סנסציה מהגדולות בהיסטוריה: קיל מהליגה השנייה הדיחה את באיירן

סיפור סינדרלה: אלופת אירופה ממינכן ספגה שער שוויון ששלח את המשחק להארכה בדקה ה-95, ונכנעו בפנדלים לקבוצה הצנוע. גנאברי וסאנה כבשו, רוקה החטיא את הפנדל המכריע. צפו בדרמה

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

אלה הרגעים שבגללם אנחנו אוהבים כדורגל. כמה רומנטיקה יש במשחקי גביע, והערב (רביעי) הגביע הגרמני סיפק קלאסיקה חדשה. באיירן מינכן הגדולה הפסידה להולשטיין קיל מהליגה השנייה בשלב 32 האחרונות והודחה עוד לפני שמינית הגמר.

אלופת אירופה בוודאי שמחה מההגרלה הנוחה, שכן היא ידעה שגם בשלב הבא מחכה לה יריבה בהזמנה בדמותה של דרמשטאט – אך לא כך חשבה קיל מהמקום השלישי בבונדסליגה השנייה, שהציגה חבורת לוחמים חסרת פחד שהדהימה את הקבוצה החזקה בעולם לדעת רבים.

באיירן זכתה פעמיים רצוף בגביע הגרמני, והיום נפרדה מהתואר. וזה קרה בצורה הכי דרמטית שיש. היא עלתה ל-0:1 משער של סרג' גנאברי בדקה ה-14, אך ספגה שוויון בדקה ה-37 כשפין ברטלס הכניע את מנואל נוייר. הבווארים שוב עלו ליתרון, בדקה ה-48, כאשר לירוי סאנה בכדור חופשי נפלא מצא את הרשת וקבע 1:2.

שחקני באיירן מינכן מאוכזבים | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images

מאותו רגע – באיירן הפסיקה לשחק. וזאת למרות שהמאמן האנזי פליק עלה בהרכב חזק, למעט רוברט לבנדובסקי שנותר על הספסל ועלה אל כר הדשא בדקה ה-74. קיל לחמה, מנעה מהאימפריה להגיע למצבים, ניסתה בכל כוחה, אבל בכל זאת באיירן ראתה את עצמה בדרך לניצחון למרות הופעה חלשה. השופט הוסיף שלוש דקות תוספת זמן, שהתארכו מעט בגלל פציעה, ובדקה ה-90+5, בהתקפה האחרונה של המשחק, האוקה ואהל סיפק נגיחה נפלאה לרשת של נוייר וקבע הארכה. יש יותר דרמטי מזה? אין.

בהארכה עצמה חניכיו של האנזי פליק ניסו וניסו, אך לא מצאו את הרשת, והמשחק נגרר לדו קרב פנדלים. שתי הקבוצות בעטו את חמש הבעיטות הראשונות שלהן אל הרשת והתוצאה עמדה על 5:5. ואז ניגש מארק רוקה אל הנקודה הלבנה, והקשר הספרדי של באיירן בעט כדור שנהדף על ידי השוער יאניס גליוס. הגיבור הגדול היה פין ברטלס, שבעט את הפנדל האחרון בקור רוח מרשים ביותר, שלח כדור שטוח לפינה הימנית והביא לסנסציית ענק – 5:6 לקיל בפנדלים על באיירן. מדהים.

שחקני הולשטיין קיל חוגגים | Stuart Franklin/Getty Images
שחקני הולשטיין קיל חוגגים | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי