לבנדובסקי הצטנע, מולר חשף את סוד הקסם ופליק נפרד והתוודה

באיירן זכתה באליפות גרמניה בפעם ה-9 ברציפות אחרי 0:6 ענק על גלדבאך. החלוץ הגיע ל-39 שערי ליגה העונה והודה לחבריו, הקשר לא יודע שובע: עדיין רעב". מאמנו: "השנתיים האלה היו יקרות מאוד עבורי"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן עלתה אתמול (שבת) לכר הדשא בידיעה שהיא כבר אלופת גרמניה בפעם התשיעית ברציפות בזכות הניצחון הדרמטי של בורוסיה דורטמונד על רב לייפציג, אך לא הייתה לה שום כוונה להסתפק בכך. בתום תצוגה עוצמתית, הבווארים מעכו את 0:6 את בורוסיה מנשנגלדבאך, הגדילו את הפער בפסגה לעשר נקודות כשנותרו עוד שני מחזורים וחגגו את הזכייה בשיא הסטייל.

גיבור הערב היה רוברט לבנדובסקי, שהפציץ שלושער ובישל בדרך ל-39 שערי ליגה ב-27 הופעות. כעת, 180 דקות לסיום עונת 2020/21, הפולני רחוק שער אחד מהשוואת שיאו של גרד מולר האגדי, שהבקיע 40 שערים אי שם בשנות ה-70. תומאס מולר, קינגסלי קומאן ולירוי סאנה הוסיפו.

זו האליפות ה-30 של באיירן ב-58 עונות מאז שהוקמה הבונדסליגה ב-1963. כלומר, היא זכתה בתואר ב-52% אחוז מהשנים. בנוסף, הבווארים מחזיקים כעת בשיא האליפויות הרצופות בחמש הליגות הבכירות באירופה, תשע בצוותא עם יובנטוס שנעצרה העונה על ידי אינטר, כך שתואר נוסף בעונת 2021/22 יהפוך את באיירן לשיאנית הבלעדית עם מספר דו ספרתי של תארים רצופים.

מנואל נוייר, תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי
מנואל נוייר, תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי | Alexander Hassenstein / Staff

"התמקדנו רק במשחק שלנו ולא עניין אותנו מה קורה בלייפציג, היה חשוב לנו להראות למה אנחנו אלופי גרמניה", הבהיר בסיום לבנדובסקי, שהבקיע לפחות שלושה שערים במשחק אחד בפעם החמישית העונה. "שיחקנו נהדר. באופן אישי, אני תמיד ממשיך לדחוף קדימה ונותן את כל מה שיש לי למען הקבוצה. 39 גולים? אני אסיר תודה על האסיסטים שאני מקבל מחבריי לקבוצה".

תומאס מולר, שחגג אליפות עשירית במדי באיירן והפך לשיאן הבונדסליגה בצוותא עם דויד אלאבה, סיכם: "כשאתה מתחיל כילד, אתה לא באמת חושב שתגיע לבאיירן מינכן. אתה פשוט שמח לקבל כרטיסים למשחקים. זה היה חתיכת מסע. להיות אלופים תשע פעמים ברציפות זה מטורף. זאת כמות עצומה של עבודה בכל שנה, הרבה לב ונשמה, אבל גם צוות נהדר שמכין אותנו הכי טוב שיש. זה לא על זכייה בתואר, אלא על רצון לנצח בכל משחק. התחושה הזו של ניצחון, של להיות טוב מהיריב שלך, היא זו שנותנת לך את הדחיפה. הסוד הוא הרעב הזה, שעדיין קיים".

"הסיטואציה הייתה מוזרה", הודה מנואל נוייר, "יש טלוויזיות בחדר ההלבשה, כך שראינו את המשחק של לייפציג. כמובן שהיינו מאושרים ושבירכנו אחד את השני, אבל לאחר מכן רצינו להראות מיהי אלופת גרמניה האמיתית. לצערי זה היה ללא האוהדים שלנו הפעם, אבל הרגשות בהחלט הציפו אותנו ככל שהמשחק התקרב לסיומו. לקחת את התואר בפעם התשיעית ברציפות, זה מיוחד מאוד".

תומאס מולר
תומאס מולר | Alexander Hassenstein / Staff

המאמן האנזי פליק, שכידוע יעזוב בתום העונה ויפנה את מקומו ליוליאן נגלסמן, התמוגג בסיום: "מזל טוב לכולנו. זה יוצא מן הכלל מה שהקבוצה הזו השיגה. כמעט ולא היו לנו ימי חופש, שיחקנו בערך כל שלושה ימים, אבל עשינו את זה בצורה טובה. אפשר היה לראות שהגענו מוכנים למשחק הזה, כי זו המנטליות של הקבוצה הזו. המועדון הזה יוצר אווירה שאפשר להצליח. באיירן תמיד הייתה המועדון שלי, אהדתי אותה כילד, גרד מולר היה האליל שלי. היה נהדר לחוות את הביחד הזה על בסיס יומי. זה יוצא מן הכלל. השנתיים האלה היו יקרות מאוד עבורי".

המנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ': "התואר הזה מעיד על יכולת מקצעית גבוהה מאוד, עקביות, יכולת מנטלית ומעמד. אני רוצה להודות למאמן פליק ולצוות שלו על עונה טובה ומוצלחת, כמו גם לחבריי הדירקטוריון. תואר תשיעי ברציפות זה הישג נהדר למועדון ולאוהדים".

הנשיא הרברט היינר: "התואר הזה הוא הוכחה ל-DNA של באיירן. הכוח של המועדון הזה הוא לא לעולם לא להפסיק, לשאוף להצליח שוב ושוב ושוב. המנטליות של המועדון צמחה במשך עשרות שנים, אנחנו מונעים מההיסטוריה שלנו. אני רוצה לברך את כולם. האוהדים יכולים להיות גאים במה שהקבוצה השיגה העונה. כל תואר מחייב ומניע אותנו להמשיך. יש לקבוצה הזו פוטנציאל לכתוב עוד הרבה פרקים מוצלחים שייכנסו לספרי ההיסטוריה של המועדון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי