השיא שלו: לבנדובסקי כבש ועקף את מולר, 2:5 לבאיירן על אאוגסבורג

ממש בדקה ה-90 הפולני, שסיפק מספר החמצות גדולות, הבקיע את שערו ה-41 בליגה והאפיל על השיא של החלוץ האגדי. האלופה נפרדה מפליק, אלאבה ובואטנג. גנאברי, קומאן וקימיך (גולאסו) כבשו. ברמן ירדה, קלן במבחנים

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 בבונדסליגה הגיעה לסיומה. 90 הדקות האחרונות הבטיחו הרבה – וגם קיימו. האלופה באיירן מינכן כבר הוכתרה מזמן אך התפנתה למשימה הבאה – לעזור לרוברט לבנדובסקי לשבור את שיאו של גרד מולר וזה קרה ממש בדקה ה-90 כשהחלוץ דחק לרשת את שער הליגה ה-41 שלו והאפיל על חלוץ העבר שהבקיע 40 שערי ליגה ב-1971/72. האלופה הביסה 2:5 את אאוגסבורג ונפרדה יפה מהאנזי פליק. ורדר ברמן נכנעה 4:2 לבורוסיה מנשנגלדבאך ולאור הניצחון של קלן 0:1 על שאלקה – ירדה לליגה השנייה. בורוסיה דורטמונד ניצחה 1:3 את באייר לברקוזן.

באיירן מינכן – אאוגסבורג 2:5

ככה חותמים עונה גדולה. ערב מרגש במיוחד עבר על באיירן מינכן. האלופה נפרדה לא רק מהמאמן המנצח האנזי פליק שאחרי עונה וחצי פנטסטית ימונה למאמן נבחרת גרמניה, אלא גם מג'רום בואטנג, דויד אלאבה וחאבי מרטינס, שלושה שרידים משמעותיים מהטרבל ההוא ב-2012/13. הטקס בפתיחה היה מרגש ובאיירן עלתה רעבה מאוד לכר הדשא. דווקא הפולני עצמו נראה קצת לחוץ, החמיץ הרבה מאוד מצבים בצורה כה אופיינית אך הרגע המיוחד שלו הגיע בדקה ה-90.

לאחר בעיטה של לירוי סאנה המחליף, השוער רפאל גיקיוויץ' שהצטיין הערב – השמיט והפולני גלגל בקלות לשער החשוף וחגג בטירוף. כמה הוא חיכה לרגע הזה. עוד לפני זה, הבווארים חגגו, פשוט בלעדיו. ג'פרי חאולאו כבש שער עצמי מוקדם די בפתיחת המשחק כשניסה להרחיק אחרי כדור רוחב של סרג' גנאברי, וכבר במחצית לוח התוצאות הרעה על 0:4. כשבאיירן רק העלתה הילוך – היא כבשה בלי שום בעיה.

בנג'מין פבאר, רוברט לבנדובסקי | Alexander Hassenstein/Getty Images
שחקני באיירן מינכן, האנזי פליק | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Sven Hoppe – Pool/Getty Images
מירוסלב קלוסה, דויד אלאבה, האנזי פליק, חאבי מרטינס, ג'רום בואטנג | Alexander Hassenstein/Getty Images
האנזי פליק | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-23 גנאברי כבש את השער השני כשדחק מקו השער. כעבור שתי דקות דניאל קליגיורי בעט פנדל רשלני מול מנואל נוייר. הקפטן הדף וחלם על משחק ללא ספיגה אלא שגם זה לא עזר לו. מצד אחד באיירן כבשה 99 שערים ומצד שני ספגה לא פחות מ-44! זה קרה בשל חמש דקות של רפיון במחצית השנייה.

בדקה ה-33 הגיע הרגע היפה במשחק כאשר ג'ושוע קימיך שנראה רעב כמו תמיד, שלח בעיטה אדירה שלא הותירה שום סיכוי לשוער. קינגסלי קומאן כבש בדקה ה-43 מבישול של אלאבה שנפרד. האורחת הצליחה למזער נזערים בזכות שני שערים מהירים, כאשר אנדרה האן כבש ובישל, אך אקורד הסיום היה שייך ללבנדובסקי, ובצדק.

האצטדיון של באיירן מינכן וצלחת האליפות | Alexander Hassenstein/Getty Images
שלט לכבוד האנזי פליק | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images
מירוסלב קלוסה | Alexander Hassenstein/Getty Images
ג'רום בואטנג | Alexander Hassenstein/Getty Images
חאבי מארטינס, חסן סליהמיצ'יץ' | SVEN HOPPE/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

באיירן מינכן: מנואל נויר, אלפונסו דייויס, לוקאס הרננדס, ג'רום בואטנג (חאבי מרטינס, 60), בנג'מין פבאר, ג'ושוע קימיך, דויד אלאבה (קורנטין טוליסו, 73), סרג' גנאברי (לירוי סאנה, 60), קינגסלי קומאן (ג'מאל מוסיאלה, 60), תומאס מולר (אריק צ'ופו-מוטינג, 73), רוברט לבנדובסקי.

אאוגסבורג: רפאל גיקיוויץ', רוברט גאמי, ריס אוקספורד, מדס פדרסן (רפאל פרמברגר, 46), ג'פרי חאולאו, לאסלו בנס, מרקו ריכטר (פרדריק ינסן, 67), אנדרה האן, קרלוס גרואסו, דניאל קליגיורי ( מארק סוצ'י , 46), פלוריאן נידרלכנר

מהלך המשחק:

דקה 3 – כמעט שער מפתיע לאורחת: פלוריאן נידרלכנר זיהה את מנואל נוייר מחוץ לשער ושלח הקפצה נהדרת שחלפה רק סנטימטרים מהקורה.

דקה 9 – 0:1 לבאיירן מינכן. התקפה מהירה של באיירן הסתיימה בשער יתרון. סרג ג'נאברי העביר כדור רוחב, רוברט לבנדובסקי וקינגסלי קומאן היו באיזור אך ג'פרי חאולאו דחק לשערו הוא.

שער היתרון של באיירן | Sven Hoppe – Pool/Getty Images
קינגסלי קומאן | Alexander Hassenstein/Getty Images
שחקני באיירן מינכן | Sven Hoppe – Pool/Getty Images
שחקני באיירן מינכן | SVEN HOPPE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 17 – כמעט שער נוסף של באיירן, לבנדובסקי נגח נהדר אל עבר גנאברי שדהר אבל נעצר על ידי השוער שהדף לקרן.

דקה 19 – איתות מהאורחת – מנואל נוייר התעופף ועצר נגיחה נהדרת של החלוץ דניאל קליגיורי בחצי גובה.

דקה 21 – דויד אלאבה היה שמח להיפרד מבאיירן עם שער. האוסטרלי עשה תנועה נהדרת לעומק, קיבל מסירה טובה מגנאברי אלא שאלאבה החמיץ.

דקה 23 – 0:2 לבאיירן שממשיכה בבליץ אך לבנדובסקי עדיין מתסוכל. הפולני נבלם על ידי השוער, קומאן בעט את הריבאונד לקורה ולבסוף גנאברי הבקיע מול השער החשוף.

שחקני באיירן מינכן | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 25 – נוייר ממשיך בכושר שלו ועצר פנדל! לוקאס הרננדס ביצע עבירה ברחבה, הנושא נבדק ב-VAR והגרמני הדף פנדל רשלני של קליגיורי.

מנואל נוייר הודף | Alexander Hassenstein/Getty Images

דקה 31 – ההצגה של רפאל גיקיוויץ' בין הקורות נמשכת. הוא עצר ניסיון של אלאבה וגם את הבעיטה של לבנדובסקי.

דקה 33 – 0:3 לבאיירן אבל זה עדיין לא לבנדובסקי. קימיך שלח בעיטה אדירה ממרחק שלא הותירה שום סיכוי לשוער.

ג'ושוע קימיך ושחקני באיירן מינכן | Sven Hoppe – Pool/Getty Images

דקה 40 – עוד החמצה של לבנדובסקי, הפעם החלוץ עלה גבוה אחרי הגבהה נהדרת מצד ימין אבל נגח מעל השער.

דקה 43 – 0:4 לבאיירן, קומאן הלא מכוסה שלח בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה.

שחקני באיירן מינכן חוגגים, רוברט לבנדובסקי מאוכזב | SVEN HOPPE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 57 – אלאבה עשה תנועה נהדרת לעומק, קיבל מסירה מאלפונסו דייויס ויישר רוחב נפלא, לבנדובסקי איחר בשנייה ושחקן ההגנה הקדים אותו.

רוברט לבנדובסקי נבלם | Sven Hoppe – Pool/Getty Images
רוברט לבנדובסקי | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 67 – אאוגסבורג מצמקת ל-4:1. תרגיל נהדר בכדור חופשי, הגנת באיירן חלמה ואנדרה האן שלח נגיעה אדירה שלא הותירה סיכוי לנוייר.

דקה 72 – אאוגסבורג מצמקת ל-4:2! ההגנה של באיירן נרדמה והיא שוב ספגה. טעות של דייויס, האן שכבש קודם סיפק בישול נהדר ופלוריאן נידרלכנר כבש בקלות מול נוייר. מיד לאחר השער דויד אלאבה הוחלף גם כן ונפרד מבאיירן, במקומו נכנס קורנטן טוליסו.

מנואל נוייר סופג | SVEN HOPPE/POOL/AFP via Getty Images
לירוי סאנה, ג'רום בואטנג | Sven Hoppe – Pool/Getty Images
פליק ואלאבה. ערב אמוציונלי | Sven Hoppe – Pool/Getty Images

דקה 90 – הגיע הרגע של לבנדובסקי! סאנה בעט, השוער השמיט, הפולני השתלט וגילגל לרשת את שערו ה-41 בליגה העונה – שיא כל הזמנים בבונדסליגה. סוף טוב – הכל טוב. 2:5 לבאיירן מינכן בסיום.

רוברט לבנדובסקי חוגג | Alexander Hassenstein/Getty Images

יתר המשחקים

בורוסיה דורטמונד – באייר לברקוזן 1:3

ניתן רק לשער היכן דורטמונד הייתה מסיימת את העונה אם הפתיחה שלה הייתה מזכירה את הסיום. עם הניצחון הערב, השוורצגלבן משלימים רצף אדיר של שישה ניצחונות ליגה, ומתברגים במקום השלישי בטבלה על חשבון וולפסבורג שנכנעה למיינץ. אגב, המשחק הערב גם היה האחרון בקבוצה של לוקאש פישצ'ק לאחר 10 עונות במדים הצהובים-שחורים.

השחקן הבולט במשחק היה, כרגיל העונה, ארלינג הולאנד הפנטסטי. החלוץ הנורבגי של אדין טרזיץ' כבש צמד (5, 84) ומרקו רויס הוסיף בתווך עם שער מבעיטה חופשית (51), לארס בנדר צימק עם פנדל בדקה ה-90. כעת, דורטמונד יכולה להביט אחורה על העונה שעשתה ולהיות מרוצה למדי: זכייה בגביע, הגעה לרבע גמר ליגת האלופות (שם נעצרה רק על ידי מנצ'סטר סיטי האימתנית) ומקום שלישי בליגה. 

ארלינג הולאנד | Matthias Hangst/Getty Images

קלן – שאלקה 0:1

כשהיא במקום המוביל לבונדסליגה השנייה, קלן ידעה שהיא חייבת ניצחון ביתי הערב ולקוות להפסד של ורדר ברמן במקביל, מה שלפחות יאפשר לה לסיים העונה במקום ה-16 המוביל למשחקי המבחן. שאקלה, שכבר ירדה מהמקום האחרון, עשתה הרבה חיים קשים לקלן, אך בסופו של יום המארחת יצאה עם הניצחון החשוב. בתום מחצית ראשונה מאופסת, בדקה ה-86 סבסטיאן בורנאוו עלה גבוה לכדור גובה ונגח נהדר לרשת את שער הניצחון הדרמטי.

שחקני קלן חוגגים | Pool/Sascha Steinbach – Pool/Getty Images

ורדר ברמן – בורוסיה מנשנגלדבאך 4:2

ההתרסקות המפוארת של ברמן מסתיימת בצורה הכי כואבת שיש, עם ירידת ליגה ראשונה מזה 41 שנה. עם זאת, אי אפשר לומר שהכתובת לא הייתה על הקיר, לאחר שהקבוצה צברה נקודה אחת בלבד מתוך 27 האחרונות (!), וככה לא ניתן לשרוד בבונדסליגה. גם הערב, במשחק הכי גורלי שלה העונה, ברמן הובסה ללא תנאי, ושהתוצאה הסופית לא תטעה אף אחד: עד הדקה ה-80 היא פיגרה 4:0 משערים של סטינדל (3), תוראם (52), בנסבאיני (58) ונויהאוס (67), כאשר ראשיקה (80) ופולקרוג (83) לא מנעו סיום עצוב לעונה. מנגד, האורחת נפלה למקום השמיני בטבלה ולא תהיה באירופה בעונה הבאה בגלל הניצחון הדרמטי של אוניון ברלין על לייפציג.

שחקני ורדר ברמן מאוכזבים | Focke Strangmann – Pool/Getty Images

אוניון ברלין – ר.ב לייפציג 1:2

איזו דרמה בעיר הבירה. אחרי עונה מלאה בעליות וירידות, אוניון ברלין הצנועה סיימה עם הכרטיס לליגה האזורית בזכות שער ניצחון בתוספת הזמן והשאירה את מנשנגלדבאך בחוץ. לייפציג מצדה הבטיחה כבר את המקום השני ועלתה משוחררת למשחק ובדקה ה-55 יוסטין קלוייברט העניק לאורחת גם היתרון במשחק. הבלם מרווין פרידריך החזיר את אוניון למשחק בדקה ה-67 וגרם לדקות הסיום להיות מותחות במיוחד. בדקה ה-92 הגיע הרגע המיוחל, בו החלוץ מקס קרוסה היה במקום הנכון כדי לנגוח לרשת של ג'וספ מרטינס את שער המהפך.

תוצאות נוספות: איינטרכט פרנקפורט – פרייבורג 1:3, הופנהיים – הרטה ברלין 1:2, שטוטגארט – ארמניה בילפלד 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי