מיינץ

שוב זו תהיה השנה שלה? אלופת אירופה הגאה פתחה רע מאוד נגד היריבה מהתחתית אך התעשתה במחצית השנייה עם חמישייה נהדרת. ושבה לפסגה קימיך שחזר להרכב כבש ובישל לסאנה, לבנדובסקי כבש צמד, אחד בחצי מספרת

(גודל טקסט)

אלופת אירופה עברה שנה בלתי נשכחת עם חמישה תארים ב-2020, והתחילה את 2021 בדיוק באותה הדרך, אם למישהו היה ספק. הבווארים פיגרו 2:0 בהפסקה במשחק הביתי אך לא הרימו ידיים והפגינו אופי בדרך ל-2:5 וחזרה לפסגת הטבלה על חשבון לייפציג. ג'ושוע קימיך ששב  להרכב לראשונה מזה כחודש – היה משחקני המפתח.

באיירן רגילה להכתיב את הקצב אך התקשתה בהתחלה נגד קבוצת התחתית שמדורגת במקום הלפני האחרון וניצחה רק פעם אחת העונה. לירוי סאנה פספס הזדמנות טובה בדקה התשיעית ואז הגיעה תורה של המארחת. ג'ונתן בורקרדט קיבל כדור ארוך בדקה ה-32, ברח לג'רום בואטנג ובנג'מין פבאר וכבש בקלילות מול מנואל נוייר.

נוייר סופג את השני רגע לפני ההפסקה. באיירן לא הרימה ידיים | ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images
שחקני מיינץ חוגגים | Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

הקבוצה של פליק לא הייתה מיטבה ועל אף ששלטה בכדור והגיעה למצבים – הייתה חשופה למתפרצות. נוייר עוד הצליח להדוף בעיטה של רובין קוויאסון בדקה ה-40 אך ממש לפני הירידה להפסקה הוא כבר לא יכל לעזור. הבלם אלכסנדר האק ברח לתומאס מולר ונגח נפלא לרשת, 0:2. לראשונה מאז אוקטובר 2018 נקלעו הבווארים לפיגור כפול במשחק ביתי בבונדסליגה.

אבל את באיירן אסור להספיד, לעולם. האנזי פליק ביצע חילוף כפול במחצית ושילב בין היתר את לאון גורצקה. באיירן לא ויתרה, עלתה נחושה למחצית השנייה וצימקה כבר בדקה ה-50. אחרי מהלך קבוצתי מרהיב, לבנדובסקי בישל בנגיחה לקימיך שנגח לרשת, 1:2. הערב הגדול של הגרמני נמשך כאשר כעבור חמש דקות בישל לסאנה את השוויון. בדקה ה-70, חמש דקות אחרי ששער שלה נפסל בשל התערבות של ה-VAR – המהפך הושלם והפעם באמת כאשר דווקא הבלם ניקלאס זולה השתלט על כדור ברחבה ובעט לרשת.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Lukas Barth-Tuttas – Pool/Getty Images
ניקלאס זולה. הגיבור הבלתי צפוי שכבש את השער השלישי | GUNTER SCHIFFMANN/AFP via Getty Images

חשבתם שבאיירן תשתולל ולבנדובסקי יישאר בצד? תחשבו שוב. בדקה ה-75 הגיע תורו להתכבד בשער ראשון לשנה החדשה כשדייק מן הנקודה הלבנה והאורחה נשברה. בדקה ה-82 הוא כבר כבש שער וירטואוזי יותר, בחצי מספרת, אחרי בישול של תומאס מולר מכנף ימין. זה היה שערו ה-19 העונה בליגה ב-12 משחקים בלבד. הבווארים ינסו להמשיך בקצב ביום שישי כשייצאו למשחק חוץ קשה נגד בורוסיה מנשנגלדבאך.

רוברט לבנדובסקי, תומאס מולר, לאון גורצקה | Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי