באיירן נכנעה לפרנקפורט, דורטמונד דרסה את שאלקה בדרבי

לפני שמינית גמר ליגת האלופות, הבווארים היו חלשים ושוב לא ניצחו. קמאדה כבש ראשון ויונס הוסיף שער ענק, לבנדובסקי רק צימק. צמד להולאנד, כולל ביצוע אדיר, סאנצ'ו וגריירו השתתפו גם הם ב-0:4 על הכחולים

(גודל טקסט)

המחזור ה-22 בבונדסליגה שיצא לדרך ביום שישי נמשך היום (שבת) עם לא פחות מחמישה משחקים. המוליכה באיירן מינכן אכזבה רגע לפני לאציו כשנכנעה 2:1 לאיינטרכט פרנקפורט המצוינת. בורוסיה דורטמונד המשיכה במומנטום מהניצחון על סביליה בליגת האלופות כשהביסה את שאלקה בדרבי של חבל הרוהר. הפתעה נוספת נרשמה כאשר מיינץ ניצחה 1:2 את בורוסיה מנשנגלדבאך ובנוסף, שטוטגרט ואוניון ברלין גברו על קלן ופרייבורג בהתאמה.

איינטרכט פרנקפורט – באיירן מינכן 1:2

רגע לפני שמינית גמר ליגת האלופות, אלופת אירופה הציגה יכולת מאכזבת, רשמה משחק שני ברציפות ללא ניצחון בליגה והפסד בכורה מאז המחזור ה-15. באיירן הותירה לא מעט סימני שאלה. אם לייפציג תנצח, הפער יצטמצם לשתי נקודות בלבד. פרנקפורט, מנגד, העפילה למקום השלישי עם ניצחון חמישי ברציפות ושמרה על בית מאזן מושלם, וכל זה ללא אנדרה סילבה.

מלך שערי הקבוצה נעדר בשל פציעה בגבו אך המארחת לא התקשתה בכלל. לוקה יוביץ' פתח בהרכב לראשונה מאז הצטרף ומשחק ההתקפה היה נהדר. בדקה ה-12 פיליפ קוסטיץ' העביר כדור רוחב ודאיצ'י קמאדה הכניע בקלות את מנואל נוייר בשערו השלישי העונה בליגה. האלופה לא הצליחה להיכנס למשחק. כעבור שלוש דקות כמעט ראינו את אחד משערי העונה בגרמניה כאשר אמין יונס תפס את נוייר מחוץ לשער וכמעט הצליח להקפיץ מעליו מ-55 מטר.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1033232

האלופה התקשתה והציגה את אחד ממשחקיה החלשים העונה כאשר לא יצרה אף מצב מסוכן בחצי השעה הראשונה ונראתה מאוד חשופה בהגנה. יונס לא נאלץ לחכות זמן רב. בדקה ה-31 הוא כבש שער יפה לא פחות כשניצל את השטח שקיבל מהגנת באיירן ושלח בעיטה אדירה לחיבורים של מנואל נוייר (31). קמאדה נלחם על כדור ארוך, הטעה את ניקלאס זולה וכבש.

בדקה ה-34 הגיע חצי מצב ראשון לאלופת אירופה כאשר קווין טראפ התעופף והדף כדור שקיבל קשת משחקן הגנה וכמעט נכנס. ג'ושוע קימיך הגביר את הלחץ עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, טראפ הדף וקינגסלי קומאן פספס את הריבאונד. הלחץ של באייקן גבר, לירוי סאנה העביר כדור רוחב ואריק צ'ופו מוטינג כמעט כבש בעקב. מנגד, סמוך להפסקה נוייר מנע שער שלישי. פליק ניסה לרענן את ההרכב במחצית השנייה והעלה את לאון גורצקה שחזר לכשירות, במקומו של מרק רוקה.

רוברט לבנדובסקי | by Arne Dedert/picture alliance via Getty Images

בדקה ה-53 לבנדובסקי צימק מקרוב אחרי מבצע ענק של לירוי סאנה בכנף ימין כשהתעלל בשחקני ההגנה והוציא כדור רוחב. הפולני כבש את שערו ה-26 בליגה וה-31 בכל המסגרות. בדקה ה-67 קומאן ניסה להרים אך כמעט כבש בעצמו וטראפ הצליח להציל ברגע האחרון. כעבור דקה יוביץ' סיים את חלקו בהתמודדות. בדקה ה-69 קומאן היה חייב להשוות אבל בעט החוצה אחרי כדור רוחב אדיר של סאנה.

אחרי דקות ארוכות בהן נעלמה מהמשחק, פרנקפורט יצאה למתפרצת בדקה ה-79. דייויס ביצע עבירה ברחבה אך השופט התעלם. קוסטיץ' כמעט כבש את ה-1:3 של המארחת בדקה ה-90 אך נוייר הדף לקרן. למרות מאמצים כבירים, באיירן לא הצליחה למצוא את ה-2:2 והפסידה.

מנואל נוייר מתוסכל | Arne Dedert/picture alliance via Getty Images

שאלקה – בורוסיה דורטמונד 4:0

אמנם המיקום שלה בטבלה לא השתנה והיא נותרה במקום השישי, אך נראה שהחדשות על מינויו של מרקו רוזה היטיבו עם דורטמונד שחזרה לנצח בליגה אחרי שני מחזורים והשיגה שלוש נקודות יוקרתיות בדרבי, על חשבון נועלת הטבלה שנמצאת בדרך הבטוחה לליגת המשנה.

השער הראשון במשחק הגיע בדקה ה-42 מרגלו של ג'יידון סאנצ'ו, שניצל איבוד כדור של בנג'מין סטאמבולי על סף הרחבה כדי לייצר לעצמו מרווח לבעיטה ולהכניע את השוער המחליף, מיכאל לאנגר שנכנס לאחר פציעה של רלף פארמן. כעבור שלוש דקות הגיע הביצוע המרהיב של הערב ומי שאחראי עליו הוא כמובן ארלינג הולאנד: הנורבגי התחבר להגבהה של סאנצ'ו, התעופף לבעיטת וולה בחרבה וירה נהדר לרשת.

רפאל גריירו הוסיף את השלישי בדקה ה-60, כשפרץ לרחבה דרך שיתוף פעולה עם מרקו רויס ושלח כדור מדויק ושטוח לפינה הרחוקה. הולאנד השלים צמד בדקה ה-79, הפעם מבישול של ג'וד בלינגהאם: האנגלי שנכנס מהספסל מצא את החלוץ במסירת רוחב מצד ימין והחלוץ הקדים את ההגנה הכחולה כדי לקבוע את ה-0:4 שנשמר עד הסיום ולהעלות את מאזנו ל-17 שערי ליגה ב-17 הופעות.

הולאנד. קצב הבקעה מטורף | Alexandre Simoes/Borussia Dortmund via Getty Images
גם גריירו השתתף בחגיגה בדרבי | Lars Baron/Getty Images

בורוסיה מנשנגלדבאך – מיינץ 2:1

רבים כבר הספידו את הקבוצה של בו סוונסון אלא שמיינץ לא מוותרת ומאמינה שתוכל לשרוד העונה, בחמשת המשחקים האחרונים היא ניצחה 2:3 את לייפציג בחוץ, סיימה ב-2:2 נגד באייר לברקוזן והמשיכה את הריצה שלה היום עם ניצחון ענק שמקרב אותה נקודה אחת בלבד מהקו האדום.

קארים אוניסיוו כבש את שער היתרון בדקה העשירית. היתרון לא החזיק מעמד זמן רב. בדקה ה-26 החלוץ לארס שטינדל השווה עם סיומת פנטסטית בשער הליגה העשירי שלו העונה וה-13 בכל המסגרות, אך האורחת נהנתה משער מאוחר של קווין שטוגר (86). ביום רביעי תפגוש גלדבאך את מנצ'סטר סיטי בשמינית גמר ליגת האלופות והיא חייבת להשתפר.

שחקני גלדבאך חוגגים שוויון זמני. הפסד מאכזב | Christian Verheyen/Borussia Moenchengladbach via Getty Images

קלן – שטוטגרט 1:0

היתרון הברור של האורחת בא לידי ביטוי על לוח התוצאות במחצית השנייה. סשה קלאידז'יץ כבש בנגיחה בדקה ה-49 אחרי הרמה של בורנה סוסה מכדור חופשי. היריבה מהתחתית עדיין ביתרון שלוש נקודות על הקו האדום.

פרייבורג – אוניון ברלין 1:0

האורחת קטעה את רצף חמשת המשחקים הרצופים ללא ניצחון והעפילה למקום השמיני על חשבון יריבתה. מאמן פרייבורג ביצע חילוף משולש בדקה ה-64 אך כעבור דקה ראה את קבוצתו דווקא סופגת. הקשר גרישה פרומל הבקיע את שער הניצחון של אוניון ברלין במתפרצת נהדרת כשברח לשחקן ההגנה ונגח כנגד כיוון התנועה של השוער בדקה ה-64.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי