מתייס דה ליכט: "הסגנון של באיירן יותר מתאים לי מזה של יובנטוס"

play
"תמיד עקבתי אחרי באיירן מינכן מקרוב". דה ליכט | אתר רשמי, אתר באיירן מינכן
ייפגשו גם בליגת האלופות? 2:3 לאייאקס על זלצבורג במשחק הכנה 02:00

הבלם ההולנדי התראיין אחרי המעבר לקבוצתו החדשה: "התייעצתי עם ואן חאל, ואן בומל ורובן, שאמרו לי שזה מועדון מדהים"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

מתייס דה ליכט הוצג אתמול (שלישי) כשחקן באיירן מינכן, שהשלימה את עסקת רכישתו מיובנטוס ב-67 מיליון יורו. אחרי החתימה התפנה הבלם בן ה-22 להתראיין בגרמניה ודיבר על מה הוביל אותו לחתום בבאיירן והשאיפות שלו.

"תמיד עקבתי אחרי באיירן מינכן מקרוב כי זה מועדון מעניין ומצליח", אמר ההולנדי, "שחקני עבר הולנדים כמו אריאן רובן ומארק ואן בומל תמיד היללו את המועדון הזה כשדיברו איתי. כולם אמרו לי שזה מועדון מדהים. בנוסף, אני מרגיש מחובר למנטאליות הגרמנית: לעבוד קשה, להיות ממושמע ועם מנטאליות נכונה. הרגשתי שבאיירן ואני מתאימים מאוד. כבר לפני שלוש שנים היו הרבה שיחות עם באיירן ועם מועדונים אחרים. בסופו של דבר הגעתי ליובנטוס ואני אסיר תודה על הצעד הזה שלקחתי בשלב ההוא".

מתייס דה ליכט שחקן באיירן מינכן
"תמיד עקבתי אחרי באיירן מינכן מקרוב". דה ליכט | אתר רשמי, אתר באיירן מינכן

דה ליכט המשיך ואמר: "מאז שחתמתי ביובנטוס חסן סליהאמידז'יץ' תמיד נהג לשאול את מינו ראיולה, שהיה הסוכן שלי, עליי. כך הקשר בין באיירן לביני תמיד נשמר". על הסגנון של באיירן אמר הבלם: "זה נכון שהאוריינטציה של יובנטוס היא הגנתית יותר. הסגנון ההתקפי של באיירן מתאים לי וגרם לי לעבור לכאן. באיירן משחקת בצורה התקפית עם לחץ גבוה. זה מתאים ליכולות שלי".

כשנשאל מדוע העדיף את באיירן על פני צ'לסי, שגם רצתה אותו מאוד, אמר דה ליכט: "התרשמתי מאוד מכך שכל הצוות בבאיירן העניק לי את התחושה שרוצים אותי מאוד. זה היה שידוך מושלם. יוליאן נאגלסמן הוא מאמן שהוכיח שהוא יודע לפתח שחקנים צעירים ואני עדיין רואה בעצמי שחקן צעיר שרוצה להשתפר. כדורגל הוא מה שהנחה אותי יותר מכל במעבר הזה. מה שראיתי בעיר בזמן הקצר שאני פה גורם לי לחשוב שארגיש נינוח מאוד בעיר".

דה ליכט סיפר שהתייעץ עם מאמנו בנבחרת הולנד לואיס ואן חאל, שאימן בעבר את באיירן מינכן: "דיברתי איתו על עתידי במהלך הקיץ. כמובן ששאלתי אותו על באיירן. היו לו רק מילים טובות להגיד על המועדון והפילוסופיה שלו והוא אמר: אם תלך לבאיירן, אתה תאהב את ההחלטה הזו".

דה ליכט נשאל האם הוא מודע לכך שהגיע לבאיירן כשבמועדון מצפים ממנו להיות מנהיג ואמר: "תמיד קשה לדבר על עצמך כמנהיג. זה משהו שמתפתח בתוך הקבוצה ועל הדשא. באייאקס, המאמן שלנו תמיד אמר לי שאני מודל לחיקוי ומישהו שמסמל את המועדון. ביובנטוס זה היה תהליך התפתחות. אתה צריך לשחק טוב ואז החברים שלך יקשיבו לך באופן אוטומטי. שיחקתי באייאקס עם נוסייר מזראווי וחרפנברך התאמן איתנו, פגשתי אותו גם בנבחרת. זה נחמד להגיע למועדון חדש בו אתה כבר מכיר כמה שחקנים. אני מצפה כבר להכיר את שאר השחקנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי