מי יהמר נגדה? באיירן חזרה לשבור שיאים, נוייר עקף את קאן

אלופת אירופה הביסה 0:4 את שאלקה ורשמה נתונים אדירים. הקפטן הפך לשוער ששמר הכי הרבה פעמים על רשת נקייה בתולדות הבונדסליגה, ציון דרך מרשים ללבנדובסקי. מולר אמר בחיוך אחרי הצמד: "אני מסתדר נהדר ליד השער"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

מי יהמר נגד אליפות תשיעית של באיירן מינכן? הקבוצה של האנזי פליק ניצחה את המעידה של לייפציג וברחה לשבע נקודות יתרון בפסגה כשהביסה אתמול (ראשון) 0:4 את שאלקה במחזור הראשון של הסיבוב השני של הבונדסליגה. במחזור הפתיחה של העונה, האלופה כבשה שמינייה נגד היריבה האומללה והפעם היא הסתפקה במחצית הכמות בערב בו נרשמו לא מעט שיאים. גם קבוצתיים וגם אישיים. למשל, 53 שערי זכות בחלוף 18 מחזורים, כמעט שלושה בממוצע למשחק, הם שיא מועדון מאז הקמת הבונדסליגה. אשתקד היו לבאיירן 50 שערים בשלב זה של העונה.

רוברט לבנדובסקי המשיך את העונה המטורפת שלו כשכבש במשחק חוץ שמיני ברציפות – הראשון שעושה זאת בבונדסליגה. הוא הגיע ל-23 שערים העונה בליגה ו-500 בקריירה, בקבוצות ובנבחרת, ושער מיוחד כזה צריך לכבוש בסטייל, וכך הכוכב הפולני עשה. לבנדובסקי הוא השחקן הרביעי הפעיל שהגיע לציון דרך כזה אחרי כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי וזלאטן איברהימוביץ'.

מן הצד השני של המגרש, הקפטן מנואל נוייר שמר על שער נקי בפעם ה-197 בליגה ובכך עקף את אוליבר קאן והפך לשוער שעשה זאת הכי הרבה פעמים בתולדות הבונדסליגה, וכמה סמלי שזה קרה נגד האקסית, הקבוצה בה החל את הקריירה. זו גם הייתה הפעם הראשונה בה הטרבליסטית שומרת על שער נקי בשני משחקים רצופים העונה, סימן בהחלט מעודד עבור המאמן האנזי פליק. עוד ניתן לציין את לאון גורצקה שרשם את הופעתו ה-100 במועדון.

מנואל נוייר | Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

באיירן פשוט הייתה גדולה בכמה מידות על יריבתה מהמקום האחרון בטבלה, ורשמה 31 איומים לעבר השער. ג'ושוע קימיך האדיר, שבישל שלוש פעמים, יצר לא פחות משמונה מצבים – יותר מכל אחד במשחק חוץ העונה. הגרמני בישל כבר שמונה שערי ליגה העונה ב-12 הופעות, ובכך האפיל על מספריו בכל העונה שעברה, אז בישל שבע פעמים ב-33 משחקים.

האנזי פליק היה מרוצה: "היה חשוב לקבל יציבות אחרי שני ההפסדים לאחרונה וכעת שמרנו על שער נקי פעמיים ברציפות. כמובן שאני שמח שהשגנו תשע נקודות השבוע. יחד עם זאת, אנחנו עדיין יכולים לעשות דבר או שניים טוב יותר. אני שמח שניצלנו את התוצאות האחרונות בליגה. אסור לנו לנוח, נגיע בגישה מנצחת לכל משחק. התקרבנו במשחקים האחרונים לרמה בה אנחנו רוצים להיות. מיום רביעי נתכונן בכובד ראש להופנהיים".

מנואל נוייר הוסיף: "המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה, כמו נגד אאוגסבורג, אבל לרוע המזל הובלנו רק 0:1. היום הצלחנו לכבוש שער שני בזמן. בהחלט היינו חותמים על 0:4 לפני המשחק". על רקע תמונה שלו מבצע עצירה נהדרת, הסתפק נוייר במילה אחת בפוסט ברשתות החברתיות: "197".

ג'ושוע קימיך | Leon Kuegeler – Pool/Getty Images

תומאס מולר, שכבש צמד והמשיך את הכושר המצוין שלו: "הטלנו מצור על שער היריבה במחצית הראשונה, אבל הפיניש היה חסר. אולי גם קצת ריכוז. בסך הכל אפשר לראות שכשהרמנו את הקצב שלנו והצגנו את משחק המסירות הידוע שלנו, הגענו לעוד מצבים טובים וכבשנו שערים. עשינו צעד ענק בטבלה ואנחנו מרוצים". מולר הוא שחקן השדה היחיד שפתח בכל 18 משחקי הליגה של באיירן העונה בליגה, על יכולתו ברמה האישית אמר הגרמני: "אני כרגע מסתדר נהדר ליד השער", וחייך.

ב"בילד" החמיאו: "לא פחות מרשים מהשיא שלו במשחקי החוץ – לבנדובסקי תמיד מתעלל בשאלקה וכבש נגדה בכל אחד מ-11 המשחקים (14 שערים) – שיא בונדסליגה". עוד נכתב: "שאלקה חלמה לרדת עם הפסד מינימלי אך באיירן העקשנית כבשה שערים נוספים. באיירן ממהרת לסגור את סיפור האליפות". במחזור הבא תרצה באיירן לסגור חשבון עם הופנהיים ומואנס דאבור, שהנחילו להם הפסד בכורה העונה עם 4:1 ענק לפני כארבעה חודשים.

דאבור מכניע את נוייר במפגש הקודם | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי