טירוף בגרמניה לקראת משחקי הענק שעשויים לחרוץ את גורל העונה

סרג' גנאברי | TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images

שבת בחבילת הערוצים של ספורט1: ללא לבנדובסקי הפצוע, באיירן מינכן תתארח אצל לייפציג ל"משחק העונה". בצל השמועות על עזיבת הולאנד, דורטמונד תפגוש את פרנקפורט לקרב ישיר על המקום בליגת האלופות

(גודל טקסט)

אחרי שגרמניה השיגה שש נקודות מתשע אפשריות בפגרת הנבחרות אותה היא סיימה בטעם רע עם הפסד מביך 2:1 למקדניה הצפונית, הבונדסליגה תשוב מחר (שבת) עם לא פחות משבעה מפגשים. במוקד: "משחק העונה" בין לייפציג השנייה לבאיירן מינכן הראשונה (החל מ-19:20, ישיר בספורט3). קודם לכן, בורוסיה דורטמונד תארח את איינטרכט פרנקפורט בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון תרחיק אותה מהמקום שמוביל לליגת האלופות (החל מ-16:20, ישיר בספורט4). במשחקים נוספים: הופנהיים של מואנס דאבור תתארח אצל אאוגסבורג, לברקוזן שפיטרה את פטר בוס תתמודד מול שאלקה, וולפסברג תשחק נגד קלן, מיינץ תפגוש את ארמיניה בילפלד ובורוסיה מנשנגלדבאך מול פרייבורג.

לייפציג – באיירן מינכן

היכונו לקרב ענק ברד בול ארנה, שבסיומו ככל הנראה נדע האם יש לנו מאבק האליפות או שעונה הוכרעה. לייפציג רחוקה ארבע נקודות מבאיירן מינכן כשנותרו עוד 24 בקופה ויודעת שאם ברצונה לזכות באליפות לראשונה בתולודתיה, היא חייבת לנצח את האלופה הנצחית במגרש הביתי. לשמחתה, מלך שערי הבונדסליגה והחלוץ הטוב באירופה, רוברט לבנדובסקי, פצוע ולא יעמוד לרשות הבווארים, שבמקביל עסוקים גם ברבע גמר ליגת האלופות מול פריז סן ז'רמן באמצע השבוע. המארחת תגיע להתמודדות עם שבעה ניצחונות בשמונת משחקי הבונדסליגה האחרונים שלה וכשבמאזנה הפסד בית אחד בלבד העונה במסגרת הליגה. מנגד, המוליכה ניצחה בששת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, בהם כבשה לא פחות מ-22 פעמים. עם זאת, חניכיו של האנזי פליק הפסידו העונה כבר שלוש פעמים מחוץ לאצטדיונים הביתי. תמרור אזהרה?

מבחינה מקצועית, אריק צ'ופו-מוטינג עשוי לפתוח בחוד ההתקפה במקום לבנדובסקי, אולם פליק עדיין לא קיבל החלטה וקיימת אפשרות שאחד מבין תומאס מולר וסרג' גנאברי יעלה בתור חלוץ מדומה. שני שחקנים נוספים שלא יעמדו לרשותו הם אלפונסו דייוויס וג'רום בואטנג המשעים, כשמי שצפויים לתפוס את מקומם בהגנה הם לוקאס הרננדס וניקלאס זולה. דוגלאס קוסטה וקורנטין טוליסו הפצועים ימשיכו להיעדר. גם לייפציג לא תגיע בהרכב מלא, כשמי שלא יעמדו לרשותה הם קווין קאמפל המוצהב, מרסל הלסטנברג שנמצא חיובי לקורונה וכן דומיניק סובוסלאי וקונרד ליימר הפצועים. לעומתם, אנחליניו עדיין בספק ואיל דאיו אופאמקאנו – שישחק בעונה הבאה בבאיירן – התאושש מפציעת שריר ועשוי לשוב להרכב. מרסל סביצר, אמיל פורסברג ודני אולמו יפתחו.

תומאס מולר | Alexander Hassenstein/Getty Images

דורטמונד – פרנקפורט

בצל הדיווחים על עזיבה אפשרית של ארלינג הולאנד, בורוסיה דורטמונד חייבת להתרכז בכדורגל ולהשיג ניצחון שיוריד את הפער מפרנקפורט הרביעית לנקודה אחת בלבד ויפתח לחלוטין את המאבק על המקום בליגת האלופות בעונה הבאה. הצהובים שחורים יגיעו להתמודדות עם ניצחון אחד בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות וייאלצו לחלק עומסים לקראת המשחק ברבע הגמר הצ'מפיונס מול מנצ'סטר סיטי שייערך ביום שלישי. מנגד, פרנקפורט ניצחה פעם אחת בארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה, אולם הניצחון הבודד הושג במחזור האחרון ובצורה מרשימה, 2:5 על אוניון ברלין. שלוש נקודות מחר בזיגנאל אידונה פארק יגדילו את הפער לשבע נקודות ויקרבו את האורחת למקום באלופות לראשונה בתולדותיה.

מבחינה מקצועית, הולאנד ימשיך כמובן בהרכב דורטמונד ויקווה להביך את הגנת פרנקפורט, ששמרה על רשת נקייה רק פעם אחת ב-11 המשחקים האחרונים. ג'יידון סנאצ'ו שסובל מפגיעה בירך צפוי לשוב רק באמצע אפריל, אך רפאל גריירו החלים ואמור להיות כשיר. מנגד, מלך שערי פרנקפורט אנדרה סילבה יפתח בחוד, כשעל הספסל ימתין לוקה יוביץ'.

ארלינג הולאנד | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי