גלדבאך הודיעה: מרקו רוזה יעזוב בסיום העונה ויעבור לדורטמונד

מרקו רוזה | Christian Verheyen/Borussia Moenchengladbach via Getty Images

הצהובים-שחורים שילמו ל"סייחים" חמישה מיליון יורו תמורת התרת חוזהו של המאמן בן ה-44, שיעזוב את קבוצתו הנוכחית בתום שתי עונות ויחליף את אדין טרזיץ'

(גודל טקסט)

חודשיים חלפו מאז שבורוסיה דורטמונד הודיעה ללוסיאן פאברה על סיום דרכו ובזמן הזה הצהובים-שחורים לא מיהרו למנות מחליף, אך היום (שני) התבררה זהות האיש שיירש את תפקידו של אדין טרזיץ' בקיץ: בורוסיה מנשנגלדבאך אישרה את הדיווחים שפורסמו מוקדם יותר בכלי התקשורת בגרמניה והודיעה כי מרקו רוזה בחר לסיים את תפקידו בסיום העונה הנוכחית כדי להצטרף לדורטמונד.

רוזה בן ה-44 הוזכר לא אחת כמועמד למועדון מחבל הרוהר בשבועות האחרונים וכעת הוא הודיע לאנשי גלדבאך על כך שייפרד מהקבוצה עם סיום עונת 2020/21. המאמן החזיק בחוזה עד ה-30 ביוני 2022, אולם בהסכם שלו היה סעיף שאפשר לו להשתחרר עד סוף מאי תמורת פיצוי בסך חמישה מיליון יורו, אותם שילמה בורוסיה דורטמונד.

רוזה הגיע למנשנגלדבאך ב-2019 אחרי שתי עונות על הקווים של רד בול זלצבורג, אותה הוביל לשתי אליפויות כאשר בעונה השנייה הוסיף גם זכייה בגביע האוסטרי. בחצי השנה האחרונה שלו בזלצבורג הוא הדריך את ארלינג הולאנד, שהגיע לקבוצה בינואר 2019 ממולדה, כך שהחל מהעונה הבאה הוא יתאחד עם החלוץ הנורבגי הנפלא.

בעונה הראשונה שלו כמאמן "הסייחים", רוזה הוביל את גלדבאך למקום הרביעי בבונדסליגה ובכך השיג את הכרטיס לליגת האלופות, בה העפיל העונה לשמינית הגמר למרות שהוגרל לבית קשה בו שיחקו גם ריאל מדריד, אינטר ושחטאר דונייצק של מנור סולומון, אשר חטפה מהגרמנים 10 שערים בשני משחקים. ביום רביעי הבא, השחורים-לבנים יארחו את מנצ'סטר סיטי בקרב הראשון מבין שניים על המקום ברבע הגמר.

בליגה הגרמנית, הקבוצה הנוכחית של רוזה וזו שידריך בעונה הבאה נאבקות ראש בראש על אחד הכרטיסים לליגת האלופות בעונה הבאה, כאשר בשלב זה שתיהן עם 33 נקודות, אך דורטמונד שישית ומנשנגלדבאך שביעית בטבלה. המפגש האחרון ביניהן בליגה סיפק לנו הצגה אדירה של כדורגל והסתיים בניצחון ביתי 2:4 לרוזה ושחקניו, שחזרו מפיגור במחצית הראשונה. ב-2 במרץ ייערך מפגש פיקנטי במיוחד ביניהן במסגרת רבע גמר הגביע הגרמני, שבו רוזה יאמן נגד קבוצתו הבאה.

צפו ב-2:4 של מנשנגלדבאך על דורטמונד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי