באיירן חוגגת, גורצקה על הכינוי שמולר המציא לו: "הוא צדק, כמו תמיד"

השניים סידרו למוליכה ניצחון יקר על לייפציג וככל הנראה גם אליפות תשיעית ברציפות. הבווארים שברו שיא גרמני, אלאבה עקף את ריברי והרננדס לא מכיר את טעמו של הפסד. נוייר צינן: "עדיין לא צעד מכריע"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

אפשר להתחיל לקרר את השמפניות. באיירן מינכן עשתה אתמול (שבת) צעד ענק אל עבר זכייה באליפות תשיעית ברציפות. נטולת רוברט לבנדובסקי הפצוע, המוליכה יצאה למשחק חוץ מול לייפציג, הטוענת לכותר, אך הסתדרה גם בלי מלך השערים שלה וגירדה 0:1 יקר מפז שהעמיד את הפער בין הקבוצות על שבע נקודות כשנותרו עוד שבעה מחזורים – פער שמעולם לא נמחק בבונדסליגה בשלב כזה של העונה.

מי שחתום על הרגע הגדול של באיירן הוא כמובן תומאס מולר הבלתי נגמר, שבקור רוח אופייני סיפק בישול פנטסטי ללאון גורצקה שהכריע את המשחק עם פצצה לרשת הגבוה. ללייפציג היו הזדמנויות להשוות במחצית השנייה, אך מרסל סביצר ודני אולמו לא היו מספיק מדויקים וחלום האליפות ההסיטורית התנפץ לרסיסים לאחר הפסד בית שביעי ברציפות מול הבווארים.

הבישול של מולר היה ה-15 שלו העונה בבונדסליגה, לפחות שניים יותר מכל שחקן אחר ב-5 הליגות הבכירות באירופה. מאז תחילת העונה שעברה הגרמני הבקיע 18 שערים וסיפק 36 בישולים. כלומר, מעורבות ישירה ב-54 גולים בבונדסליגה. מדהים. הבווארים אמנם הסתפקו בגול בודד אתמול ברד בול ארנה, אך הוא העמיד את רצף ההבקעות המדהים שלהם על 62 משחקים בכל המסגרות – הארוך ביותר של קבוצה גרמנית אי פעם.

מי שרשם אתמול ציון דרך מרשים הוא דויד אלאבה, שכידוע יעזוב את המועדון בתום העונה. האוסטרי רשם את משחקו ה-274 בבונדסליגה, עקף את חברו הטוב פרנק ריברי והפך לשחקן הזר שרשם הכי הרבה הופעות ליגה בהיסטוריה של באיירן מינכן. בעמדת המגן השמאלי על חשבון אלפונסו דייויס המורחק פתח אתמול לוקאס הרננדס, שלא מכיר את טעמו של הפסד. עם המגן השמאלי בהרכב, באיירן מעולם לא ירדה מנוצחת בליגה (19 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו).

גורצקה, שהבקיע שלושה שערים בארבעת משחקיו האחרונים בליגה והיה מעורב ישירות בשישה שערים בחמישה משחקים, יסיים בתום העונה הבאה את חוזהו ובגרמניה פורסם שבין הצדדים כבר החלו מגעים על הארכת ההתקשרות. "אני מרגיש מאוד נוח כאן. באיירן עזרה לי בשנים האחרונות לעשות את קפיצת המדרגה ולכן הנטייה הברורה שלי היא להישאר פה", הודה הקשר.

בעקבות כושר ההבקעה הנהדר של גורצקה, שכאמור הפך לאחרונה לסקורר, מולר המציא לו את הכינוי המחייב "סקורצקה". כובש שער הניצחון התייחס לכך בסיום: "תומאס כנראה היה מאוד משועמם, אבל הייתי צריך להבקיע כדי להוכיח שהוא צודק, כמו תמיד", צחק הקשר.

מנואל נוייר, שסיפק במחצית השנייה הצלה גדולה לבעיטה של סביצר, הוסיף: "האסיסט של תומאס היה ממש טוב וכולם מכירים היטב את יכולת ההבקעה של גורצקה, שכבש לאחרונה לא מעט שערים מתוך ומחוץ לרחבה. אליפות? זה צעד גדול, אבל עדיין לא צעד מכריע", סיכם השוער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי