היקר בהיסטוריה: נגלסמן מונה למאמן באיירן מינכן

אלופת אירופה בישרה - מאמן לייפציג יעזוב את קבוצתו בסיום העונה, חתם אצל הבווארים לחמש שנים ויחליף את פליק, שעתיד להתמנות למאמן נבחרת גרמניה. הפיצוי: 25 מיליון יורו

(גודל טקסט)

באיירן מינכן צפויה להבטיח את האליפות התשיעית ברציפות במחזור הבא כשתארח את בורוסיה מנשנגלדבאך בשמונה במאי, ועד אז יהיה לה כבר מאמן חדש לעונה הבאה. זה סגור: לייפציג הודיעה היום (שלישי) רשמית כי מאמנה, יוליאן נגלסמן, יעזוב בסיום העונה, יצטרף לבווארים ויהפוך למאמן היקר בהיסטוריה של הענף. אמש, כזכור, פורסם כי המאמן כבר סגר את תנאיו בשורות אלופת אירופה היוצאת.

למאמן המוכשר לא היה סעיף יציאה מלייפציג, ולפי "בילד" ו"סקיי ספורט גרמניה", באיירן תשלם סכום היכול להגיע ל-25 מיליון יורו כולל בונוסים בהתאם להישגיו של המאמן. הדרישה הראשונה של השנייה בטבלה עמדה על 30 מיליון יורו. נגלסמן יהפוך למאמן היקר בעולם ומעניין לראות האם המעבר הזה יביא לעידן חדש בכדורגל בו קבוצות משלמות סכומי העברה גדולים על מאמנים שנמצאים תחת חוזה.

כזכור, האנזי פליק, שהוביל את הקבוצה להצלחות חסרות תקדים (זכה בכל ששת התארים ב-2020), ביקש מראשי המועדון להתיר את חוזהו (היה חתום עד 2023). במועדון סירבו תחילה אך כעת נטען כי הצדדים יפרדו בסבר פנים יפות לאור הישגיו הגדולים במועדון.

נגלסמן, רק בן 33 (בגיל 28 היה המאמן הצעיר ביותר בבונדסליגה) כבר דחה בעבר הצעה מריאל מדריד. הוא הכחיש בשבועות האחרונים את הדיווחים והבהיר כי יש לו חוזה בלייפציג אך כעת זה כבר לא רלוונטי. הוא הוביל את הגרמנים אשתקד לחצי גמר ליגת האלופות אחרי שהדיח את טוטנהאם ואתלטיקו מדריד.

נגלסמן אמר: "התאהבתי בלייפציג מהמשחק הראשון שלי. אעזוב בלב כבד. כולם תרמו לכך שמילאנו את ספרי ההיסטוריה של המועדון הזה, שעדיין נמצא בתהליך הזה. חצי גמר ליגת האלופות בעונה הקודמת היה גולת הכותרת. עדיין מוקדם להיפרד כי לא סיימתי את דרכי עדיין, אלא רק בסיום העונה. מעולם לא הכחשתי שאשמח לקבל על עצמי את תפקיד מאמן באיירן אם תהיה לי הזדמנות כזו, ואני רוצה להודות להנהלת לייפציג שאפשרה לי להגשים את המשאלה הזו".

מאמן באיירן היוצא, פליק, אמר: "השנתיים האחרונות היו בלתי נשכחות עבורי. זו הייתה תקופה יוצאת מן הכלל. הצלחה ניתן להשיג רק ביחד, מאמן הוא כלום בלי הקבוצה שלו והייתי בר מזל לפגוש כאן שחקנים פנטסטיים וצוות מקצועי שעשה דברים מדהימים. תודה לכולם, אני מאחל למשפחת באיירן את הטוב ביותר לעתיד. היה לי כבוד גדול לאמן כאן, וזה לא ביטוי ריק כשאני אומר את זה, זה באמת ככה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי