במחזור ה-24: לבנדובסקי כבש יותר מ-52 מלכי שערים בבונדסליגה

טירוף במינכן אחרי הקלאסיקר הדרמטי. פליק: "תודה לאל שרוברט כבר שלושער". הפולני מכוון לשיא בן 50 שנה, נוייר השתווה לרומניגה, מולר דיבר על הנבחרת

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בדקה התשיעית באיירן מינכן נכנסה להלם כשנקלעה לפיגור ביתי מהיר של 2:0 נגד בורוסיה דורטמונד, אבל את אלופת אירופה אסור להספיד. הקבוצה של האנזי פליק השוותה עוד במחצית ובדקות 88 ו-90 הכריעה את המשחק עם 2:4 גדול שהחזיר אותה שוב לפסגה ביתרון שתי נקודות. ביום שבת היא תתארח אצל ורדר ברמן ובאמצע השבוע הבא הבווארים צפויים להשלים את המשימה נגד לאציו ולהעפיל לרבע גמר ליגת האלופות. השוער מנואל נוייר שנותר חסר אונים בדקות הפתיחה, רשם את הופעתו ה-422 במועדון והשתווה לקרל היינץ רומניגה אך הסיפור כמובן היה החלק הקדמי.

רוברט לבנדובסקי ראה את ארלינג הולאנד כובש צמד וענה עם שלושער משלו ושוב התעלל באקסית. אף שחקן בהיסטוריה לא כבש יותר שערים נגד דורטמונד – כשהפולני הבקיע 20 פעמים ב-14 משחקים נגדה. החלוץ כבר כבש העונה 31 שערי ליגה אחרי 24 מחזורים ושימו לב לזה – הוא היה מוכתר כבר עכשיו כמלך השערים ב-52 מ-57 העונות האחרונות. אם ימשיך כך הפולני יוכל להאפיל על השיא של גרד מולר האגדי שכבש 40 שערי ליגה בעונת 1971/72. נותרו לו עוד עשרה מחזורים כדי לעשות זאת

לאחר המשחק אמר לבנדובסקי: "אנחנו יודעים שלא שיחקנו טוב ב-20 הדקות הראשונות אבל לאחר מכן דחפנו קדימה. במחצית השנייה שלטנו לחלוטין ואמרנו 'יאללה, חבר'ה, צריך להשלים את המלאכה ולנצח. רצינו את כל הקופה. זה משהו מיוחד. הראינו לכולם שאנחנו רוצים להישאר במקום הראשון".

פליק אמר: "כרגע אנחנו נענשים במיוחד כשהיריבה מבקיעה מוקדם, אבל אני רוצה לראות את הפן החיובי – הצלחנו לחזור במהירות. היה לנו קצת מזל אבל בסופו של דבר הניצחון ראוי". המאמן התייחס גם לפציעתו של ג'רום בואטנג שהוחלף: "הוא סובב את הברך, אנחנו לא יכולים לומר יותר מזה. לאחר שייבדק נקבל את האבחנה המדויקת". על לבנדובסקי: "תודה לאל שהוא כבש שלושער היום (אתמול), זה היה נפלא. עבור רוברט חשוב שהקבוצה תצליח והיא בראש סדר העדיפויות ואם יוכל להשיג את שיא השערים זה יהיה נחמד מאוד".

לאון גורצקה היה זה שכבש את השער שקבע מהפך בדקה ה-88. הקשר ששיחק ביריבתה העירונית שאלקה דיבר על הפן הרגשי: "המשחקים האלה מאוד מיוחדים עבורי בגלל העבר שלי. הייתי צריך לקבל החלטה מהר מאוד, זה לא היה מתוכנן. חבל שהאצטדיון לא היה מלא ברגע שכבשתי. המשחק היה נמרץ מאוד, היינו זקוקים לאנרגיה רבה כדי לחזור, הם התגוננו היטב אבל עמדנו במשימה ואנחנו שמחים".

לאון גורצקה, ג'ושוע קימיך | ANDREAS GEBERT/POOL/AF

מי שהציג משחק פושר היה תומאס מולר, שלאחרונה דווח שייתכן ויוזמן שוב לסגל נבחרת גרמניה לאחר היעדרות ארוכה. הקשר אמר: "אני בהחלט רוצה לזכות בתואר גדול גם בקיץ, צריך לחכות ולראות מה יקרה. יש לי רצון גדול לזכות עם הנבחרת בעוד תואר". על הקאמבק: "יש לנו אתך האיכות והאמונה כדי לחזור, זה ב-DNA שלנו. דורטמונד לא שלטה במשחק אלא כבשה משתי ההזדמנויות הראשונות שלה".

"באיירן גברה על דורטמונד בקרב סוער. האורחת פתחה נהדר ונתנה את הכל אבל האלופה הגדילה את הלחץ ולא הפסיקה לרגע. כשהיה נראה שהמשחק בדרך לתיקו – באיירן שוב דקרה כמו שהיא יודעת. לבנדובסקי שוב ירה ללא רחמים ועזר לה להגיב ע ם רביעייה", נכתב ב"בילד". "לבנדובסקי הנפלא מתנשא מעל הכישלון ההגנתי המתמשך. בפנדל הוא היה קר כקרח וחיכה לרגע הנכון כדי לכבוש", נכתב ב"סקיי ספורט גרמניה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי