סגירת חשבונות: באיירן מינכן הביסה 1:4 את הופנהיים

אלופת גרמניה דרסה את הקבוצה של דאבור, שעלה כמחליף לקראת הסיום, בתוצאה זהה לזו שבה הפסידה לה בסיבוב הראשון. שער ובישול ללבנדובסקי, בואטנג, קומאן וגנאברי כבשו גם. קראמריץ' צימק זמנית

(גודל טקסט)

עונת הכדורגל בבונדסליגה נמצאת פחות או יותר בנקודת האמצע שלה, וזה בערך השלב שבו באיירן מינכן מתחילה לדהור לעבר אליפות נוספת: הבווארים הביסו היום (שבת) 1:4 את הופנהיים במסגרת המחזור ה-19 וסגרו חשבון עם הקבוצה של מואנס דאבור, שניצחה אותה בתוצאה זהה בסיבוב הראשון. זהו ניצחון הליגה הרביעי ברציפות של באיירן, שלכל הפחות תשמור על פער של שבע נקודות מר.ב לייפציג בפסגת הטבלה.

לבווארים לקח כחצי שעה להיכנס לקצב, אך מהרגע שזה קרה, מלבד מעידה בודדת שהביאה לשער המצמק של האורחת, לשחקניו של סבסטיאן הנס לא היה סיכוי לעצור את המכונה של האנזי פליק. קינגסלי קומאן קיבל את המקום בהרכב על חשבונו של לירוי סאנה וגמל למאמנו ביכולת נפלאה, כשגרם נזק רב להגנת הופנהיים באגף שמאל וגם היה מעורב בשניים מהשערים. אי אפשר לסכם ניצחון של באיירן מבלי להזכיר את רוברט לבנדובסקי, והפעם החלוץ הפולני כבש אמנם שער קליל, אך העלה את מאזנו ל-24 כיבושים בבונדסליגה העונה ונמצא בדרכו הבטוחה לשבור את שיאו של גרד מולר, העומד על 40 שערים בעונה.

הופנהיים הגיעה במומנטום חיובי אחרי שני ניצחונות רצופים, אולם חזרה לסורה והמשיכה בעונה המאכזבת. דאבור וחבריו יישארו במקום ה-11 לאחר הפסד תשיעי במספר העונה. החלוץ הישראלי עלה כמחליף בדקה ה-82, הרבה אחרי שבאיירן סגרה עניין, ולא הצליח להתנחם בשער מצמק. החבורה של הנס יכולה בעיקר להצטער שלא מימשה את ההזדמנויות אליהן הגיעה במחצית הראשונה. איחלאס בבו נעצר על ידי מנואל נוייר באחד על אחד בפעם הראשונה ופספס נגיחה מקרוב בפעם השנייה, בזמן שלוח התוצאות עוד הראה 0:0. החלוץ אמנם בישל יפה לאנדריי קראמריץ' שהגיב במהירות לשער השני של המארחת, אך זה היה מעט מדי מבחינת הופנהיים שכאמור לא עמדה בכוח המחץ של אלופת אירופה.

גנאברי וקימיך חוגגים. באיירן סגרה חשבון | Adam Pretty/Getty Images
הנס. הופנהיים חזרה לסורה | GUENTER SCHIFFMANN/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנג'מין פבאר, ג'רום בואטנג (ניקלאס זולה, 87), דויד אלאבה, אלפונסו דייויס, ג'ושוע קימיך, מארק רוקה (ג'מאל מוסיאלה, 70), סרג' גנאברי (לירוי סאנה, 70), קינגסלי קומאן (אריק צ'ופו מוטינג, 76), תומאס מולר (דוגלאס קוסטה, 74), רוברט לבנדובסקי.

הופנהיים: אוליבר באומן, סטפן פוש, קאסים אדמס (קווין ווגט, 58), הובארד נורדטווייט, מיאט גאצ'ינוביץ' (פאבל קדראבק, 59), דיאדי סמאסקו (פלוריאן גריליטש, 74), מרקו ג'ון, סבסטיאן רודי, כריסטוף באומגרטנר (אישאק בלפודיל, 74), אנדריי קראמריץ', איחלאס בבו (מואנס דאבור, 82).

פליק ודייויס. באיירן דוהרת לאליפות | Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

מהלך המשחק

האורחת הגיעה להזדמנות הראשונה, בדקה השביעית: חילופי מסירות על קצה הרחבה השאירו את בבו באחד על אחד מול נוייר והשוער מתח יפה את רגלו כדי לחסום את הניסיון של החלוץ. באיירן כמעט עלתה ליתרון בדקה ה-15: קומאן הגביה משמאל, הכדור עבר את כולם והגיע למולר שניסה להקשית לפינה הרחוקה, אך נעצר במשקוף.

11 דקות חלפו ובבו שוב היה קרוב: קראמריץ' הרים כדור משמאל ושותפו להתקפה התרומם לבד לחלוטין לנגחיה, אך בקושי שפשף את הכדור שהלך החוצה. בדקה ה-30, גנאברי השאיר לקומאן כדור בצד ימין, הצרפתי עבר את סמאסקו בהטעיה וניסה לבעוט מזווית קשה, באומן הדף בגופו לקרן. בדקה ה-32 הרשת זזה לראשונה: המארחת קיבלה קרן מצד ימין, בואטנג קפץ מעל כולם ונגח פנימה את ה-0:1 של באיירן מינכן.

נוייר עוצר את בבו | Adam Pretty/Getty Images
בואטנג הבקיע את הראשון של האלופה | Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

חמש דקות לאחר מכן הבווארים יצאו להתקפה ביתרון מספרי ואחרי שניסיון מסירה של מולר ללבנדובסקי הורחק, הכדור הגיע לקימיך שבעט בעוצמה מחוץ לרחבה וסחט מבאומן הצלה יפה לקרן. הקצב המשיך לעלות ובדקה ה-43, היתרון הוכפל: קימיך התחיל את המהלך במרכז, מולר שלח את לבנדובסקי במסירת עומק, הפולני פרץ לרחבה והשאיר לגרמני שבעט מקצה הרחבה וכבש את ה-0:2 לבאיירן מינכן. כעבור שתי דקות, הופנהיים יצאה להתקפה מהירה ובבו העביר כדור רוחב נפלא מאגף ימין לקראמריץ', שחתך במרכז והמשיך את זה מהאוויר לרשת כדי לצמק ל-2:1.

קראמריץ' צימק במהירות עבור הופנהיים | Adam Pretty/Getty Images

המחצית השנייה נפתחה בקצב מעט יותר רגוע, אך בדקה ה-57 באיירן כבשה את השלישי: קומאן שוב טלטל את הגנת האורחת עם דריבל בצד שמאל ומסירה למרכז, פוש כשל בניסיון ההרחקה ולבנדובסקי היה שם כדי לדחוק מקרוב ולהבקיע את ה-1:3 לזכות באיירן. שבע דקות מאוחר יותר, קומאן המשיך להתעלל בהופנהיים והפעם השאיר את גנארי לבד מול באומן עם מסירת עומק גדולה, גנאברי לא התבלבל ושם את זה בפנים – 1:4 לבאיירן מינכן.

בדקה ה-73 הבווארים ביצעו תרגיל במצב נייח, סאנה המחליף ניסה לבעוט לפינה הרחוקה ובאומן זינק להדיפה יפה. שלוש דקות לסיום, נורדטווייט כמעט צימק כשבעט מעולה לקורה השמאלית של נוייר, אך השוער סיפק הדיפה גדולה. בסיום, 1:4 מוחץ לבאיירן מינכן.

לבנדובסקי שוב מצא את הרשת | Adam Pretty/Getty Images
גנאברי הכניע את באומן באחד על אחד | Adam Pretty/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי