אלאבה הודיע על עזיבת באיירן מינכן: "הספרדית שלי מספיק טובה"

האוסטרי הכריז על פרידה מבוואריה בתום העונה, אך סירב לאשר את הפרסומים לפיהם סיכם עקרונית בריאל מדריד: "עדיין לא החלטתי לאן לעבור, הסוכנים שלי בשיחות עם מנהלים". צ'לסי וליברפול מנסות לשכנעו להצטרף

(גודל טקסט)

עכשיו זה הפך לרשמי וסופי: אחרי שבועות ארוכים בהם כבר ברור שדויד אלבה בחר לעזוב את באיירן מינכן לאור פערים עצומים במו"מ לחידוש חוזהו, האוסטרי כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים והכריז על עזיבתו בתום העונה. הידע הבא צפוי להיות ריאל מדריד על פי שלל דיווחים, אליה או לכל קבוצה אחרת הוא יצטרף ללא תמורה, אך הוא סירב לדבר על קבוצות אחרות ורק הצהיר: "לא החלטתי לאן לעבור".

במסיבת העיתונאים אמר אלאבה בן ה-28, שהגיע לבאיירן מינכן מאוסטריה וינה בגיל נוער ולהוציא השאלה לעונה בהופנהיים שיחק כל חייו במדי הבווארים:"החלטתי לנסות משהו חדש בעונה הבאה ולהיפרד מהמועדון".

כשנשאל אלאבה אם להפיכתו לבלם יש חלק בהחלטה, הבהיר: "היו לי 13 שנים מדהימות בבאיירן, זכיתי כאן בהרבה מאוד תארים. נכון שבשנה שעברה נאלצנו לבצע הרבה שינויים בהרכב ולכן שיחקתי גם כמגן וגם כבלם, אבל כמובן שזה לא השפיע על החלטתי. תמיד הרגשתי טוב בבאיירן ואני אסיר תודה על כל מה שעשו בשבילי. לא הרגשתי לא מוערך, קיבלתי החלטה לפני כמה שבועות ועדכנתי בכך את ראשי המועדון".

לשאלה על ריאל מדריד ואם הוא מבין ספרדית, השיב כך: "לא אתייחס לכך. הנציגים שלי נמצאים בקשר עם המועדונים השונים והשאר יוחלט רק בעתיד וכסף בכלל לא מהווה שיקול. הספרדית שלי לא כל כך טובה, אבל עברו כאן הרבה שחקנים ספרדים והיא מספיקה בשביל לשחק כדורגל יחד".

דויד אלאבה | M. Donato/Getty Images for FC Bayern

אלאבה החליט לכנס מסיבת עיתונאים כדי שלא להשאיר פתח לספקולציות ושמועות על עתידו בבאיירן מינכן וכדי שדברים יהיו ברורים וידועים לכל. חרף הכחשתו, לפי העיתונאי האיטלקי פבריציו רומנו, לאלאבה יש סיכום בעל פה עם ריאל מדריד על חוזה לארבע שנים, עד קיץ 2025, אולם דבר לא נחתם וגם צ'לסי וליברפול נמצאות במרוץ אחריו ומנסות לשכנע אותו לוותר על מעבר לבלאנקוס.

היום שאחרי ה-3:3 נגד ארמיניה בילפלד

כידוע, היה גם משחק אתמול. ביום חמישי זכתה באיירן מינכן בגביע העולם לקבוצות והשלימה זכייה בכל התארים האפשריים של עונת 2019/20, שישה מתוך שישה יש להאנזי פליק ושחקניו, אבל המסע לקטאר עלה להם אמש. בסגל חסר ובעיקר עייף, הבווארים איבדו שתי נקודות יקרות – אמנם הם שבו מפיגור כפול והצליחו לסחוט 3:3, אבל ספק אם מישהו בשורות אלופת העולם לקבוצות ראה תסריט בו היא לא מנצחת בבית את ארמיניה בילפלד, המדורגת 16 בבונדסליגה.

באיירן ירדה להפסקה בפיגור 2:0 ואת השער השלישי היא ספגה בדקה ה-49, מיד בהתקפה הראשונה של האורחת אחרי שרוברט לבנדובסקי צימק ל-2:1, אבל קורנטין טוליסו ואלפונסו דייויס בשער נפלא החזירו אותה למשחק והפער מלייפציג שבמקום השני עומד כעת על חמש נקודות לאחר 21 מחזורים.

בילפלד הפכה לעולה החדשה השלישית בלבד שמבקיעה שלושה שערים ומעלה נגד באיירן מינכן באליאנץ ארנה – שטוטגרט עשתה זאת ב-1:4 ב-2018 ופורטונה דיסלדורף ב-3:3 בנובמבר 2018. ציון דרך רשם גם רוברט לבנדובסקי, שכבש את שערו ה-25 העונה ב-21 מחזורים ולמעשה עשה היסטוריה.

לאחר המשחק אמר פליק: "כשיש כל כך הרבה שחקנים פצועים, בסוף הסגל מגיע לקצה. אני מקווה שלאון גורצקה וחאבי מרטינס ישובו לאימונים ביום חמישי. לפנינו עוד עונה ארוכה ושחקנים עוד יצאו מהסגל ויחזרו", טען המאמן שגם מחכה לשובו של תומאס מולר שנמצא חיובי לקורונה בקטאר.

הצילו נקודה. שחקני באיירן מינכן | Adam Pretty/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי