לבנדובסקי: "אני על הירח". קימיך: "השיא שלו לא יישבר לעולם"

החלוץ הפולני של באיירן מינכן הפך לשיאן השערים לעונה אחת בבונדסליגה: "אפילו לא העזתי לחלום שאבקיע 41 שערים, זה בלתי מתקבל על הדעת". הבווארים נפרדו מפליק, אלאבה, בואטנג ומרטינס

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן נעלה אתמול (שבת) את עונת 2020/21 עם 2:5 גדול על אאוגסבורג ובסיום היא נפרדה מההמאמן האנזי פליק ומהשחקנים דויד אלאבה, ג'רום בואטנג וחאבי מרטינס. הארבעה זכו לכבוד גדול מהשחקנים, אנשי הצוות וכן מהמועדון עצמו שהעניק להם שי והודה להם.

האלופה הגיעה אתמול ל-99 שערי זכות, רשמה ניצחון 24 ב-34 מחזורים ודאגה שהפער מלייפציג הסגנית יעמוד על 13 נקודות. את מירב תשומת הלב תפס כמובן רוברט לבנדובסקי, שהבקיע את שערו ה-41 בדקה ה-90, עקף את גרד מול האגדי והפך לשיאן השערים לעונה אחת בבונדסליגה.

"זה בלתי מתקבל על הדעת שהגעתי לציון הדרך הזה, אפילו לא העזתי לחלום שאבקיע כל כך הרבה שערים בעונה אחת, אני מרגיש על הירח", הודה לבנדובסקי הנרגש בסיום, "עשיתי היסטוריה, אבל הדבר החשוב ביותר הוא לדעת מאיפה באת ואני לעולם לא אשכח את זה. ההישג של גרד מולר היה מדהים, הוא החזיק בשיא במשך 49 שנים ויש לי את מלוא הכבוד אליו. תודה לחברים שלי שחיפשו אותי ורצו שאבקיע. ההרגשה היא מדהימה", סיכם. לאחר מכן, הפולני העניק לאשתו של גרד מולר, אושי, חולצת טריקו עם הקדשה אישית והכיתוב "4ever Gerd".

"אני מאוד שמח וגאה במה שהשגנו", המאמן המאמן היוצא פליק, שהוביל את באיירן מינכן לשבעה תארים בפחות משנתיים וצפוי להתמנות למאמן נבחרת גרמניה. "אני אתגעגע לקבוצה הזו. זה היה כבוד גדול עבורי לאמן את המועדון הזה. לבנדובסקי? אני מאושר בשבילו. לקח לו הרבה זמן להבקיע את השער. בשלום מסוים אמרתי לחבר'ה על הספסל שזה כבר לא יקרה. אבל הוא תמיד מאמין וזה מה שמייחד אותו".

ג'ושוע קימיך הוסיף: "בתור אוהד נייטרלי, חשבתי שכשאתה משחק או עובד בבאיירן, זה נהיה משעמם בשלב כלשהו. זה לא. מאז שאני כאן, הזכייה באליפות תמיד קשה ומאתגרת. אתה צריך לעבוד קשה כל יום. האליפות הזאת מיוחדת מאוד. לגבי לבנדובסקי, אני לא חושב שמישהו ינפץ את השיא הזה לעולם. כמות השערים שהוא הבקיע – זה פשוט מספר פנומנלי".

מי שהפכו לשיאני האליפויות בגרמניה הם אלאבה ותומאס מולר, שזכו בתואר עשר פעמים כל אחד. בעונה הבאה יוכל הגרמני להשאיר מאחור את האוסטרי, שכאמור סיים את דרכו בשורות הבווארים וככל הנראה יעבור לריאל מדריד. אם הגרמני וקבוצתו אכן יניפו צלחת נוספת בעונה הבאה, באיירן תהפוך לשיאנית האליפויות הרצופות ב-5 הליגות הבכירות. כרגע, הבווארים מחזיקים בשיא בצוותא עם יובנטוס (9 כ"א).

ג'רום בואטנר,הרברט היינר
ג'רום בואטנר,הרברט היינר | picture alliance / Contributor
האנזי פליק עם הנהלת באיירן
האנזי פליק עם הנהלת באיירן | picture alliance / Contributor
חאבי מרטינס, חסן סליהמידז'יץ'
חאבי מרטינס, חסן סליהמידז'יץ' | picture alliance / Contributor
קרל היינץ רומניגה, דויד אלאבה
קרל היינץ רומניגה, דויד אלאבה | picture alliance / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי