מאכזבת בגדול: רק 1:1 ביתי לדורטמונד נגד מיינץ האחרונה בטבלה

שבוע אחרי הניצחון הגדול בלייפציג, הצהובים-שחורים שוב הראו חוסר יציבות. שער של הולאנד בדקה השנייה נפסל ומאז נעלמו עקבותיו. אוזטונאלי כבש שער אדיר (58), מונייה השווה (74) והקפטן רויס החמיץ פנדל ברשלנות

(גודל טקסט)

שבוע אחד עבר בסה"כ ובורוסיה דורטמונד חוותה על בשרה את העובדה שהכדורגל משתנה מהר מאוד. במחזור הקודם הצהובים-שחורים גברו 1:3 על לייפציג בחוץ במשחק ענק ואף חזרו למאבק האליפות. הערב (שבת) היא שוב הפגינה חוסר יציבות ורשמה מעין שפל חדש כשסיימה רק בתיקו 1:1 נגד מיינץ האחרונה בטבלה במשחק הביתי. אדין טרזיץ' חשב שהקבוצה שלו יוצאת לדרך חדשה – אך טעה בגדול. דורטמונד עם ארבעה ניצחונות בית בלבד בשמונה מחזורים.

דורטמונד ציפתה למערך הגנתי במיוחד של מיינץ ושיחקה התקפי כאשר ג'וד בלניגהאם פתח לצד אמרה צ'אן ב-11. הצהובים-שחורים עלו ליתרון כבר בדקה השנייה אחרי שער של ארלינג הולאנד אלא שהשופט קיבל איתות מה-VAR שתומא מונייה היה בנבדל במהלך השער – ועל כן השער נפסל בצדק.

המארחת הגיעה למצבים רבים במחצית הראשונה אך ג'וד בלינגהאם שפתח בהרכב ושיחק לא רע בכלל – מצא רק את הקורה. הקפטן מרקו רויס רשם החמצה אדירה באחד על אחד ובכלל זה לא היה הערב שלו, וגם לא של הולאנד שחייב להיות יותר מעורב במשחק הקבוצה. קשה לזכור איום שלו על השער לאחר דקות הפתיחה. כמובן שהנורבגי הציב רף גבוה במיוחד כשהוא כובש בכל שבוע, אבל גם אם זה לא קורה – אסור לו לוותר.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1027122
This image has an empty alt attribute; its file name is 1027129
ארלינג הולאנד מתוסכל | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

במחצית השנייה דורטמונד נעלמה, לפחות במחצית הראשונה, וספגה מרגלי לבין אוסטונאלי ששלח בעיטה נהדרת לרשת והפתיע את רומן בורקי. בדקה ה-74 הגיע גיבור בלתי צפוי – תומא מונייה, כשהמגן המתין בסבלנות מחוץ לרחבה, הגנת מיינץ טעתה והמגן שלח בעיטה אדירה לרשת – 1:1. כעבור דקה המגן סחט פנדל אלא שהקפטן רויס בעט ברשלנות ליד הקורה.

כבר באמצע השבוע דורטמונד תפגוש בשלישי את לברקוזן במשחק קשה מאוד. מיינץ, ששיחקה עם הרבה לב ונשמה ולמרות שהיה לה מזל והיא נהנתה מיום גדול של השוער שלה – זה מובן לחלוטין. במחזור אמצע השבוע היא תארח את וולפסבורג ואולי אם תשיג עוד נקודה היא תוכל להתחיל לחלום. עבור המאמן בו סוונסון מדובר בנקודה ראשונה.

הרכבים

בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, תומא מונייה, מאטס הומלס, דן אקסל זאגדו (מנואל אקאנג'י, 45+2), רפאל גריירו, אמרה צ'אן, יוליאן בראנט, ג'יידון סאנצ'ו, מרקו רויס, ג'וד בלינגהאם (יוספה מוקוקו, 60) ארלינג הולאנד

מיינץ: רובין זנטנר, מוסא ניאקטה, אלכסנדר האק, שטפן בל, לבין אוזטונאלי, פיליפ מווין, דני לצה, ליאנדו בריירו מרטינס, ז'אן פול בואטיוס , ג'ונתן בורקרדט, רובין קוויאסון (קארים אוניסיוו, 65)

מהלך המשחק:

האצטדיון של בורוסיה דורטמונד | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images

דקה שנייה: שער של בורוסיה דורטמונד נפסל. ג'יידון סאנצ'ו הכניס כדור עומק לתומא מונייה, המגן העביר כדור רוחב למרקו רויס שהכין את הכדור לארלינג הולאנד. החלוץ הנורבגי בעט בקלילות לרשת, אלא שלאחר צפייה ב-VAR התברר כי המגן היה בנבדל כשקיבל את הכדור והשער נפסל, בצדק.

שחקני מיינץ | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images
הולאנד חגג מוקדם מדי | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images

דקה 9 – ניסיון ראשון של מיינץ שיצאה מהר קדימה. החלוץ ג'ונתן בורקרדט בעט לא מספיק טוב מעמדה קשה ופגש רק את הרשת החיצונית אך זה איתות עבור דורטונד שעליה להיזהר.

דקה 12 – מרקו רויס שהוכשל סמוך לרחבה, לקח בעצמו את הכדור החופשי אך בעט רע למרכז השער ולא הקשה על השוער. ברבע השעה הראשונה דורטמונד החזיקה בכדור 71% מהזמן אך לא הצליחה לאיים בצורה מסוכנת על היריבה מאז השער שנפסל.

ארלינג הולאנד, מוסא ניאקטה | Leon Kuegeler – Pool/Getty Images
ג'וד בלינגהאם, ג'ונתן בורקרדט, דני לצה | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images

דקה 19 – עוד איום של מיינץ, דני לצה השתלט על כדור מחוץ לרחבה והשתחרר לבעיטה בסיבוב גדול, רומן בורקי קלט.

דקה 23 – כמעט שער של דורטמונד. רובין זנטנר התעופף והדף בעיטה מסובבת של יוליאן בראנט. הכל החל בלחץ גבוה מצוין של דורטמונד על הגנת האורחת שעשתה טעות קשה.

דקה 27 – חטיפת כדור נהדרת של אמרה צ'אן ששלח כדור גאוני למרקו רויס אלא שהקפטן לא הצליח להקפיץ מעל השוער.

מרקו רויס מחטיא | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images
מרקו רויס | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

דקה 31 – עוד מצב לדורטמונד. מונייה מסר להולאנד, הכדור ברח לחלוץ הנורבגי וג'וד בלניגהאם השתלט על הכדור, סידר לעצמו מצב לבעיטה ושלח פצצה לקורה.

ג'וד בלינגהאם | Leon Kuegeler – Pool/Getty Images

דקה 41 – בלניגהאם המשיך להיות מסוכן. סאנצ'ו הרים כדור חופשי, האנגלי הצעיר בן ה-17 הקדים את השומר שלו ונגח בעוצמה אך הכדור לא היה מספיק מדויק.

דקה 44 – מיינץ כמעט עלתה ליתרון רגע לפני ההפסקה. הרחקה רעה מאוד של הגנת דורטמונד, קוויאסון המתין מחוץ לרחבה ובעט בעוצמה לשער, בורקי הדף.

דקה 58 – 0:1 למיינץ! שער בכורה ללבין אוסטונאלי העונה, ועוד איזה שער. דורטמונד נעלמה בפתיחת המחצית השנייה ושילמה על כך מחיר. הקשר יצא קדימה והעביר לרגל שמאל וסובב בעיטה אדירה לרשת. רומן בורקי הגיב מעט מאוחר מדי. מייד לאחר השער טרזיץ' החליט לעבור למערך של שני חלוצים והעלה את יוסופה מוקוקו.

רומן בורקי סופג | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images
לבין אוזטונאלי | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images
שחקני מיינץ חוגגים, ג'יידון סאנצ'ו מאוכזב | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images
שחקני מיינץ חוגגים | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images
שחקני מיינץ חוגגים | Leon Kuegeler – Pool/Getty Images

דקה 64 – כמעט עוד שער של מיינץ! הבלם אלכסנדר האק נגח נפלא אחרי כדור חופשי, הכדור פגע במשקוף וחמק החוצה.

ארלינג הולאנד | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

דקה 74 – דורטמונד משווה ל-1:1! מוקוקו המחליף הפעיל לחץ מעולה על שחקן הגנה ובזכות הנחישות גרם לשגיאה בהגנת מיינץ שהרחיקה לא טוב. המגן תומא מונייה הגיע מחוץ לרחבה ובעט חזק לרשת, 1:1.

תומא מונייה | Leon Kuegeler – Pool/Getty Images
תומא מונייה, מנואל אקאנג'י | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images

דקה 75 – מונייה סחט פנדל לאחר שהוכשל ברחבה! הקפטן מרקו רויס ניגש לבעוט אבל סיפק בעיטה מרושלת ליד הקורה. עדיין 1:1!

מרקו רויס, ארלינג הולאנד | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images
מרקו רויס מאוכזב | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

דקה 77 – מיינץ פגעה בקורה! דני לצה הקפטן רשם החמצה ענקית מול השוער, האורחת עוד תצטער על זה.

דקה 87 – הבלם מוסא דיאקטה חילץ כדור ודהר עד השער, הוא זז מעט הצידה ואיבד את הזווית ובכל מקרה בעט ליד הקורה.

דקה 90+1 – מתפרצת של מיינץ הביכה את דורטמונד אך למזלה מאטס הומלס זרק את עצמו לכדור רוחב מצד ימין ומנע מצב מסוכן מאוד לשער ניצחון למיינץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי