לבנדובסקי אחרי הזכייה בשחקן השנה של פיפ"א: "כבוד עצום, תחושה מדהימה"

play
בפעם השנייה ברציפות. לבנדובסקי | אתר רשמי, אתר באיירן מינכן
שלושער ללבנדובסקי ושער אדיר לטוליסו ב-0:4 של באיירן מינכן בקלן 02:18

חלוץ באיירן נבחר על ידי קפטנים של נבחרות, מאמני נבחרות, קהל ועיתונאים. נאתכו בחר במסי, ומה הייתה הבחירה של רונאלדו?

(גודל טקסט)

בפעם השנייה ברציפות רוברט לבנדובסקי נבחר אתמול (שני) לשחקן השנה של פיפ"א. הבחירה מבוססת על הצבעות של מאמנים, קפטנים, תקשורת וקהל. לבנדובסקי כבש בעונת 2020/21 41 שערים בבונדסליגה ושבר את שיאו של גרד מולר, שהיה 40 שערים בעונת 1971/2. ב-0:4 מול פ.צ. קלן בשבת לבנדובסקי הגיע ל-300 שערי בונדסליגה והוא רחוק 65 מהשיא של מולר.

הפער של לבנדובסקי מליאונל מסי השני היה גדול מאוד אצל המאמנים (254:535) והקפטנים (344:555) וגם אצל התקשורת (409:589) וכמובן אצל האוהדים ליאונל מסי קיבל הרבה יותר קולות (708,206 לעומת 353,714). בנקודות המצטברות לפי החישוב לבנדובסקי קיבל 48 נקודות ומסי 44, מוחמד סלאח השלישי קיבל 39 נקודות.

קפטן נבחרת ישראל ביברס נאתכו הצביע לליאונל מסי במקום הראשון, רוברט לבנדובסקי שני וקארים בנזמה שלישי. מאמן ישראל וילי רוטנשטיינר הצביע לרוברט לבנדובסקי במקום הראשון, ליאונל מסי שני וז'ורז'יניו שלישי. ליאונל מסי הצביע כרגיל לחברו הטוב ניימאר במקום הראשון כשרוברט לבנדובסקי בכלל לא נכנס אצלו לשלישייה (קיליאן אמבפה שני וקארים בנזמה שלישי). רוברט לבנדובסקי, לעומת זאת, בחר במסי במקום השני בעוד ז'ורז'יניו ראשון אצלו וכריסטיאנו רונאלדו שלישי. רונאלדו עצמו הצביע ללבנדובסקי במקום הראשון ולאחר מכן אנגולו קאנטה וז'ורז'יניו. קפטן ספרד סרג'יו בוסקטס הצביע לחברו ליאונל מסי ואחריו רוברט לבנדובסקי וארלינג הולאנד. מוחמד סלאח בחר בז'ורז'יניו ראשון ואז בליאונל מסי וברוברט לבנדובסקי. הארי קיין בחר בלבנדובסקי, ליאונל מסי ואנגולו קאנטה.

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן
בפעם השנייה ברציפות. לבנדובסקי | אתר רשמי, אתר באיירן מינכן

רוברט לבנדובסקי כתב באינסטגרם: "אני רוצה לברך את כל הזוכים בתארים הערב. לזכות בתואר שחקן השנה של פיפ"א זה כבוד עצום בשבילי, תחושה מדהימה. אנחנו מקדישים את החיים שלנו להשתפר, להצטיין ולהגיע לגבהים חדשים. אני דוחפים את הגוף שלנו את הגבול בשביל הקבוצה, המאמן והאוהדים. כדורגל הוא ספורט עולמי. זה לא דומה לשום ענף אחר בצורה בה זה מחבר בין אנשים. זו שפה שמובנית בכל ישבת.

"כשחקנים יש לנו אחריות לייצג את הערכים של המשחק, משחק הוגן, כבוד וספורטיביות ואני גאה לעשות את זה עבור מועדון כמו באיירן מינכן ועבור המדינה שלי פולין. אני רוצה להודות לכל האוהדים, בלעדיהם אין כדורגל. אנחנו עובדים כדי לעשות את המיטב, לבדר ולהפוך את הכדורגל להצגה הכי טובה בעולם. אני רוצה להודות למשפחה ולחברים שלי על התמיכה".

בנוסף אמר חלוץ באיירן: "התואר הזה הוא בשביל כל מי שמסביבי. עם כל מה שקרה בשנה שעברה, שיא בונדסליגה, מעולם לא העזתי לחלום על זה. אם הייתם אומרים לי לפני כמה שנים שאקבע את השיא הזה, לא הייתי מאמין. לרוע המזל גרד מולר כבר לא איתנו, אבל לא הייתי מסוגל לעשות את זה אם לא הוא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי