רק 2:2 לבאיירן, פרנקפורט הפסידה וסייעה משמעותית לדורטמונד

הפולני הגיע ל-40 שערים, אך החמיץ מצבים נוספים ולא ניפץ את השיא של מולר, פרייבורג ניצלה זאת כדי לחזור פעמיים מפיגור. הקבוצה של הוטר נכנעה 4:3 ליורדת לליגת המשנה, הצהובים-שחורים יבטיחו מחר את המקום ה-4?

(גודל טקסט)

90 דקות לסיום העונה בבונדסליגה, ובגרמניה עסקו בשני דברים עיקריים: המאבק המרתק על ליגת האלופות והאם רוברט לבנדובסקי ישבור את שיאו של גרד מולר או לא. החלוץ הפולני כבש בפנדל ב-2:2 של באיירן מינכן נגד פרייבורג והגיע ל-40 שערי ליגה והשווה את שיאו של אגדת העבר. במחזור הסיום הוא יקווה להשיגו.

כמו כן, איינטרכט פרנקפורט החמישית נכנעה 4:3 לשאלקה שכבר ירדה ליגה. מחר (ראשון) בורוסיה דורטמונד תוכל להבטיח את המקום הרביעי אם תנצח. ורדר ברמן ירדה למקום ה-16 המוליך למבחנים.

צפו בכל שערי היום במחזור ה-33 בבונדסליגה

פרייבורג – באיירן מינכן 2:2

בשבת שעברה זכו הבווארים באליפות אחרי הצגה גדולה נגד בורוסיה מנשנגלדבאך – 0:6 אדיר. הפעם באיירן הייתה הרבה יותר רגועה ואפילו די איבדה עניין במהלך המחצית השנייה. אלכסנדר נובל עלה בין הקורות להופעת בכורה שלו העונה בבונדסליגה אך קשה להאשים אותו כאשר כמעט כל התקפה מתפרצת של האורחת, שחזרה נהדר פעמיים מפיגור – הסתיימה במצב מסוכן. ההגנה של באיירן ספגה העונה כבר 42 שערים ואין ספק שהיא זקוקה לחיזוק.

הרגע המרגש במשחק הגיע בדקה ה-26 כאשר לבנדובסקי דייק בפנדל מהנקודה הלבנה והשווה את שיאו של מולר כאמור. החלוץ הפולני מיעט לסכן את השער במחצית הראשונה פרט לכך אך לקראת הסיום היה מסוכן אלא שרשם החמצות לא אופייניות – מותר לו, גם הוא אנושי. השוער מארק פלקן רשם סדרת הצלות מרשימה ושמר על המארחת בתמונה.

צפו בשער של לבנדובסקי:

מי שספג לא מעט ביקורות העונה הוא לירוי סאנה שהגיע בקול תרועה רמה אך ציפו ממנו ליותר. הגרמני התקשה להשתלב והתנדנד בין הרכב לספסל. במחצית הראשונה הוא היה עדיין חסר חדות אך לאחר מכן השתפר משמעותית. הוא סיפק בישול גאוני לסרג' גנאברי כשעבר שני שחקנים על שטח קטן והוציא כדור רוחב מושלם – אך השופט פסל את השער בצדק לאחר בדיקת ה-VAR. אין דבר, כי מיד לאחר מכן הגרמני כבר הבקיע אחרי בישול של תומאס מולר – ה-20 שלו העונה.

סאנה. הציג יכולת מצוינת | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images

פרייבורג כבר נציחה העונה את בורוסיה דורטמונד ואת באייר לברקוזן ולא התכוונה לתת לבווארים לטיילת. היא הציגה מהירות קטלנית בחלק הקדמי והוכיחה מדוע היא הרחק מקבוצות התחתית. בעוד השער הראשון הגיע ממצב נייח – הבלם מנואל גולדה נגח נהדר לרשת, הרי שבמחצית השנייה המחליפים עשו את ההבדל. לוקאס הולר היה יכול לקנות את עולמו. כריסטיאן גונטר כבש שער נהדר בדקה ה-81 כשדהר בצד שמאל, ברח לדויד אלאבה והכניע את נובל.

האלופה תסיים את העונה במשחק בית נגד אאוגסבורג שיהיה משחקו האחרון של האנזי פליק וגם חאבי מרטינס ודויד אלאבה ייפרדו. כמובן שהם ירצו לנצח ובגדול, ולאפשר ללבנדובסקי לשבור את השיא. פרייבורג, מצדה, תתארח אצל איינטרכט פרנקפורט שחולמת להגיע לליגת האלופות (אלא אם כן דורטמונד תנצח מחר), ובהחלט תעשה לה חיים קשים מאוד.

שחקני פרייבורג חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images
פרייבורג נגד באיירן מינכן. תיקו מוצדק | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

פרייבורג: מארק פלקן, כריסטיאן גונטר, מנואל גולדה, פיליפ לינהארט, לוקאס קובלר, באפטיסט סנטמריה, (יאניק קייטל, 72), וינצ'נזו גריפו, רולנד סאלאי (יונתן שמיד, 61), ניקולאס הופלר, נילס פטרסן (יאניק הברר, 61), ארמדין דמירוביץ' (לוקאס הולר, 55).

באיירן מינכן: אלכסנדר נובל, ניקלאס זולה (בואנה סאר, 75), ג'רום בואטנג, לוקאס הרננדס (מארק רוקה, 62), אלפונסו דייויס, ג'ושוע קימיך, דויד אלאבה, לירוי סאנה (קינגסלי קומאן, 75) , תומאס מולר (קורנטן טוליסו, 62), סרג' גנאברי, רוברט לבנדובסקי

מהלך המשחק:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1048048

דקה שמינית – איום ראשון מצד האלופה כאשר לירוי סאנה חתך לאמצע ובעט כדור שטוח מסוכן – ליד הקורה.

מנואל נוייר על הספסל | Matthias Hangst/Getty Images
רוברט לבנדובסקי | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images
לירוי סאנה נאבק | Matthias Hangst/Getty Images

דקה 20 – רוברט לבנדובסקי היה יכול להשוות את השיא. החלוץ הגיע מאחור אחרי הרחקה גרועה של ההגנה לכדור רוחב של דויד אלאבה, אך הפולני בעט לא טוב עם הפס.

דקה 23 – לבנדובסקי שלח כדור עומק נהדר לסאנה אך הגרמני נעצר על ידי המגן לוקאס קובלר

דקה 26 – לבנדובסקי השווה את השיא של מולר! קובלר דרך על רגלו של מולר, השופט קיבל איתות מה-VAR ופסק לפנדל. לבנדובסקי כבש בקלילות והשווה את שיאו של גרד מולר עם 40 שערים העונה בליגה!

רוברט לבנדובסקי כובש בפנדל | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images
רוברט לבנדובסקי חוגג עם שחקני באיירן מינכן | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images
רוברט לבנדובסקי, שחקני באיירן מינכן | Matthias Hangst/Getty Images
שחקני באיירן מינכן, רוברט לבנדובסקי | Matthias Hangst/Getty Images
רוברט לבנדובסקי, שחקני באיירן מינכן, האנזי פליק | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images
רוברט לבנדובסקי, סרג' גנאברי | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 29 – פרייבורג משווה ל-1:1! הבלם מנואל גולדה נגח נהדר לרשת לאחר כדור קרן כשנותר חופשי ברחבה ואלכסנדר נובל לא היה יכול לעשות דבר.

שחקני פרייבורג חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images

דקה 38 – לירוי סאנה פתח בספרינט גדול והיה בדרך לשער, קובלר הפיל אותו אלא שהשופט טען שלא הייתה עבירה.

דקה 48 – ניסיון לא רע של סאנה שחתך למרכז ובעט חזק אבל הכדור שקפץ הלך למרכז השער.

לירוי סאנה | Matthias Hangst/Getty Images

דקה 51 – מהלך ענק של סאנה הסתיים בכדור רוחב נהדר לסרג' גנאברי שכבש את השער השני של באיירן, אלא שהשופט בדק את המהלך ב-VAR והשער בוטל.

דקה 53 – סאנה התעקש וכבור שתי דקות כבש את ה-1:2 של באיירן מינכן אחרי בישול נהדר של מולר.

דקה 53 – ארמדין דמירוביץ' היה חייב להשוות ל-2:2 אבל בעט החוצה מחוץ הרחבה, איזו החמצה!

האנזי פליק | Matthias Hangst/Getty Images

דקה 67 – כריסטיאן גונטר הצטרף מעולה מצד שמאל וניסה להכניע את נובל מזווית קשה, השוער הדף לקרן.

דקה 71 – לוקאס הולר המחליף קיבל הזדמנות גדולה להשתוות אחרי טעות חמורה בהגנה. החלוץ עצר בחזה אבל בעט לא מספיק טוב ונובל הדף.

תומאס מולר | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 78 – שתי החמצות ענק של לבנדובסקי שהיה יכול לקבוע שיא חדש בבונדסליגה. החלוץ נעצר בפעם הראשונה על ידי השוער ולאחר מכן הגיע כדור רוחב מסוכן אבל החלוץ לא פגע טוב בחלוץ.

דקה 79 – יאניק קייטל שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, הכדור פספס במעט את החיבורים.

דקה 81 – פרייבורג חוזרת ל-2:2 ומשווה בצדק! כריסטיאן גונטר ביצע דאבל פס נהדר בצד שמאל ושלח כדור חזק לפינה הרחוקה של אלכסנדר נובל חסר האונים.

כריסטיאן גונטר כובש | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images
שחקני פרייבורג חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images
אלכסנדר נובל | Matthias Hangst/Getty Images

דקה 84 – ג'ושוע קימיך הרים מצוין, לבנדובסקי נגח כדור חזק אבל השוער מארק פלקן המשיך ביכולת הגבוהה שלו ושוב תסכל את החלוץ.

רוברט לבנדובסקי נוגח | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images

צפו: שאלקה – איינטרכט פרנקפורט 3:4

הרויאל בלוז, שכבר איבדו סיכוי להישאר בליגה, חיבלו בסיכויים של האורחת להגיע לליגת האלופות ובעצם עזרו ליריבה העירונית. קווין טראפ עצר פנדל של קלאס יאן הונטלאר בדקה ה-15, אך ההולנדי הוותיק עט על הריבאונד והבקיע את השער הראשון של המארחת. היתרון החזיק מעמד 14 דקות, אז אנדרה סילבה המשיך בעונה הנהדרת שלו ונגח פנימה את השוויון. שש דקות מפתיחת המחצית השנייה, נגיחה של אוון אנדיקה העלתה את הקבוצה של אדי הוטר ליתרון, אך דקה לאחר מכן דברים החלו להסתבך.

לאחר שכבש, הונטלאר הוסיף בישול כשמצא ברחבה את בלנדי אידריזי. בדקה ה-60, פלוריאן פליק השלים את המהפך מבישול של מת'יו הופה. האמריקאי הצעיר הוסיף כיבוש משלו כעבור ארבע דקות וקבע 2:4 מדהים. אנדרה סילבה צימק את התוצאה בדקה ה-72, אך קבוצתו לא הצליחה להשוות וספגה מהלומה קשה דווקא מול נועלת הטבלה. הנשרים נותרים במקום החמישי, נקודה מאחורי דורטמונד, שתוכל להבטיח את מקומה בליגת האלופות אם תנצח מחר את מיינץ.

אמין יונס ואנדרה סילבה מאוכזבים | Lars Baron/Getty Images

לברקוזן – אוניון ברלין ‎ 1:1

בזכות התיקו, המארחת הבטיחה השתתפות בליגה האירופית בעונה הבאה כאשר היא מדורגת שישית בטבלה עם 52 נקודות, חמש יותר מיריבתה שבמקום השביעי וקרובה להשגת הכרטיס למוקדמות הקונפרס ליג. במשחק עצמו, פלוריאן ווירץ העלה את לברקוזן ליתרון בדקה ה-27, אך יואל פוהיאנפאלו
איזן בדקה ה-73 וקבע חלוקת נקודות.

פטריק שיק, ניקו שלוטרבק | Alex Grimm/Getty Images

הרטה ברלין – קלן 0:0

אמנם הכרעה לא נרשמה היום בברלין, אבל יש מנצחת למפגש הזה: המארחת, הרטה ברלין, הבטיחה את הישארותה בבונדסליגה הודות לנקודה שהשיגה נגד המדורגת לפני האחרונה. בעקבת חלוקת הנקודות, הרטה כעת במקום ה-14 עם 35 נקודות, משמע ביתרון ארבע נקודות על ורדר ברמן שהפסידה 1:0 לאאוגסבורג ונמצאת במקום ה-16 המוביל למשחקי המבחן. קלן בסכנה גדולה לקראת מחזור סיום העונה לאור העובדה שהיא עם 30 נקודות במקום ה-17 המוביל לבונדסליגה השנייה והיא תארח בשבת הבאה את שאלקה שבמקום האחרון וכבר נשרה.

אאוגסבורג – ורדר ברמן 0:2

כאמור לעיל, קבוצה נוספת שהסתבכה כהוגן היא ורדר ברמן שבעקבות ההפסד ירדה למקום ה-16 המוביל למשחקי המבחן – ואילו אאוגסבורג עם ניצחון יקר שהשאיר אותה בליגה. רני חדירה, אח של, כבש אבדקה ה-57 והשחקן שחתם את התוצאה והבטיח את שלוש הנקודות שהקפיצו את אאוגסבורג למקום ה-13 עם 36 נקודות במאזנה היה דניאל קליגיורי, שדייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-90. ברמן בשבוע הבא תארח את בורוסיה מנשנגלדבאך החזקה ותהיה חייבת לקחת נקודות ו/או לקוות למעידה של קלן, אחרת היא לכל הפחות תשתתף במשחקי המבחן.

שחקניאאוגסבורג חוגגים הישארות | Matthias Balk/picture alliance via Getty Images

ארמיניה בילפלד – הופנהיים 1:1

קבוצה נוספת שתילחם עד הסיום על הישארותה היא ארמיניה בילפלד, שהצליחה להיחלץ מפיגור מול הופנהיים נטולת מואנס דאבור שנמצא בישראל לאחרונה מסיבות אישיות, אבל השיגה נקודה ותו לא והיא בשבוע הבא תתארח אצל שטוטגרט שעוד נמצאת במאבק על הכרטיסים לאירופה. אנדריי קראמריץ' כבש ראשון כבר בדקה החמישית, אבל אנדראס ווגלסאמר איזן כעבור 18 דקות וחתם את תוצאת הסיום. בילפלד עם 32 נקודות במקום ה-15, החליפה מקומות עם ורדר ברמן וכעת היא תלויה בעצמה לקראת 90 הדקות האחרונות של העונה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי