מריחה את הכתר: 0:1 לבאיירן על לייפציג במשחק העונה

גם ללא רוברט לבנדובסקי הפצוע, הבווארים גברו על הסגנית במשחק החוץ בזכות שער נהדר של לאון גורצקה בדקה ה-38 (תומאס מולר בישל). הפער צמח לשבע נקודות יתרון כשנותרו שבעה מחזורים לסוף - מי יהמר נגדה?

(גודל טקסט)

משחק העונה בגרמניה הסתיים כפי שהוא מסתיים בדרך כלל – בניצחון של באיירן מינכן. הקבוצה של האנזי פליק עשתה צעד אדיר בדרך לאליפות נוספת כשגברה 0:1 על לייפציג השנייה בטבלה במשחק החוץ. רוברט לבנדובסקי פצוע? אז מישהו אחר יעשה את העבודה, וקוראים לו לאון גורצקה שכבש שער נהדר. עם חמישה ניצחונות ליגה רצופים, שוב ללא ספיגה ופער שבע נקודות כשנותרו שבעה מחזורים לסוף – מי יהמר נגד אלופת אירופה?

בהעדרו של הפולני הפצוע, אריק צ'ופו-מוטינג פתח בחוד ההתקפה. מי שתמיד נמצא והוא האיש למשימות המיוחדות הוא תומאס מולר שסיפק עוד בישול נהדר לאוסף. בדקה ה-38 הגרמני הטעה את שחקן ההגנה ומסר מצוין מצד ימין, גורצקה הגיע בתנופה וכבש שער גדול (החמישי העונה בליגה והשמיני בכל המסגרות), 0:1 לאלופה.

עוד לפני המחצית יכלה באיירן להכפיל את היתרון שלה ולהקל על עצמה אך לירוי סאנה וצ'ופו-מוטינג רק התקרבו – הגרמני שלח בעיטה שטוחה ומסוכנת והחלוץ נגח חלש מעמדה קורצת (43 ו-44). בפתיחת המחצית השנייה לייפציג התעוררה. מרסל סביצר ודני אולמו סיכנו את השער כשהספרדי רשם החמצת ענק מתוך הרחבה. סביצר היה קרוב שוב, בדקה ה-59, אך סחט הצלה גדולה ממנואל נוייר שהתעופף והדף לקרן.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Filip Singer – Pool/Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Alexander Hassenstein/Getty Images
מנואל נוייר | ANNEGRET HILSE/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-72 ביצע פליק חילוף כפול כשהכניס את סרג' גנאברי וג'מל מוסיאלה. האחרון כמעט כבש בדקה ה-75 ולאחר מכן הגיעה החמצה של מולר שסחט הצלה נהדרת מפטר גולאצ'י. גם יוליאן נגלסמן שלח למערכה את כל מי שיש לו, בין היתר אלכסנדר דורלות' ויוסוף פולסן.

הקבוצה של פליק שמרה על היתרון היקר עד לסיום במשחק הגנה לא רגיל וניצחה בחזרה הגנרלית שלה לקראת רבע הגמר הראשון נגד פריז סן ז'רמן ביום רביעי. יריבתה הבאה בליגה תהיה אוניון ברלין. לייפציג תיאלץ להסתפק בסגנות כשהיא מוליכה בשלוש נקודות על פני וולפסבורג השלישית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי