לוקאס הרננדז: "השנתיים הראשונות בבאיירן היו קשות, הכי גרועות בקריירה שלי"

play
"הוא היה צריך לזכות בכדור הזהב". לוקאס עם לבנדובסקי | GettyImages, Alexander Hassenstein
לבנדובסקי הבקיע צמד, באיירן מינכן ניצחה 2:3 בדורטמונד 05:06

בלם אלופת גרמניה דיבר על הפציעות שעבר בתחילת הדרך ואמר: "הגיע ללבנדובסקי לזכות בכדור הזהב, היה הרבה יותר עקבי ממסי"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בלם באיירן מינכן לוקאס הרננדז התראיין ל"קיקר" וסיפר על תחילת הדרך הקשה במועדון וההצלחה שלאחר מכן. בנוסף, הוא סיפר למי היה מצביע לכדור הזהב אם הייתה לו האפשרות להצביע.

הצרפתי סיפר: "השנתיים הראשונות שלי כאן היו קשות. הייתי פצוע בערך שנה וחצי, זה היה הזמן הגרוע ביותר בקריירה שלי. אני מאושר שוב, אני יכול לשחק וליהנות מהכדורגל. אני מרגיש נינוח במועדון ובעיר. באיירן זה אחד המועדונים הטובים בעולם. אני מרגיש טוב, מוכן ומלא מוטיבציה, כמו כל השחקנים בקבוצה. אנחנו נחושים לכתוב היסטוריה ולזכות בתארים. המוטיבציה בקבוצה היא עצומה לזכות בכמה שיותר תארים".

הרננדז סיפר על ההצלחה שלו תחת יוליאן נאגלסמן: "מאז שהוא הגיע למועדון, אני מקבל הרבה דקות. אני אוהב לשחק עם החברים בקבוצה. אנחנו לא חווים את התקופה הכי טובה עם הקורונה, אבל יש לנו את השחקנים שמסוגלים להוציא את המיטב מכל סיטואציה".

לוקאס הרננדז שחקן באיירן מינכן מול ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד
"השנתיים הראשונות שלי כאן היו קשות". הרננדז מול הולאנד | רויטרס

על הפציעות שעבר אמר הבלם: "יש שחקנים שזה גורם להם לחשוב להפסיק לשחק. בשבילי זה בדיוק ההפך. זה נותן לי אפילו עוד יותר מוטיבציה לעבוד קשה ולזחר. התקופה בחוץ הפכה אותי להיות חזק יותר מנטאלית ובוגר יותר". כשנשאל אם המעבר לבאיירן היה הצעד הנכון מבחינתו אמר הבלם: "כן. המועדון עזר לי להתפתח כשחקן וכאדם. מעולם, אף פעם לא חשבתי לעזוב את המועדון, גם ברגעים הכי קשים. המטרה שלי תמיד הייתה למצוא את המקום שלי פה. בשביל זה חתמתי כאן".

על תג המחיר הגבוה ששולם עליו אמר הרננדז: "זה לא עול עליי. זו הייתה העברה גדולה עם הרבה כסף, אין ספק, אבל בתקופה הזו של לפני הקורונה, העברות כאלה התרחשו. אני מנסה להחזיר כל יורו מהסכום ששולם עליי דרך ההופעות שלי במגרש. אנשי המועדון עשו מאמצים גדולים כדי להחתים אותי, וזה מראה שהם היו משוכנעים ביכולות שלי. לא יכולתי לעשות שום דבר לגבי הסכום, העבודה שלי היא לעזור לקבוצה לזכות בכמה שיותר תארים, בשביל זה אני משחק כדורגל. אני חושב שהתקשורת מתעסקת בי יותר בגלל הסכום ששולם עליי, אבל אני בחור רגוע ויכול להתמודד עם זה. אפילו ליאונל מסי סופג ביקורת לפעמים. ביקורת היא חלק מהעבודה שלנו".

כשנשאל למי היה מצביע לכדור הזהב אם הייתה לו האפשרות, ואם היה בוחר בקארים בנזמה או ברוברט לבנדובסקי, אמר הרננדז: "אני חושב שהתואר הגיע ללבנדובסקי. הוא שיחק עונה מדהימה וכתב היסטוריה. מסי הצליח עם ארגנטינה, אבל בהשוואה ללבנדובסקי הוא לא היה עקבי".

לוקאס הרננדז שחקן באיירן מינכן עם רוברט לבנדובסקי
"הוא היה צריך לזכות בכדור הזהב". לוקאס עם לבנדובסקי | GettyImages, Alexander Hassenstein

לוקאס סיפר על המודל שלו לחיקוי: "כמו כל השחקנים הצרפתים, זינדין זידאן. כשהייתי ילד, הערצתי גם את פרננדו היירו. מאז שהייתי ילד רציתי לשחק בהגנה, בין אם זה בבית הספר או עם חברים ברחובות. אני יודע שזה לא נורמלי במיוחד. אני אוהב לשחק כבלם מצד שמאל. זו העמדה האידיאלית מבחינתי שתמיד שיחקתי בה בנוער. עם האנזי פליק שיחקתי גם בעמדה הזו וגם כמגן שמאלי, עם נאגלסמן אני תמיד משחק כבלם מצד שמאל והעמדה הזו היא הכי נוחה לי".

הרננדז התייחס לשינוי בשיטה בין אתלטיקו מדריד, בה שיחק בעבר, לבאיירן: "באיירן מחזיקה הרבה יותר בכדור מאתלטיקו. אהבתי גם את הסגנון של אתלטיקו, אבל כאן הסגנון שונה לחלוטין. חייבים להיות הרבה יותר מדויקים, אפילו באימון. אנחנו תמיד עומדים גבוה במגרש ואני אוהב את זה". על סגנון המשחק האגרסיבי שלו אמר: "לא אשנה את זה עד סוף הקריירה שלי. זה מה שחבריי לקבוצה מצפים ממני".

על ההבדלים בין הבונדסליגה ללה ליגה: "הכדורגל בגרמניה יותר פיזי ואינטנסיבי. זה מתאים לי. בספרד זה יותר כדורגל של טכניקה, יותר החזקת בכדור ומסירות. בגרמניה המשחקים הם מצד לצד, אתה צריך לרוץ יותר". הרננדז נשאל האם באיירן הפכה לקבוצה צרפתית בשל כל השחקנים משם: "לא, הזהות של באיירן נשארה פ.צ. באיירן. ברור שזה יתרון שיש הרבה שחקנים צרפתים, אבל אנחנו לא נשארים רק בתוך עצמנו, אנחנו פותחים. אנחנו לא מדברים גרמנית בצורה מושלמת, אבל מבינים הכול, אנחנו קבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי