דחתה את הקץ: לייפציג גברה 0:2 על שטוטגרט, חמישייה לגלדבאך

השנייה בטבלה צמצמה את הפער מבאיירן מינכן לשבע נקודות ולא אפשרה לה לחגוג אליפות תשיעית ברציפות. היידארה ופורסברג כבשו, אחאמדה הורחק אצל האורחת. הסייחים הביסו 0:5 את בילפלד מהתחתית, צמד לאמבולו

(גודל טקסט)

המחזור ה-31 בבונדסליגה ננעל הערב עם שני משחקים בעלי משמעות מבחינת מאבקי הצמרת, התחתית, וההעפלה לאירופה. ר.ב. לייפציג גברה בביתה 0:2 על שטוטגרט ודחתה באופן זמני את ההכתרה של באיירן מינכן לאלופת גרמניה בפעם התשיעית ברציפות. לאחר מכן, בורוסיה מנשנגלדבאך הביסה בביתה 0:5 את ארמיניה בילפלד ועלתה למקום השביעי.

ר.ב. לייפציג – שטוטגרט 0:2

במפגש בין השנייה לעשירית בבונדסליגה, האורחת ממרכז הטבלה ספגה מהלומה כבר בדקה ה-13, כשנאוריו אחאמאדה ספג כרטיס אדום ישיר. תחילה, השופט הראה לקשר בן ה-19 כרטיס צהוב בלבד, אך לאחר בדיקה ב-VAR, הוא שינה את החלטתו והותיר את הקבוצה של פלגרינו מטארצו בעשרה שחקנים. בדקה ה-46, אמאדו היידארה העלה את המארחת ליתרון. דני אולמו הגביה לרחבה וקשר נבחרת מאלי נגח פנימה. בדקה ה-67, אמיל פורסברג הכניע את גרגור קובל מהנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק.

עבור הקבוצה של יוליאן נגלסמן מדובר בחזרה למסלול הניצחונות, לאחר שבשני המשחקים האחרונים צברה נקודה אחת בלבד. כעת, הפער מבאיירן מינכן המוליכה עומד על שבע נקודות, אך נותרו עוד שלושה מחזורים בלבד ורק נס ימנע מהבווארים אליפות תשיעית ברציפות. לשנייה בטבלה נשארו שלושה משחקים לא פשוטים: במחזור הבא היא תצא למשחק חוץ מול בורוסיה דורטמונד, ולאחר מכן מצפים לה מפגשים מול וולפסבורג השלישית בבית ומול אוניון ברלין בחוץ. מנגד, שטוטגרט נשארה במקום העשירי אך היא יכולה להיות מרוצה מכך שלא הסתבכה במאבקי התחתית בעונת החזרה לליגה הראשונה.

אמיל פורסברג. כבש מהנקודה הלבנה | Filip Singer – Pool/Getty Images

בורוסיה מנשנגלדבאך – ארמיניה בילפלד 0:5

הקבוצה של מרקו רוזה התפוצצה על יריבתה מתחתית הטבלה כבר מפתיחת המשחק. בריל אמבולו העלה את המארחת ליתרון בדקה החמישית לאחר שבעיטה שלו מתוך הרחבה הוסטה לרשת של סטפן אורטגה. בדקה ה-15, מרקוס תוראם הכפיל את התוצאה, וכעבור שלוש דקות בלבד, רמי בנסבאיני קבע 0:3 עם פנדל מוצלח. באותו הרגע, הסייחים הורידו רגל מהדוושה, וכבשו את השער הרביעי רק בדקה ה-69. אמבולו השוויצרי התכבד עם שער אישי שני במשחק, ובדקה ה-84 אלסאן פלאה הצטרף לחגיגה וקבע את תוצאת המשחק.

בעקבות הניצחון, הקבוצה שהגיעה העונה לשמינית גמר ליגת האלופות עלתה למקום השביעי ועקפה את אוניון ברלין בעקבות הפרש שערים. לאחר שהפסידה בשבוע שעבר 3:2 להופנהיים, היא חזרה לרצף החיובי ועבורה מדובר בניצחון רביעי בששת המחזורים האחרונים. מנגד, בילפלד תאבק על ההישרדות עד המחזור האחרון. אמנם כעת היא מדורגת במקום ה-15, שמבטיח את ההישארות בבונדסליגה, אך היא מובילה בנקודה אחת בלבד על קלן שנמצאת כרגע במקום שמוביל למבחנים.

בריל אמבולו | Christian Verheyen/Borussia Moenchengladbach via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי