בשירות באיירן: 1:3 לדורטמונד על לייפציג, צמד להולאנד

האלופה נותרה בפסגת הבונדסליגה לאחר שקבוצתו של נגלסמן נכנעה בביתה לצהובים-שחורים. רויס בישל לסאנצ'ו בעקב נפלא ובהמשך סידר גם שער לנורבגי, שכבש פעמיים. הפער מהמוליכה: חמש נקודות. סורלות' צימק בשער בכורה

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד רשמה הערב (שבת) ניצחון שני רצוף בבונדסליגה לאחר שגברה 1:3 על ר.ב לייפציג ברד בול ארנה, והמרוויחה גדולה מהתוצאה במשחק המרכזי של המחזור ה-15 היא באיירן מינכן, ששמרה על מקומה בפסגת הטבלה על אף שרשמה אמש הפסד ראשון מאז סוף חודש ספטמבר. הצהובים-שחורים צימקו את הפער מהמוליכה לחמש נקודות ומדורגים במקום הרביעי, בעוד קבוצתו של יוליאן נגלסמן נותרה שנייה לאחר שפספסה הזדמנות לטפס למקום הראשון, כאמור.

החודש האחרון היה מטלטל עבור המועדון מחבל הרוהר, לאחר שהמאמן הקודם לוסיאן פאברה פוטר מתפקידו בעקבות תבוסה קשה 5:1 לשטוטגרט, כאשר מחליפו אדין טרזיץ' אף הספיק להיכנע 2:1 לאוניון ברלין בהמשך. אלא שלמרות המצב בטבלה והתוצאות הלא מספקות לאחרונה, דורטמונד העבירה הערב מסר ברור ליריבתה והזכירה לה מי הקבוצה מספר 2 בגרמניה.

המחצית הראשונה הייתה שקטה למדי ואף אחת מהקבוצות לא הצליחה לסכן את השער במהלכה, כשדווקא האורחת הייתה זו שספגה מכה כואבת: אקסל ויטסל נפצע ונאלץ לרדת לספסל עם מה שנראה כמו קרע בגיד אכילס, אם כי חומרת הנזק תתברר רק לאחר שהבלגי ייבדק. לאחר ההפסקה, דורטמונד עלתה נחושה הרבה יותר ולחצה כבר מהדקות הראשונות, כשהיא מציגה את הכדורגל הנפלא שמאפיין אותה כשהיא בשיאה ונהנית על המגרש. מרקו רויס סידר לג'יידון סאנצ'ו את שער היתרון, ארלינג הולאנד הכפיל בנגיחה לאחר מהלך קבוצתי מרהיב ובהמשך השלים צמד שהעלה את מאזנו ל-12 שערי ליגה העונה, אחרי שרויס הוסיף בישול שני במשחק.

מבחינתה של לייפציג מדובר בתוצאה מאכזבת במיוחד. מעבר לעובדה שרשמה הפסד ראשון מזה תשעה מחזורים ולא הצליחה לנצל את ההזדמנות לכבוש את הפסגה, החבורה באדום-לבן סגרה משחק שישי רצוף נגד דורטמונד שבו היא לא מנצחת ואף ספגה לראשונה אחרי ארבעה מחזורים שבהם שמרה על רשת נקייה, מה שמנע ממנה להשוות את שיא המועדון. דני אולמו היה קרוב למצוא את הרשת בשני מקרים ובאחד מהם נעצר בקורה, אך נגלסמן ושחקניו יכולים להיות מודאגים מהנחיתות שהפגינו אל מול הצהובים-שחורים, כאשר נקודת האור היחידה הגיעה מכיוונו של אלכסנדר סורלות': חברו של הולאנד לנבחרת נורבגיה כבש את שער הבכורה שלו במדי לייפציג אחרי 13 הופעות עקרות.

כוכבי הניצחון של דורטמונד חוגגים | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images
פולסן. הפסד כואב ללייפציג | Jan Woitas/picture alliance via Getty Images

הרכבים

ר.ב לייפציג: פיטר גולאצ'י, ווילי אורבן, דאיו אופמקאנו, מרסל הלסטנברג, טיילר אדאמס, מרסל סאביצר (לוקאס קלוסטרמן, 62), אנחליניו, אמאדו היידארה (הי-צ'אנג וואנג, 71), אמיל פורסברג (אלכסנדר סורלות', 62), דני אולמו, יוסוף פולסן (לזאר סמארדז'יץ', 88).

בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, תומא מונייה, מנואל אקאנג'י, מאטס הומלס, רפאל גריירו, אקסל ויטסל (אמרה צ'אן, 30), תומאס דילייני (דן-אקסל זגאדו, 69), ג'יידון סאנצ'ו (סטפן טיגס, 85), מרקו רויס (יוליאן בראנדט, 85), ג'ובאני ריינה, ארלינג הולאנד.

טרזיץ'. דורטמונד העבירה מסר | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images
נגלסמן. תצוגה מדאיגה של קבוצתו | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images

מהלך המשחק

לייפציג החזיקה הרבה יותר בכדור במשך חצי השעה הראשונה, אך אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לסכן את השער באופן משמעותי והמשחק התנהל בעיקר בקרבות במרכז השדה. בדקה ה-30 קרה אירוע לא נעים, כאשר אקסל ויטסל נפצע במה שנראה כקרע אפשרי בגיד אכילס. הבלגי ירד מהמגרש כשאינו מצליח לשים משקל על רגלו. בדקה ה-41, הרחקה רעה של גריירו הגיעה לאולמו שניסה להקשית פנימה מחוץ לרחבה, אך הכדור עבר מעל המשקוף.

מחזה לא נעים. ויטסל יורד פצוע | RONNY HARTMANN/POOL/AFP via Getty Images

דורטמונד פתחה את המחצית השנייה עם האיום הרציני הראשון שלה: סאנצ'ו מצא את רויס ברחבה, האחרון בעט אך נבלם לקרן על ידי גולאצ'י. המהלך נמשך עם הגבהה לראשו של צ'אן, שהתרומם גבוה אך פספס את המסגרת במעט. הלחץ של דורטמונד נשא פרי בדקה ה-55: הולאנד פרץ באגף ימין והעביר רוחב לרויס, שהמשיך בעקב נפלא לסאנצ'ו והאנגלי כבש את ה-0:1 לזכות האורחת.

הבעיטה של סאנצ'ו כבר ברשת | Maja Hitij/Getty Images
שחקני דורטמונד חוגגים | RONNY HARTMANN/POOL/AFP via Getty Images

המומנטום נמשך וארבע דקות לאחר מכן, גריירו כמעט הכפיל לאחר שצ'אן סידר לו מצב טוב, אך הבעיטה של הפורטוגלי שפשפה את המשקוף מלמעלה. בדקה ה-65 הולאנד היה יכול למצוא את הרשת אחרי שסאנצ'ו מצא אותו במסירת עומק גדולה, אך הנורבגי נעצר במשקוף. לייפציג סוף סוף הגיבה בדקה ה-67 כשדני אולמו קיבל כדור בצד ימין של הרחבה, אולם הניסיון שלו פגש את הקורה הרחוקה.

האורחת המשיכה לרקוד על המגרש: הולאנד ליהטט בין ארבעה שחקנים, השאיר לסאנצ'ו ולאחר חילופי מסירות קצרות באגף שמאל, החלוץ קיבל בחזרה מסאנצ'ו בהגבהה ונגח פנימה – 0:2 לבורוסיה דורטמונד. לייפציג שלחה שחקנים קדימה והשאירה לא מעט מרווחים ליריבה שהתקרבה מספר פעמים אך לא הייתה מדויקת, עד שבדקה ה-84, הולאנד האדיר סגר עניין: רויס כדרר במרכז באין מפריע והשחיל מסירת עומק לנורבגי, שעקף את גולאצ'י באלגנטיות וגלגל לתוך השער: 0:3 לדורטמונד. בדקה ה-90 אלכסנדר סורלות' המחליף כבש שער מצמק, לאחר שעט

הולאנד נוגח לרשתה של לייפציג | Maja Hitij/Getty Images
דורטמונד חוגגת ברד בול ארנה | Maja Hitij/Getty Images
סביצר ואורבן מאוכזבים | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images
מרקו רויס. צמד בישולים נפלא | Alexandre Simoes/Borussia Dortmund via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי