הולאנד יהיה כשיר לסביליה, רויס תקף: "השופט הכריע את המשחק"

הנורבגי שהרשית צמד כבש 32 שערים ב-34 משחקי הליגה הראשונים והיה רחוק שיא אחד משיא בונדסליגה. החלוץ שהוחלף סובל רק מפגיעה קלה. קפטן דורטמונד רתח: "היה פאול בגול של גורצקה, לבאיירן היו שורקים"

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד לא יכלה לחלום על פתיחה טובה יותר. הצהובים-שחורים הוליכו באליאנץ ארנה 0:2 כבר אחרי תשע דקות (עד למשחק הזה דורטמונד לא כבשה העונה שער בעשר הדקות הראשונות) וחלמו על ניצחון ראשון במגרשה של באיירן בליגה מאז מאז אפריל 2014. אולם, הצמד הנפלא של ארלינג הולאנד ירד לטימיון עוד במחצית והאורחת נותרה בידיים ריקות כשנכנעה 4:2. מזה 25 שנה שהצהובים-שחורים לא השמיטו יתרון 0:2 (נגד האנזה רוסטוק באוגוסט 1995). זו הייתה הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה בה דורטמונד נכנעה לבאיירן משער מאוחר שהגיע אחרי הדקה ה-88, אם כי זה קרה גם בגמר ליגת האלופות.

כצפוי, הולאנד היה במרכז והמשיך את העונה המטורפת שלו. יש לו 19 שערי ליגה ב-19 מחזורים העונה (12 מהם הגיעו דווקא בחוץ – יותר מכל אחד אחר). הולאנד הגיע ל-32 שערים ב-34 משחקי בונדסליגה יחד עם העונה שעברה כמובן כאשר רק אווה זלר, חלוץ העבר של המבורג, רשם שיא מרשים יותר כשעשה זאת במשחק אחד פחות. הולאנד גם היה אחראי על השער המהיר ביותר בקלאסיקר מאז כבש נלסון ואלדס בדקה השנייה בפברואר 2009.

החלוץ לא יכל להמשיך והוחלף בדקה ה-60 אך זו אינה פציעה רצינית והוא צפוי לשחק נגד סביליה בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות. עוד לגבי הולאנד, הוא כבש כבר ארבעה שערים נגד באיירן והאחרון שהבקיע יותר נגד הבווארים בעונה אחת היה כריסטיאנו רונאלדו במדי ריאל מדריד – חמישה בסה"כ בעונת 2016-17. טרזיץ' התייחס לפגיעה: "זו הייתה רק מכה קטנה והוא צפוי לשחק באמצע השבוע. מצד שני הוא משחק כל הזמן ועלינו לנהוג בזהירות כלפיו. זה היה ברור שהוא לא יהיה 90 דקות".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1036058

הקפטן רויס זעם: "התחלנו טוב ואז הפכנו לפאסיביים מדי, התגוננו קרוב לשער. במחצית השנייה לא איימנו מספיק על השער. מבחינתי הייתה עבירה ברורה במהלך של ה-3:2. אם זה היה קורה לבאיירן השופט היה שורק במאה אחוז. ספגנו מהר מדי את השוויון. מבחינת יצירתיות לא היה לנו מספיק עומק ועוצמה. בסופו של דבר החלטת השופט הכריעה ויש לנו טעם מר".

אמרה צ'אן: "מה שעשינו לא הספיק. התחלנו טוב אבל הפסקנו לנסות לשחק כדורגל. באיירן הייתה נהדרת, היא אחת הקבוצות הטובות בעולם, אך היינו צריכים להיות אמיצים יותר. אם תגלה אומץ נגד באיירן רק במשך עשר דקות זה יהיה קשה מאוד. הייתה לי תחושה שלא ניצלנו מספיק את השטחים שהיו לנו. עכשיו עלינו לשים את זה בצד כי בשלישי אנחנו שוב בפעולה". הסטטיסטיקה דווקא הראתה משהו אחר – שחקני דורטמונד רצו 119.7 קילומטר בעוד שחקני באיירן גמעו 114.7 קילומטרים.

טרזיץ' היה מתוסכל כמובן: "המחצית הראשונה התחילה מצוין והסתיימה רע מאוד. באיירן אמנם לחץ אבל בדקה ה-24 יכולנו לכבוש את השער השלישי ובמקום להוביל 0:3 הגיע ה-1:2 והם הפעילו לחץ כבד והשוו. בהמשך לא הצלחנו להמשיך באותו הלחץ על הכדור ואז שחקני ההגנה עבדו קשה מאוד, נאלצנו לרדו,. לא הצלחנו לקחת נקודות וחבל שאנחנו חוזרים הבית בידיים ריקות".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1036220

"הולאנד ודורטמונד פתחו בזעם אדיר, המשחק בקושי התחיל והולאנד כבר הראה את כוחו", נכתב ב"קיקר", "אבל באיירן הלכה ודחפה את האורחת לשערה". "הקלאסיקר הציג מאבק אדיר בין שני חלוצים יוצאי דופן בבונדסליגה ובאיירן נותרה בפסגה כשרוברט לבנדובסקי ניצח את הולאנד", נכתב ב"סקיי ספורט גרמניה. "הולאנד הוכיח שהברק מכה פעמיים וזה מה שיכול לעודד את דורטמונד שאפסו כוחותיה", נכתב בנוסף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי