"ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד": בגרמניה קוטלים את דורטמונד

אחרי ה-1:1 נגד מיינץ, בתקשורת המקומית ביקרו את הדו-פרצופיות של הצהובים-שחורים. רויס התנצל על החמצת הפנדל. מונייה: "כל פעם שהייתה לנו הזדמנות לעלות לפסגה, משהו היה חסר". טרזיץ': "שיחקנו בכאוס"

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד מסרבת להתייצב. שבוע לאחר תצוגת כדורגל איכותית ומשכנעת בניצחון 1:3 על לייפציג, הצהובים-שחורים מעדו אתמול (שבת) וסיימו ב-1:1 מאכזב מאוד נגד מיינץ, שהגיעה למשחק כנועלת הטבלה. דורטמונד הגיעה להמון מצבים במחצית הראשונה ולא הצליחה לשים את הכדור ברשת, בהמשך נקלעה לפיגור בדקה ה-57 ולקראת הסיום הגיעו דקות מטלטלות: תומא מונייה השווה בדקה ה-73 ותוך שניות ספורות גם סחט פנדל, אלא שהקפטן מרקו רויס בעט החוצה והקבוצה של אדין טרזיץ' איבדה שתי נקודות יקרות בבית.

מאזנה של דורטמונד בחמשת משחקיה האחרונים בזיגנל אידונה פארק מדאיג: החבורה מחבל הרוהר צברה ארבע נקודות בלבד מ-15 אפשריות, וניצחון של באיירן מינכן על פרייבורג הערב יגדיל את הפער בין הקבוצות לשבע נקודות. רויס, שכאמור חתום על אובדן הנקודות, אמר בסיום: "אני חייב להתנצל בפני הקבוצה. במחצית הראשונה קיבלתי הזדמנות גדולה לכבוש את ה-0:1 ובמחצית השנייה הייתה לי אחת נוספת, עם הפנדל. הייתי יכול להכריע את המשחק, לא הצלחתי לעשות את זה ואני מצטער".

בתקשורת הגרמנית לא חסכו ביקורת מהקבוצה של טרזיץ'. ב"דויטשה ולה" הדגישו את העובדה שעל אף ששיחקה עם חמישה שחקני התקפה בחצי השעה האחרונה, דורטמונד הייתה זקוקה לשער של שחקן הגנה כדי לחזור למשחק. ב"סקיי ספורט" היו נוקבים יותר: "הבעיה לא חדשה. שוב ושוב הכוכבים המוכשרים לא הצליחו להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל שלהם נגד קבוצה קטנה, וכך שמטו נקודות חשובות. המשחק הזה הראה שגם תחת טרזיץ', הצהובים-שחורים עדיין מציגים את אותם דפוסים".

הולאנד. ההתקפה לא סיפקה את הסחורה | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

באותו כלי תקשורת השתמשו באנלוגיה לסיפור המפורסם מאת רוברט לואיס סטיבנסון, "דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד": "זו קבוצה עם שני פרצופים, שלעיתים קרובות מזכירה לאוהדים שלה את הקלאסיקה הספרותית. בפתיחת העונה, למשל, אחרי 0:3 על מנשנגלדבאך הגיע הפסד 2:0 לאאוגסבורג. גם בנובמבר היה רגע בסגנון 'ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד', כאשר מה-2:5 המדהים על הרטה ברלין, דורטמונד המשיכה להפסד 2:1 נגד קלן".

כובש השער מונייה מתח גם הוא ביקורת, על הירידה הלקויה להגנה: "נכנסנו לפאניקה בכל התקפה מתפרצת שלהם. אנחנו חייבים להיות יותר סבלניים ומאורגנים. כמובן שאנחנו מאוכזבים. היו לנו כל כך הרבה הזדמנויות לעלות לפסגה ובכל פעם משהו חסר. זה משהו שאנחנו חייבים לתקן". מנגד, טרזיץ' לא אהב את משחק ההתקפה: "שיחקנו בכאוס גדול מדי. לא ניסינו מספיק להזיז את ההגנה שלהם. שיחקנו על צד אחד וניסינו לעשות הכל משם, במקום להעביר את הכדור לצד השני ולגרום להם לרוץ. בסופו של דבר, משחקים מוכרעים באמצעות שערים".

מונייה כבש, אך זה לא הספיק | LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי